• Tanja88

Icsi någon mer?

Hej , jag har gjort en Ivf behandling förra månaden som tyvärr inte blev någon graviditet & fick heller inga ägg till frysen. Fick hem brev om att påbörja ny behandling (kort protokoll) förhoppningsvis till nästa mens som beräknas den 18-19 november. Ska då testa menopur sprutan istället för gonal- f . Samt ska testa icsi metoden, har dock ej hört jätte mycket om den metoden, därför vill jag gärna att ni som lyckats med den metoden delar med er:) Även andra ivf:are e såklart välkomna att skriva :)

• Svar på tråden Icsi någon mer?
  • Tanja88

[quote=76265357][quote-nick]thea1983 skrev 2016-01-24 21:33:11 följande:[/quote-nick]

Tanja, lycka till!!

På tisdag e d dax för oss.. Så jag ska ta ägglossningssprutan kl 23 ikväll..

Åh lycka till du med :)))) kommer bli bebis för oss båda ! Det vet jag :)

• Regnbågsdröm
    Tanja88 skrev 2016-01-24 23:04:48 följande:

[quote=76265357][quote-nick]thea1983 skrev 2016-01-24 21:33:11 följande:[/quote-nick]

Tanja, lycka till!!

På tisdag e d dax för oss.. Så jag ska ta ägglossningssprutan kl 23 ikväll..

Åh lycka till du med :)))) kommer bli bebis för oss båda ! Det vet jag :)

Lycka till båda två!
    Vi ska fan ha bebisar allihop nu!
    Ruvardag 10 idag för mig.

Kram till er!
  • Tanja88
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-25 07:22:48 följande:

Lycka till båda två!

Vi ska fan ha bebisar allihop nu!

Ruvardag 10 idag för mig.

Kram till er!

Underbart att höra :) tog nyss ÄL sprutan nu 20.30 <3 nu e det dax för bebis lycka för oss <3 kramar i mängd till er alla <3

• Regnbågsdröm

Hej. Tänkte bara meddela att resan har tagit slut för oss, för den här gången. Började blöda rejält igår och testade idag för säkerhets skull. Förstås negativt. Så nu behöver jag bryta ihop. Tack för all stöttning här. Ta hand om er!

• thea1983
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-27 06:51:09 följande:

Hej. Tänkte bara meddela att resan har tagit slut för oss, för den här gången. Började blöda rejält igår och testade idag för säkerhets skull. Förstås negativt. Så nu behöver jag bryta ihop. Tack för all stöttning här. Ta hand om er!

Usch  tråkigt för er :(  Ta hand om er!
  • thea1983
    Tanja88 skrev 2016-01-23 22:48:44 följande:

Långt protokoll brukar de ofta ge om de är något fel på tjejen, så jag har förstått det! :)

Har haft kort alla gånger , men hos oss hittar de ej några fel ! Därav skulle inte ett långt hjälpa oss. Lättare att bli bla överstimulerad med långt protokoll .

förutom att jag aldrig har varit gravid så hittade dom inget fel på mej..?
    Va menas med att man blir överstimulerad?
  • thea1983

Vid äggplocket i tisdags fick dom ut 9 ägg, varav ett va tillräckligt moget för at bli befruktat, idag ska vi få d insatt. Men gud så ont det gjorde i hela buken efter plocket och igår!! Fick besked på att det va vätska i buken,
    Hur gick det för er Tanja?

• Regnbågsdröm
    thea1983 skrev 2016-01-28 09:04:01 följande:

RMC ringde precis o sa att vårt lilla embryo inte hade delat sig som d skulle,

Lider med dig. Det där hände oss också vid vårt första försök. Då hade vi tre befruktade ägg, men inget klarade sig. Så jag vet hur det känns <3

Nu vid andra försöket hade vi också tre befruktade, men ett klarade sig in. Det var en seger bara det. Nu blev det inget och jag sörjer det. Men hade gjort mer ont om det slutar likadant som första gången. Nu vet jag att en kan överleva. Ni reser er igen, det gjorde vi! Och ska göra även efter detta! Kram!
  • JOLI
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-27 06:51:09 följande:

Nej vad tråkigt att höra! Skickar lite kramar och omtanke till er! Ta hand om er nu, bryt ihop och finn ny styrka! <3
Svar på tråden Icsi någon mer?