• Iskristall

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

stajlish skrev 2015-12-07 19:47:42 följande:

Hur gick det idag???

Har jag inte uppdaterat i den här tråden? Fick ut 4st ägg. Mådde pyton efter. Reagerade på smärtstillandet och kräktes hela förmiddagen Vill inte behöva göra om ÄP om jag måste må så här illa efter. Kan säga att jag just nu inte ser fram emot graviditetsillamående!
  • Iskristall
    stajlish skrev 2015-12-07 21:03:22 följande:

Ja, man blir verkligen galen av att ruva! :D Men man får väl va glad att man har nåt att ruva på... på söndag vet vi hur de har gått denna gången. Ska bli skönt att slippa ovissheten iaf, oavsett resultat! =) Härligt med en positiv man! Ska hålla tummarna o tänka på er på onsdag!

Lycka till på söndag stajlish!
  • Iskristall
    celavie1 skrev 2015-12-07 22:24:46 följande:

Eftersom jag fortfarande väntar på att få starta behandling delar jag med mig en betraktelse från senaste undersökningen. Jag tycker ibland att det vi måste genomgå inför IVF känns lite obekvämt. Sista jag var inne för gynundersökning hade jag en ny läkare. Återigen ville han gå igenom alla data från alla tidigare undersökningar och test. Sparar de inte sånt i datorn??

Han undrade bla om jag växt sedan sist?? Jag sa att jag fortfarande var 1.71 lång och troligtvis inte skulle växa mer, fniss! Även han skrattade lite. Med på undersökningen var även en annan man. Han presenterades ej men av hans namnbricka kunde jag utläsa att han var läkarkandidat. Han ska väl lära sig och det kan jag förstå men det skulle väl inte skada och förklara vem han var och vad han gjorde där innan? Ibland tycker jag att de informerar dåligt! Pratade om det med mamma och hon menade att jag får tänka på annat och bara hänga med men jag är nog lite blyg tyvärr och lider av alla dessa undersökningar. Hur känner ni?

Först vill jag säga tack! Och ja, tydligen kan man må så illa

Angående läkarkandidaten så ska läkaren självklart presentera honom/henne. Och du ska få möjlighet att välja om du vill ha läkarkandidaten med eller inte. Du har rätt att säga ifrån, även om det såklart är fint och låta personen få vara med för att få lära sig!

Jag lider inte så farligt av undersökningarna, men det är jag det. Alla är olika såklart.

När skulle du få sätta igång Celavie1?
  • Iskristall
    stajlish skrev 2015-12-08 16:48:16 följande:

Tack! Lär nog tjuvtesta på fredag... :D

Åh spännande!
  • Iskristall

Hope88, inte bryta ihop nu! Jag känner med dig eftersom jag hade lika "dålig" skörd till antalet. Men som sagt bättre få och livsdugliga än många och skruttiga.

Av mina 4 ägg som du nog redan läst vid det här taget, blev det två som befruktades. Ett återfördes och ett odlas vidare! Det kan vara allt som behövs! Det försöker jag verkligen intala mig. De var så positiva på kliniken så nu tror jag på det här! Måtte det lilla embryot stanna nu!

Det kommer gå bra för dig också! Kram!

• Iskristall
    hope88 skrev 2015-12-09 15:44:28 följande:

Ska försöka men är så rädd för att det här försöket inte gick :/ Såg det och så underbart :) Så härligt!! Grattis! Håller tummarna stenhårt för att den lille stannar kvar och även för det ägg som nu odlas vidare :)

Tack kram

Som sagt, jag kände precis som du. Trodde också alla fyra skulle gå under. Men jag försökte lita på min sambo som peppade mig hela vägen och trodde och tror fortfarande stenhårt på det här! Vad säger din respektive?

Kram
  • Iskristall
    Regnbågsdröm skrev 2015-12-09 15:55:13 följande:
    Och jag tänkte precis tvärt om. Ingen hade sagt till mig att det kunde hända något efter att de sagt "tre är befruktade, återföring på måndag". Jag hade liksom inte greppat det. Att alla tre bara kunde försvinna bara sådär.
    Men som sagt tjejer, oavsett om man förbereder sig på att allt ska gå bra eller att allt ska gå dåligt, så är sorgen lika stor när det inte går. Och jag antar att glädjen när det väl går är precis lika stor oavsett hur lång resan dit varit också!
    Håller mina tummar för er!
    Jag är tyvärr lite så som person, ser och tänker det värsta. Hade googlat alla fällor innan liksom. Men det är väl som hope88 skriver, det är nog för att man tror att man skyddar sig på nåt sätt. Katastroftankar har jag alltid haft tyvärr haha
  • Iskristall
    hope88 skrev 2015-12-09 17:21:07 följande:
    Är likadan! Katastroftankar direkt.. Tycker ju att det är jobbigt men svårt att ändra på det. Men visst finns hoppet =)
    Ja, det är jättesvårt att ändra på. Tro mig jag har försökt. Men tänker nog att jag är så som människa helt enkelt. Får försöka hitta vägar att leva med det och acceptera att sån är jag.
  • Iskristall
    stajlish skrev 2015-12-09 21:25:17 följande:

IVF lista (fyll på vartefter) Regnbågsdröm: 29 år (om typ 1,5 vecka) och går på RMC i Malmö. IVF 2. Långt protokoll. Spraystart 10/12. Planerat ÄP vecka 2. Kan även nämna att jag lever i samkönad relation, men det märks ju kanske på namnet ;) Hope 88; 27 år. Går på Huddinge sjukhus (landstingsfinansierat) Kort protokoll. IVF 1. Sprutstart 29/11, ÄP 9/12. Insättning 11/12. Gift sedan i somras med min ungdomskärlek. Stajlish: 30 (fyller 31 om en dryg vecka), Sahlgrenska Göteborg, IVF 1, Sprutstart 12/11, ÄP 26/11, ET 28/11 & TD 13/12. Gift =)Celavie1: 39 år, Västerås fertilitetscentrum, inväntar start. Sambo sedan 8 år.Nicka: 34 år, går på distans på Carlanderska i Gbg. 4e IVF försöket. Första gången med långt protokoll,äggplock 16 dec. Sambo.Fredag: 37. startar korta programmet i jan. Carl von linne kliniken Uppsala. Gift.

Iskristall: 38 år, ivf-kliniken sthlm, 1:a IVF, kort protokoll, sprutstart 27/11, ÄP 7/12, ET 9/12, TD 25/12. Sambo

Har inte möjlighet att göra fint inlägg i listan just nu. Kanske nån vänlig själ som kan hjälpa till och lägga till mig?
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016