Inlägg från: pärlsnäcka |Visa alla inlägg
  • pärlsnäcka

BIM-DECEMBER

Hoppar gärna in här och följer er andra :)

Får återkomma med datum på min ägglossning och mens... (Nyligen opererad) Min tid kommer väl också någon gång :) jäklar vad stressad man blir..... haha

Tänk när man har en bebis i famn! Ååå

• pärlsnäcka
    primavolta skrev 2015-11-11 09:33:49 följande:

Varför kan ni inte försöka än?

Jag kan inte heller försöka ännu.. Utomkvedshavandeskap,, man måste vänta 2-3mån
  • pärlsnäcka

Vart ska jag börja..... Och hur ska jag förstå allt?!

Hur sjutton räknar man ut BIM utifrån MENS och ÄL?

"Gravid 5+3" betyder att det befruktades 5 v och 3 dgr innan? Dvs ÄL?

Hur kan de flesta här veta exakt vilken dag som är BIM? Att när man vet att man haft sex under ägglossning, kommer beskedet exakt Det datumet efteråt.. Jag har liksom oregelbundet, funkar det inte att räkna för mig då....

Hoppas ni förstår min fråga! Haha Jag ska köpa hem ÄL tester och sen är jag fit for fight!

Å sist skulle jag vilja ha tips på hur jag ska gå tillväga när mensen kommit, starta ÄL test så fort den tagit slut eller någon vecka efter?

Flera är välkomna att svara!! Tack snälla kram

• pärlsnäcka
    nepe skrev 2015-11-13 23:46:19 följande:

Om du har en någorlunda regelbunden cykel så är det bara att räkna längden på cykeln. Det är ju från menens första dag till dagen innan nästa mens :)

För mig är det faktiskt inte "så bara" för jag har haft p-pillret serazette och det skulle ta flera månader att börja studera cykeln...... Den är lång och oregelbunden så vitt jag vet :/ visste inte ens att jag var gravid för 5 veckor sedan.

Har lovat att ha stenkoll på kroppen så fort mensen kommit tillbaka och förstå olika symtom.

Någon mer som vill ge mig lite nyttig kunskap? :)
  • pärlsnäcka

Hej alla ÄL-testare,

Vilket märke och var ska jag beställa dessa stickor?

Har NaturalCycles digitala men tänkte bunkra upp och prova annat :)

• pärlsnäcka

Jag fick Error på mitt ÄL test med NC och undrar vad de två strecken betyder? Är det starka ett test streck och det svaga tyder på en ägglossning? Fick vit tjock flytning idag. Ömma brösten sedan några dagar. Kan det lika gärna vara mens? :/
  • pärlsnäcka
    pannkakan87 skrev 2015-11-20 07:41:24 följande:

Såna streck fick jag typ 1-2 dagar innan äl :) Så imorrn kanske? Trist med error :(

Ja halva paketet har jag kunnat slänga i sjön... :( ändå gör jag allt så noggrant och utförligt! Så här blev testet nu på morgonen. Men visst kan de stora brösten och flytningen tyda på att mensen också kan vara påväg? :)
  • pärlsnäcka
    Lilla Luna skrev 2015-11-24 23:08:28 följande:

Någon kan få stryka mig från listan. Det blir inget försök i december. Helt plötsligt känner sambon sig stressad och då har jag bara sagt att nu börjar kroppen funka igen. Allt var bättre då den inte funkade som den skulle. Har väntat i 1år på att kunna försöka bli gravid. Så besviken. Jag får väl vänta längre då.

Förstår din besvikelse... Vad jobbigt det måste kännas! Jag har själv varit den som tjatat lite extra om barn om man säger så och det är säkert till 99% vanligt men jag hoppas din sambo ångrar sig. Självklart ska det kännas rätt och inte förhastat! Finn lite ro nu. Fortsätt med din vardag och försök fokusera på dig själv och ert förhållande så kommer det när det kommer! Helt plötsligt kanske han väcker liv i frågan igen :) MAN ÄR NOG ALDRIG REDO HELT. Kom ihåg det :)
  • pärlsnäcka

Hej alla!

Ikväll den 24/11 tittade äntligen röda tanten förbi i trosan! Jag är så glad! Det tog bara 6,5 veckor efter mitt utomkvedshavandeskap.

Dock vet jag inte när BIM blir för mig? Ska jag höra av mig när jag har ÄL?

• pärlsnäcka
    Crazy catlady skrev 2015-11-25 21:37:49 följande:

Ett litet tips.. !

Gravidkollen.se har 20% rabatt på allt fram till den 29 nov =)

Klickade precis hem CB digitala ägglossningstest.. 

De billiga stickorna verkar inte riktigt pålitliga tycker ja..

Ska testa CB nästa ggn =)

Hahahahaha beställde PRECIS från billiga-tester..
Svar på tråden BIM-DECEMBER