• loppi

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

kvillis skrev 2016-01-21 20:55:09 följande:

Första sprutan är tagen nu ????

Grattis!!!
  • loppi
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-21 07:24:20 följande:
    Enligt läkarna stämmer inte det där med få ägg av menopur. Jag har också läst det och ifrågasatte det, eftersom jag från början har just "få ägg". Visst, jag får ju inte ut många. Men det fick jag inte med gonal-f heller. Lika "många" mogna båda gångerna, om än fler totalt vid första plocket.
    Bättre kvalité kan det ge hos vissa kvinnor säger dem. Hos mig uppenbarligen, eftersom ett ägg klarade sig. Mer än med gonal ju
    Ja, den infon såg jag inte på en läkarrapport, så det gäller att ta den biten med en nypa salt. Vi får se helt enkelt. Har lovats massa barnkläder av syrran i 2a hand, känns lovande...

Hur lång är ruvperioden?
  • loppi
    BK1986 skrev 2016-01-21 21:17:03 följande:
    Trycker du ut luften ur sprutan? Jag tyckte det såg läskigt ut med luften, så första gången tryckte jag ut den. Sen sa sköterskan det där om att få i sig hela dosen, så efter det har jag tryckt in luften i magen också. Men jag försöker tänka som du, att lite svinn måste de räkna med.

Ikväll kom det även ut en droppe Menopur blandat med blod, så jag måste ha träffat någon liten blodådra. Man blir bara lite hispig. :)
    Luft skall man absolut inte få in i blodet... den skall du ta bort helt! Vill inte skrämma dig, men prata med någon innan du tar nästa spruta.
  • loppi
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-22 07:17:12 följande:
    17 dagar tror jag. Så har 10 kvar. Rätt segt alltså.. Men å andra sidan. Mår rätt bra nu. Mår hellre bra i 10 dagar till än att testa för tidigt och må dåligt om det är negativt. Då kan jag ta sorgen om 10 dagar istället. Den tanken får en att stå ut. Ovissheten kan vara bra ibland. Den får mig åtminstone inte att bryta ihop.
    17 dagar, låter som en lång evighet. Håller med dig om att bättre att vänta, svaret kommer ju tids nog ändå.

Plock på Tisdag nästa vecka så spännande.. 3 folliclar 19,18 och 16, den 4e verkar inte utveckla sig alls. Sedan får vi se vad som händer med alltihopa. Blir till och städa och fixa mat i helgen eftersom man kommer vara rätt utslagen tisdag och onsdag antar jag.Cetrotide skall jag ta påsöndag kväll..

N
    ågra tips inför äggplocket?
  • loppi

Listan:

Kopiera den här listan och klistra in i ett nytt dokument.

Amie77, 38 år. FET1 (syskonförsök), FET troligtvis v 9

Ingensmamma, 31 år. 1 ivf. Spraystart vecka 7. Gift.

Regnbågsdröm, 29 år. Långt protokoll. IVF 2. ÄP 14 januari, ET 16 januari, TD 31 januari.

Anki75, 40 år. Långt protokoll. IVF 1.ÄP v 4.

Loppi, 39 år. London. Första försöket.13 jan Menopur start. Äggplock 26 Jan.

Adalia84, 31 år. Långt protokoll första syskonförsöket. Sprutstart 14 jan.

Majamas, 26 år. Kort protokoll. IVF 1. Sprutstart Menopur 21/1. Äggplock v. 5.

Iskristall, 39 år, IVF 2. Kort protokoll. Sprutstart v.4-5. ÄP v.6? TD?

Fredag 37, icis, korta programmet. Start denna vecka.

Nicka 34 Försökt bli gravid i ca 6 år .Fet i mitten på feb

Mama5 42år, IVF 3, långt protokoll, spray start 30/1

Mariana79, 36 år, syskonförsök ivf, korta protokollet med start vecka 5-6.

Stajlish, 31 år, FET v.3

Pipam, 25 år, IVF 1, start nästa cykel, BIM 28 jan. Korta protokollet. Har PCOS och hypotyreos.

Jewel, 32 år. Syskonförsök. IVF1, kort protokoll, äggplock v 4.

BK1986, 29 år, IVF 1, kort protokoll, sprutstart Menopur 14/1, äggplock v 4.

• loppi
    kvillis skrev 2016-01-22 19:11:12 följande:

Hur stor chans är det tror ni att det tar sig på första ivf försöket?

How long is a piece of string...!

