• Iskristall

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Mariana79 skrev 2016-01-14 17:24:15 följande:

Äter ni några naturpreparat eller vitaminer under ivf'n? Ni som åt det innan ni började ivf, la ni av med denne ivf'n började? Typ d & e vitamin, Q10, epa-glandin osv... Man kanske inte ska hålla på och blanda med hormonerna, förutom folsyra då så klart. Det ska man ju knappra :)

Jag har fortsatt knapra e-vitamin, d-vitamin, omega-3, b-vitaminer och Q10. Och folsyra då, men det är ju också ett b-vitamin. Jag tänker att vitaminer inte borde vara nån fara. Frågetecknen kommer väl vid naturpreparaten kan jag tänka. Men jag har valt att fortsätta med Q10 iallafall på eget bevåg.
  • Iskristall
    Mariana79 skrev 2016-01-14 18:16:01 följande:

Tack för svar, jo så tänker jag med. Vitaminer borde man väl kunna fortsätta med. Just nu är jag i valet och kvalet om jag ska testa progesteron kräm vid den sista ägglossningen före ivf'n. Fick hem krämen innan jag visste när ivf'n ska börja. Jag har äl just nu i dagarna (imorgon) så det blir vårt sista egna försök. Ska jag prova krämen tro... ställer det till ngt till kommande ivf.. jag vet att lutelfasen förlängs och jag har redan nu 15 dagar... Kanske är dumt att mixtra med mer saker nu eller så är det värt ett försök. Gaaaah blir knäpp på detta snart! Vad hade ni gjort? Tar gärna emot råd <3

Kram!

Jag skulle inte tro att det skulle förstöra nåt om du smorde progesteronkräm under din lutealfas innan ivfen. Men det är ju bara du som kan välja hur just du vill göra

Kram
  • Iskristall
    Fredag skrev 2016-01-14 19:29:17 följande:

Startar imorgon med korta programmet spännande :)

Å spännande! Lycka till!
  • Iskristall
    Ingensmamma skrev 2016-01-14 20:07:15 följande:

Håller alla tummar och tår för ert guldägg!!

Här är det bara en evig väntan på att få starta! Suger att inte få starta i denna menscykel utan först i nästa!

En fråga; hur mycket har ni berättat för er arbetsgivare? Jag jobbar på ett ställe där det är vääääääldigt krångligt att få vara ledig. Jag har dessutom en chef som glappar i munnen, så jag vill helst hålla henne utanför!

Kram

Jag berättade som det var, om att vi försöker med ivf. Kände att det skulle bli svårt att hitta på orsaker till att vara borta från jobbet så mycket. Känns skönt nu i efterhand, att kunna vara ärlig. Och hon tog det bra och önskade oss lycka till. Men det skulle vara betydigt svårare att berätta om jag visste att hon inte skulle kunna hålla det för sig själv, då vet jag inte hur jag skulle gjort.
  • Iskristall
    Fredag skrev 2016-01-16 10:24:20 följande:

Tackar har så ont i huvudet som biverkning. Hur går det för dig?

Jobbigt med biverkningar!

Vi väntar på mens. Och fich besked igår att vi börjar med en ny medicin dag 2-3 vid nästa mens. Den heter Elonva och verkar vara en relativt ny medicin. Är en depåspruta som man tar en gång och som verkar över 7dagar. Sen tar man orgalutran och ovitrelle som annars. Ev får man toppa behandlingen efter dessa 7 dagar med annan spruta typ bemfola, menopur gonal-f eller så beroende på hur det ser ut.
  • Iskristall
    Fredag skrev 2016-01-16 11:46:56 följande:

Spännande med något nytt. Vart går ni?

Vi går på ivf-kliniken stockholm. Hoppas det fungerar bättre för mig med den nya medicinen.

Vart går ni?
  • Iskristall
    Listan: 

Kopiera den här listan och klistra in i ett nytt dokument. 

Amie77, 38 år. FET1 (syskonförsök), FET troligtvis v 9 

Ingensmamma, 31 år. 1 ivf. Spraystart vecka 7. Gift. 

Regnbågsdröm, 29 år. Långt protokoll. IVF 2. ÄP 14 januari, ET 16 januari, TD 31 januari.

