• loppi

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Så just besökt DR och känner mig kluven. Man får tydligen 1 IVF försök gratis och nu får vi betala, jippiee! Så NHS är svindyrt, och vi ser nu privat som ett alternativ. Fick veta att mitt amh ligger på 1.4.
    Är det någon som har testat glue- som skall hjälpa ägg att fästa, jag vet att det inte är glue. Dr sa även att de kommer sätta mig på långa protokollet nästa gång, samt göra ett litet skrap inuti livmodern för bättre resultat.
    Jag var välkommen att börja på en gång.. antar att pengar styr ;), men vi är inte gjorda av pengar.

• loppi
    loppi skrev 2016-02-23 13:31:20 följande:

Så just besökt DR och känner mig kluven. Man får tydligen 1 IVF försök gratis och nu får vi betala, jippiee! Så NHS är svindyrt, och vi ser nu privat som ett alternativ. Fick veta att mitt amh ligger på 1.4.
    Är det någon som har testat glue- som skall hjälpa ägg att fästa, jag vet att det inte är glue. Dr sa även att de kommer sätta mig på långa protokollet nästa gång, samt göra ett litet skrap inuti livmodern för bättre resultat.
    Jag var välkommen att börja på en gång.. antar att pengar styr ;), men vi är inte gjorda av pengar.

Fick också veta att de skull höja ovitrelle dosen högre än 450ug.. någon som varit med om det? 
  • loppi
    Regnbågsdröm skrev 2016-02-23 14:52:36 följande:
    Oj, men vad jobbigt att ni inte visste innan att ni bara fick ett försök? Måste vara tungt! Men ta er råd! Ta ett lån i värsta fall. Vad kostar ett försök i London?

Verkar ju vara skillnad där mot Sverige, helt klart. Till mig har de sagt att 450 är maxdos. Det är den jag tar.
    Det ligger runt £5500 för 3 försök, så runt 55000kr typ. Han gav mig ca 46% chans att bli gravid per försök. Känns lite som att man kastar pengar i sjön. Vi har råd, men det känns så konstigt att lägga så här mycket pengar på ett "lotteri". 
  • loppi

Är det normalt att vara sjukt trött efter misslyckad IVF. Bortfallsblödningen startade 9Feb och det känns fortfarande som att jag är så trött.

Min läkare föreslog långa protokollt för nästa IVF, som skulle kosta £5500 hos NHS (ca 55000). Är det normalt dyrare med långa protokollet och är utsikterna i regel bättre? 

• loppi
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-06 18:26:14 följande:
    Fantastiskt!
    Hej, 

Hur går det för dig? Har du skapat en ny tråd?
    Kram 
    Loppan
  • loppi
    Regnbågsdröm skrev 2016-06-05 17:46:58 följande:
    Hej vännen. Fint att höra från dig. Vi har paus över sommaren, börjar fjärde försöket i höst. Allt har gått åt skogen. Tre försök förbrukade och ingen graviditet i sikte. Så det är tungt. Är inte mycket på familjeliv just nu. Kommer väl tillbaka mer när man är inne i det igen. Hoppas det går bra för er <3
    Så trist alltså! Hänger kanske på i den andra tråden om jag orkar. Ha en fin svensk sommar och ta nya tag till hösten! Kram
  • loppi

Orkar inte leta upp allihopa! Det var ju ett tag sedan ..
    Plussade med sista 5-dagars embryot, 8 dagar efter transfer. Så nu får vi se hur det går.
    Haft spr
    ängande huvudvärk av och till - det händer aldrig!
    dragningar i nedre regionerna, frysp
    åslag och tröttpåslag.

• loppi
    BK1986 skrev 2017-03-03 12:18:30 följande:
    Hej! Grattis! <3 Vad roligt att höra från dig.

Plussade du idag? Håller tummarna för att allt får gå bra.

Vi fick MA förra gången, gjorde IVF nr 4 i november, plussade 11/12 och nu är jag i vecka 16 med denna lilla människa.

Jag var extremt frusen de första 10-12 veckorna. Det är ett bra tecken. ;)
    Detsamma - stort grattis! Vecka 16, det är ju så spännande.

Japp, plussade i morsse, blodprov Måndag så då får vi se vad värdena säger.
  • loppi
    BK1986 skrev 2017-03-04 09:26:28 följande:
    Ja det känns helt overkligt. Trodde aldrig att vi skulle komma såhär långt.

Åh vad roligt! Hoppas att du får må hyfsat bra. <3 Då får ni ett tidigt ultraljud ganska snart också?
    Jag har aldrig varit gravid på rätt ställe innan dvs de har aldrig kommit till livmodern (2 st ektopiska).
    Vet inte alls vad som väntar mig...aaaaah! Om det håller eller inte. Jag har varit så inställd på att det inte kommer fungera. Vad är chansen liksom. Hade typ bestämt mig för att låta livet gå i en annan riktning.Efter blodprov Måndag får vi se helt enkelt. 
    Trycker dagligen progynova 6 mg & 600 mg Utrogestan
  • loppi
    BK1986 skrev 2017-03-07 11:23:00 följande:
    Hur går det? Vad sa blodprovet? <3
    heheh glömde bort att uppdatera!
    Japp gravid, höga värden så de tror att det är fler än 1och just nu är jag lite skraj för detta faktum. Tidigt UL den 21 Mars....
  • loppi
    pandoraDiem skrev 2017-03-07 17:52:50 följande:

Grattis till era graviditeter! Kul att höra!

tack.. känns lite övermäktigt just nu! Vill inte ha tvillingar. 
  • loppi

Ett hjärtslag - som slår väldigt fint och nu blir det harmony test (kromosomer) och kön i vecka 10 ... 

• loppi
    BK1986 skrev 2017-03-21 20:43:06 följande:
    Grattis! :) Skönt med ett litet hjärta som tickar. <3 Vilken vecka är du i nu?

Här gjorde vi RUL igår och allt såg jättebra ut. En frisk liten människa. Helt fantastiskt! Vecka 19 imorgon och snart halvvägs. <3
    Tackar! Jag säger v7 på pricken idag men kliniken igår sa 6v 3 dagar. Men jag tror jag har rätt. Jag har ju inte kommit så långt ännu. V19 är ju super långt. Stort grattis igen.
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016