Allas kroppar, ägg, ålder är ju olika.. tror att det är svårt att säga! Såg häromdagen att det tar upp till 6ggr som något slags snitt i England och for 60% att bli gravida om jag minns rätt. 
  • loppi
    HelloKik skrev 2016-01-22 18:15:29 följande:
    Åh vad bra det verkar fungera för er gällande storlek på ägg. Så skönt att det verkar fungera för många, det ger mig lite hopp!
    Själv var jag på undersökning idag, dag 6 på menopur, och har ett fåtal på ca 9 mm, men många mindre (pco). Så nu är planen att kolla igen på måndag om det händer nått
    Fick höra att jag är ett svårt fall då jag inte verkar reagera på sprutorna. Samtidigt som de inte vill att man blir överstimulerad, blir så ledsen att jag inte kommer vidare....
    Hur hög är Menopur dosen?
  • loppi
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-22 19:04:34 följande:
    Ja, det känns som en evighet också. Men det får väl lov att vara det. Om en dryg vecka blir man ju antingen överlycklig eller totalt förstörd. Så det är liksom inte mycket att göra åt innan dess. Om jag inte typ får mens innan och får en föraning så att säga... Men det hoppas vi ju inte på. Förstås. Men om det ändå ska vara negativt så kanske det är lika bra. Vi får se hur det går. Släpp inte tummarna

Härligt att du fått tid för äggplock! Önskar dig lycka till och ska tänka på dig då Men har nog inga direkta tips. Du ska ju fasta och så, men det är ju sånt du redan fått veta av kliniken? Annars är det ju bara att ta det som det kommer. Hoppas det är fina ägg i alla dina blåsor! <3
    Ååh, det är så spännande! Vi får alla hålla tummarna nu för allihopa. Kul att vi alla är i olika stadier och kan peppa varandra.

Jag blir helt trött av att jobba och IVF vid sidan av. Det är påfrestande men kul såklart.  Fick hitta på en nödlögn på jobbet för nästa vecka så nu har jag täckt upp för både plock och eventuell insättning. Känns skönt att det är fixat!

Ha en härlig helg allihopa!
  • loppi

celavie1 skrev 2016-01-22 23:07:01 följande:

Vad kul och läsa om alla stimulerade äggstockar och ruvning Glad Ja vi är sannerligen kämpar! Själv var jag iväg idag och gjorde ultraljud.Var så nervös innan så jag nästan mådde illa. Var rädd att jag kanske fått tillbaka cystan jag hade förra månaden. Men han såg ingen cysta men väl 4 folliklar (2 st 16 mm, 1 st 14 mm och den sista tror jag var 12 mm). Mager utdelning om man jämför med vad jag läst att vissa får men.........jag är nöjd ändå. Så nästa onsdag bär det av till Akademiska i Uppsala och försöka plocka ut de små juvelerna. Jag ska alltså vänta 5 dgr till. Är inte det lite långt? Finns det någon risk att äggen blir övermogna eller skadade av hormondoserna?
    En intressant grej sköterskan sa var att de som ska lämna spermaprov bör avhålla sig från utlösning minst 2 dgr innan men det bör helst inte varit längre sedan än 5 dgr. Tydligen kan de små gynnarna bli slöa och lata om de får vänta för länge. Något att tänka på om man vill optimera.
    Vad skönt med fredag hör ni! Jag har suttit framför tvn och ätit gott och bara myst.
    Det tar på krafterna det här men det är samtidigt väldigt intressant. Hoppas ni alla har det riktigt bra!

Skall göra äggplock på Tisdag morgon. Maken har blivit ordinerad att få utlösning på Söndag kväll och sedan inget förräns på sjukhuset. Han är även lite snuvig men det spelar tydligen mindre roll.
  • loppi
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-01-23 17:32:18 följande:
    Har läst en del men känner mig lite tvådelad till det hela då jag vill försöka ha en positiv inställning till der hela. Läst lite bloggar med. Men det slår en mer och mer att det inte kommer bli så lätt. Hur mår man av alla sprutor?
    Har varit hormonig, blir trött, grinig och PMS:ig. Samtidigt så är man ju medveten om att man tar hormoner. Magen har blivit alldeles prickig och blåmärkes färgad av alla spurtor. Är nu på dag 11 av Menopur och dag 7 på Cetrorelix. Imorgon blir det ingen Menopur men Cetrorelix och Ovitrelle. Måndag inga sprutor alls och Tisdag första äggplock. Jag är ju spruträdd, men det har gått väldigt bra, maken ger mig dem. Som de flesta säger så håller jag med om att den psykiska biten är jobbigast. Det kan ju bli en lång väntan, man vet ju inte, det är ett sabla lotteri.  Jag är i botten positiv och försöker vara det trots allt.
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016