Inlägg från: Kärlekövervinnerallt |Visa alla inlägg
  • Kärlekövervinnerallt

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Åhh vilken utdragen process med sprutorna. Fick ju starta så lågt pga av risk för överstimulering. Nu på dag 11 efter höjning börjar äggen komma igång. Så nytt vul på fredag. Då får de fasiken ha växt!!! Har ju kört orguanet i 3 omgångar tills dess med :(

• Kärlekövervinnerallt

[quote=76375581][quote-nick]canada skrev 2016-02-25 11:18:05 följande:[/quote-nick]Kör på gonal men antar att konceptet är samma, men jo världen går lite i snigelfart just nu för mig med ;) både i väntan på äggplock o i samma ärende som du beskriver :))[/quote

Haha :)

• Kärlekövervinnerallt

Vart på vul. Bara 2 äggblåsor som växt till sig. Så inget äggplock för min del. Skall dock ta ägglossnings sprutan på söndag. Gyn bad oss dock fundera om vi kan tänka oss tvillingar då det finns chans till det.

Till den mer negativa delen. Hade en ny gyn idag som tycker vi skall vänta några månader och gå ner i vikt istället. Känns jätte trist just nu. Har accepterat att denna processen satts igång och nu ytterligare väntan. Kännns konstigt att de skall komma på det nu. Har ju haft 150 menopur sedan ner till 112 och upp till 187. De känns som de skyller resultatet på mig istället för att de har valt att vara extremt försiktiga med tanke på överstimulering.

• Kärlekövervinnerallt
    Pipam skrev 2016-02-26 13:59:48 följande:

Exakt samma som hände mig! Men bara 1 ägg.

Jag är gravid!!! Vi lyckades :) kör på, även om du har två ägg så är det inte säkert att båda befruktas/fäster osv. Jag hade tyckt det var värt risken!

Jag har ca 10 kilos övervikt och hade själv tänkt att försöka tappa lite inför nästa försök. Det är tufft att höra, extra när man har PCOS eller Problem med ämnesomsättningn men samtidigt är det ju en sak som kan hjälpa.

Ligg på ni tycker jag :)

Vi kommer köra på. Är mest ledsen vad som väntar om det inte blir något :(
  • Kärlekövervinnerallt

[quote=76379898][quote-nick]Regnbågsdröm skrev 2016-02-26 14:28:04 följande:[/quote-nick]Vad menade de med "om ni kan tänka er tvillingar"? Det känns ju också lite udda att säga till några som behöver hjälp med att få barn och som får avbryta innan

Alla vill väl inte ha tvillingar antar jag. Kanske ville påpeka det innan. Eller så kanske hon tyckte jag borde bli avskräckt av fetma och tvillingar :)

• Kärlekövervinnerallt
    Pipam skrev 2016-02-26 13:59:48 följande:

Exakt samma som hände mig! Men bara 1 ägg.

Jag är gravid!!! Vi lyckades :) kör på, även om du har två ägg så är det inte säkert att båda befruktas/fäster osv. Jag hade tyckt det var värt risken!

Jag har ca 10 kilos övervikt och hade själv tänkt att försöka tappa lite inför nästa försök. Det är tufft att höra, extra när man har PCOS eller Problem med ämnesomsättningn men samtidigt är det ju en sak som kan hjälpa.

Ligg på ni tycker jag :)

Tog du Lutinusen ändå?
  • Kärlekövervinnerallt
    Pipam skrev 2016-02-27 07:03:01 följande:

Ja, först ÄL sprutan och sen schemalagt liggande. Sen började jag med luutinus dagen efter beräknad ÄL. Kommer ta 4 paket totalt vilket blir 4 veckor. :)

Då kör jag på det med. Glömde fråga kliniken och kom på det igår. Har ju paketen hemma
  • Kärlekövervinnerallt
    Regnbågsdröm skrev 2016-02-27 08:26:39 följande:

Hm. Okej. Men känns ju som att någon som verkligen kämpar för barn inte skulle tacka nej till två. Men vad vet jag.

Önskar dig all lycka oavsett vad som sker!

Förstår din synpunkt. Håller delvis med. Nu kommer vi ju köra i alla fall, då det inte finns några garantier att ens ett ägg tar sig. Känns som chansen blir lite större med 2 ägg. Kanske ett tar sig i alla fall. Sen finns det massor med annat som styr hur det blir. Vi kör på och hoppas på en liten. Skulle vara skönt att få en på "naturlig" väg med.
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016