Anki75, 40 år. Långt protokoll. IVF 1.ÄP v 4. 

Loppi, 39 år. London. Första försöket.13 jan Menopur start. ÄP!? 

Adalia84, 31 år. Långt protokoll första syskonförsöket. Sprutstart 14 jan. 

Majamas, 26 år. Kort protokoll. IVF 1. Sprutstart v. 2-3? 

Iskristall, 39 år, IVF 2. Kort protokoll. Sprutstart v.4-5. ÄP v.6? TD?

Fredag 37, icis, korta programmet. Start denna vecka. 

Nicka 34 Försökt bli gravid i ca 6 år .Fet i mitten på feb 

Mama5 42år, IVF 3, långt protokoll, spray start 30/1 

Mariana79, 36 år, syskonförsök ivf, korta protokollet med start vecka 5-6. 

Stajlish, 31 år, FET v.3

Pipam, 25 år, IVF 1, start nästa cykel, BIM 28 jan. Korta protokollet. Har PCOS och hypotyreos.
  • Iskristall
    Mariana79 skrev 2016-01-18 17:26:28 följande:

Snälla ni, hjälp!

Har googlat som ett as, men hittar inga klara besked. Vi ska ju köra korta programmet på IVF och jag undrar på vilken dag i cykeln sker äggplocket? Är det helt inviduellt, eller sker det i regel alltid mellan tex dag 11-19? Såvida det finns ägg att plocka alltså... Anledningen varför jag undrar är för att min man ska på tjänsteresa utomlands runt tiden som jag tror äggplocket är... hoppas verkligen har fel! Han är ju en viktig del av det hela så att säga!

Är det ngn som kan ge mig lite info om detta, när var ditt äggplock - på vilken cykel dag vid korta programmet?

Tusen tack på förhand!

Det är nog mycket individuellt. Beror ju på hur just du svarar på medicinen hur fort äggblåsorna växer. Men det sägs ju att äggblåsorsor växer ca 2mm/dygn. Så efter ett VUL kan de ju räkna ut ungefär när de tror att ÄP blir. Jag fick ÄP på cykeldag 12 förra ivfen med kort program.
  • Iskristall
    celavie1 skrev 2016-01-18 18:16:40 följande:

Var inne och tog blodprov idag efter 5 dagars injektioner med Menopur. De ringde senare upp och sa att värdet inte var så högt och att jag därför måste öka dosen från 300 till 450 from ikväll. Hon som ringde var så stressad och jag satt illa till på jobbet så jag fann mig inte i att ställa så mycket frågor. Kan någon vänlig själ här förklara för mig exakt vad det är de mäter vid denna provtagning och vad det betyder att man får ett lågt värde?? Är det vanligt att man får justera dosen? Känner mig så dum och oinsatt men känner mig så orolig. Ska på ultraljud på fredag så då bör jag väl få domen om hur det ser ut. Det här är ju mitt första IVF försök så jag vet ju inte riktigt hur min kropp svarar på behandlingen. Känns inte alls bra nu......

Jag har inte fått ta några blodprov alls under ivf-behandlingen så jag vet inte. Men det jag kan tänka mig är att de mäter dina östrogen och/eller fsh värden?! Östrogenet stiger ju iom att blåsorna växer och fsh gör ju att dina äggblåsor växer. Jag tror att ditt låga värde betyder att äggblåsorna behöver en extra skjuts och därför höjde de dosen.

Vet inte heller hur vanligt det är med justeringar i dosen, men tycker det verkar relativt vanligt. Mig sänkte de dosen på efter första (och enda) vul.

Tror inte du behöver vara orolig. Du får nog bättre koll på det hela efter vul:et på fredag!
  • Iskristall
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-01-20 16:54:28 följande:

Hej

Hoppar in här om det är ok =)Skall på mitt första besök på IVF stockholm den 3 februari efter att ha använt mig av vårdgarantin.Känns pirrigt som fasiken. Har varit gravid en gång efter stimulering för några år sedan. Jag och min nuvarande man har haft oskyddat sex i 2 år och ingen stimulering under hösten har funkat denna gången :( 

Nervös då min vikt ligger på gränsen och eftersom stimuleringen inte funkat . Hoppas verkligen detta skall funka och bli så smidigt som det kan

Ja, välkommen hit också!
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016