Inlägg från: pärlsnäcka |Visa alla inlägg
  • pärlsnäcka

BIM-DECEMBER

Aleeexa skrev 2015-12-11 23:19:31 följande:

Halloj! Jag tänkte hoppa in här. Har ÄL nu, 5e försöket. Har ett utomkveds och två Missfall i bagaget.

Hoppas hoppas och skulle behöva nån solskenshistoria och lite pepp :)

Hej!

Jag har ett utomkveds i bagaget. Första försöket nu. Också ÄL dock EN äggledare.... lycka till! Om 2 veckor vet vi! Kram
  • pärlsnäcka

En vän till mig har precis plussat efter många månaders försök :) Superglad för hennes skull!

Själv är jag på ÄL +6. Obehag på vänster sida, är det det ni kallar för molvärk? Ont i rumpmusklerna också på båda sidor haha wtf!

Visst går dagarna mellan äl och bim jätte långsamt?!

• pärlsnäcka

En fråga..

Har konstant molande värk på vänster äggstock, eller runtomkring, några dagar efter ÄL.. varför? Är de vanligt symptom från ÄL eller kan det vara grav?

Är så sjukt oroligt att jag ska få utomkvedshavandeskap på den sidan... men borde märkas först efter flera veckor..

Tiden lär ge mig svar :) vill så gärna bli gravid!

• pärlsnäcka
    Längtar88 skrev 2015-12-14 22:03:30 följande:

Fick plus på äl+7, testade med 2 stickor samma urin. De ena var lite svagare än de andra.

Någon här sa att hcg kan öka när ägget fäster, så de var en vettig förklaring då jag fick en liten blod fläck (tror de var) dagen efter MEN då borde testerna visa positivt nu så börjar ge upp. Fast lite önskan finns kvar fram tills blodet forsar såklart.

Tja!

Så man kan egentligen plussa på ÄL +7 redan men det kan bero på vårt hcg i samband med ägget? Annars är väl 2 veckor efter ÄL ett starkt och normalt svar? Jag vet inte vart jag ligger men ÄL +7 skulle jag säga.. eller mindre. Hade mens 24 nov och äl för några dagar sedan. Väntar spänt! Hoppas det går bra för oss :)
  • pärlsnäcka
    Symetrical skrev 2015-12-15 05:16:37 följande:

Verkar som att övergången av pmsen var ett gott tecken...

Skoj! ÄL + hur många dagar?? :)
  • pärlsnäcka

Wooppaa! Jag som trodde ÄL hade passerat.

Starkare än teststräcket! Jag som hade mens 24/11... Vad sent Äl kan komma??
    Saken är den att jag har haft ont på vänster sida i flera dagar men inte idag. Är det vanligt innan Äl?

• pärlsnäcka
    rebeccaj skrev 2015-12-15 19:15:45 följande:

Jag hoppar in här om det går bra :) jag har Bim på söndag , men kunde inte låta bli att testa idag å det visade negativt. Har vissa symtom (ömma bröst, hungrig, irriterad) som kunde tyda på att jag är gravid men samtidigt har jag såna symtom innan mens också haha! Det enda ovanliga är att jag sover sjukt dåligt de senaste nätterna. Så nu ska jag inte testa igen förrän tidigast söndag. Men dagarna går ju såååå segt..

Klart du får vara med! :) Bim på söndag, då kanske du fortfarande kan vara gravid. Ibland är det jobbigt att testa för tidigt.. blir bara besviken! Lycka till :)
  • pärlsnäcka
    Symetrical skrev 2015-12-15 20:20:26 följande:

Äl +10 kan många få svagt positivt. Dvs typ bim -4 för de flesta.

Tack det var svar på min fråga också ;)

Så om jag har ÄL nu, 10 dar till Jul så borde jag veta på jul & nyår om jag kan dricka alkohol ;)
  • pärlsnäcka
    Symetrical skrev 2015-12-16 09:04:13 följande:

Med största sannolikhet, ja. Dock inte alla som får plus så tidigt, men om du köper ett extra känsligt test (som mäter från 10mIU) är det störst chans att se om det finns något där.

Gick in på ClearBlue för att finna 10mlU men stod inget. Deras digitala borde väl vara bra för ÄL +10 till ÄL +14. Apotea.se 159kr för 2st CB digitala. Fraktfritt. Finns det billigare hemsidor med CB? ;) vad tokig man blir på detta.. Helt plötsligt blev det långt till jul! Tur att jag ska jobba alla dagar så att jag tänker på annat.. :) Tack för svaren kram
Svar på tråden BIM-DECEMBER