• loppi

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Nu står det helt stilla i huvudet här, men om allt går bra så är det ju vul i vecka 6. När räknar jag det ifrån, är veckan man plussar som vecka 1?
    Jag har vad maken brukar kalla "a blonde moment " ;) 

• loppi
    Frmid skrev 2016-01-30 19:27:46 följande:
    Det ska jag göra :D

Nej förra behandlingen vart jag inte svullen alls, den här gången ser jag ut att vara halvvägs redan..

Idag fick vi ett vackert 4 celligt embryo insatt :) så den långa väntan är igång även för oss! 18/2 är det TD.

Förhoppningsvis får vi 2 st till frysen med.
    Grattis till insättning! Det är värt att fira
  • loppi

Någon mer som tar Cyclogest 400mg?

Det känns som att jag blir trött och framförallt deppig av Progesteronet. Vid 21 är jag redo för sängen...

• loppi
    Libra1 skrev 2016-01-30 20:57:18 följande:
    Då har de inte samma regler som i Sverige.
    I England är det också kvällstid.. 
  • loppi
    BK1986 skrev 2016-01-31 09:41:36 följande:

En fråga till alla ruvare: hur räknar ni ruvardagarna? Räknar ni återförandet som RD1?

För övrigt var gårdagen första dagen som jag inte mådde illa eller hade jätteont i magen. Idag känns det ännu bättre. Lite öm runt äggstockarna, men smärtan jag hade rakt innanför naveln är borta. Hur mår ni andra? Känner ni av ÄP och återförandet?

RD1? Är det ruvdag1? Inte ens susning.

Jag var helt förskonad efter ÄP, det kändes under men inte efter.
    Efter återinförandet gick jag och jobbade, det kändes inte alls.

• loppi
    stajlish skrev 2016-01-31 09:46:49 följande:
    RD1 är dagen efter återförandet enligt min klinik =)
    Så jäkla kul med din graviditet. Grattis igen.

När skall du på första UL?
  • loppi
    mini72 skrev 2016-02-01 14:51:31 följande:

Efter VUL idag är jag glad att vi kommit ett steg vidare och inatt kl. 24 ska jag ta ägglossningsspruta! Förhoppningsvis 4 ägg som ska plockas på onsdag.

Kanske vi har tur jag och norrmannen? :)

Lycka till!
  • loppi

Ruvdag 5 (dagen efter insättning), det känns som en evighet. Försöker förtränga, tänker mycket ibland. Känner mig sjukt osocial. Går in och läser här men orkar inte engagera mig.
    #TacksamForVarjeDag 

• loppi
    lallallalla skrev 2016-02-03 07:55:32 följande:

Jag fick 10 ägg igår! Jag blev verkligen förvånad eftersom de inte sett så många blåsor på ultraljuden. :)

Hade 3 äggblasor och fick 5 ägg! Men bara 1 överlevde processen. 
  • loppi
    AnnaLY skrev 2016-02-03 07:48:46 följande:

Nu är det 14 dgr efter att jag tagit ägglossningsprutan. Visade ett väldigt väldigt svagt plus imorse. RD8. Jag vet inte vad jag ska tro. Känns ingenting, inga symptom, ingenting. Känner mig lite nere just nu.

Dag 9 efter ägglossningsprutan och har känt mig låg nästan hela tiden. Cyklogesten gör mig så hormonell.
    Tids nog vet vi båda hur det gått, orkar inte investera i några drömmar om framtiden. Försöker tänka på allt annat skoj som kommer hända detta året.
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016