Inlägg från: Kärlekövervinnerallt |Visa alla inlägg
  • Kärlekövervinnerallt

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Regnbågsdröm skrev 2016-02-13 08:11:54 följande:

Inte självvalt. Jag kände efter första försöket att jag ville börja precis direkt, men det funkar inte så. Dessutom har det ju med mens och så att göra. Brukar få en mens ganska snart inpå försöken, eller precis när man misslyckas. Men sen måste man vänta in en till, innan man kan börja igen. Sen kan det ju vara köer. Sådant har ställt till det för mig tidigare.

Ok. Bra att veta :) tack för att du delar med dig
  • Kärlekövervinnerallt
    Regnbågsdröm skrev 2016-02-13 08:13:35 följande:

Förstår. Är olika på olika kliniker då. Tycker verkligen inte du ska ta det helt på orden om det är ditt första försök. Kan lika gärna bli äggplock på dag 9. Eller dag 14. Det där har helt att göra med hur lätt- eller svårstimulerad du är. Lycka till!

Tar det lite på en höft. Vet ju hur det vart med pergotime. Inte för det är samma men min kropp funkat inte all4id som det är tänkt :) däremot trodde läkarn att jag lätt nlir överstimulerad och särmed fått väldigt liten dos. Vi får se vart det pekar på onsdag när första vul är
  • Kärlekövervinnerallt
    Iskristall skrev 2016-02-13 08:37:02 följande:

Toppen!

Mitt första försök misslyckades mitt i julledigheten så kliniken hade inte öppet. I mittfall skulle ju läkarna konferera om vilken ny taktik och nya mediciner de skulle använda. Detta hade de ju inte gjort när jag fick mens utan det gjorde de senare och jag fick besked, då var det ju definitivt för sent att börja med sprutor. Så det var bara att vänta på nästkommande mens. Det är nog olika för olika kliniker och kvinnor?!

Antagligen. Men bra att vara inställd om det inte blir ngt denna gången och man vet hur det blir efter .
  • Kärlekövervinnerallt
    loppi skrev 2016-02-13 15:43:29 följande:
    Listan:Anki75, 40 år. Inväntar 2.a försöket.

Loppi, 39 år. London. Inväntar 2:a försöket.

BK1986, 29 år. Inväntar 2:a försöket.

Regnbågsdröm, 29 år. Långt protokoll. Inväntar 3:e försöket.

Celavie1, 39 år. IVF1, långt protokoll, äggplock 27/1.

Kärlekövervinnerallt, 30 år. 1a försöket Sprutstart 12/2 . Prel äp 23/2

Adalia84, 31 år. Långt protokoll första syskonförsöket. Sprutstart 14 jan. ÄP 27 jan ET 29 jan TD 14/2

Libra1, 39 år. IVF6, Väldigt långt protokoll, sprutstart 21/1, ÄP v5?

Iskristall, 39 år. IVF2. Kort protokoll. Sprutstart 29/1. VUL 4/2, ÄP 8/2 TD 26/2

Pipam, 25 år. IVF1. Korta protokollet. Har PCOS och hypotyreos. Sprutstart 30/1. Avbruten stimulering 8/2.

Amie77, 38 år. FET1 (syskonförsök), FET troligtvis v 8

Nicka, 34 år. Försökt bli gravid i ca 6 år. Fet i mitten på feb

Ingensmamma, 31 år. Långt protokoll. IVF1. Spraystart vecka 7.

Fredag, 37år. Icis, korta programmet. Start denna vecka

Mama5, 42år. IVF3, långt protokoll, spraystart 30/1

MariaC, 32 år. IVF1, långt protokoll, Spraystart 24/2, preliminärt Mikro-tese och äggplock 30/3.

StillAlive, vi väntar på att komma igång med första ivf-försöket.

Gravida:

Stajlish, 31 år, FET v.3. - BF 12/10

Jewel, 32 år. Syskonförsök 1. ÄP 25 jan, ET 27 jan. BF 16 oktober.
    Åhh tack <3
  • Kärlekövervinnerallt
    lallallalla skrev 2016-02-14 08:11:13 följande:

Hihi.. jag väckte mannen med världens bästa alla-hjärtans-dag-present idag!!!

Åhhh. Grattis!!!! Hade gärna velat ha en sådan idag med :)
  • Kärlekövervinnerallt

Tredje dagen med menopur. Magen har vart kaos idag. Vart på toa typ 1000 gånger känns det som. Och illamående från och till.

Vad har ni haft för biverkningar?

Tycker även att det svider jätte mycket när det sprutas in i magen. Trodde det var oruganen som skulle svida. Eller har jag blandat ihop det?

• Kärlekövervinnerallt
    Regnbågsdröm skrev 2016-02-15 07:32:25 följande:

För mig sved det också jättemycket vissa dagar. Och efter typ 7 sprutdagar så var resterande sprutor ren plåga. Blåmärken överallt och tog tid att få in sprutan. Plus att det gjorde ont att spruta i också. Men jag tog maxdos i 12 dagar, så det kan ju bero på det också. Men är nog rätt normalt att det svider. Bara att stå ut

Har tack å lov inte fått blåmärken ännu. Men gör ondare och ondare varje dag att ta sprutan.
  • Kärlekövervinnerallt
    BK1986 skrev 2016-02-15 07:57:53 följande:

Jag hade inga problem med Menopur. Mitt illamående började sprutdag 9 och höll i sig fram till ÄP. Tror det var pga de många blåsorna.

Det kanske beror på dosen? Jag hade 150 först och sen 225.

Jag har 150 de 3 första dagarna och sedan ner till 112. De är oroliga för överstimulering då jag hade 20 blåsor vid senaste vul. Har ganska höga fsh värden tydligen. Är lite orolig dock att inget hänt tills vul på onsdag. Men har som sagt biverkningar. Det drar i magen. Illamående, diarre och huvudvärk. Så hoppas något händer iallafall.
  • Kärlekövervinnerallt

En till fråga. Tittade på mitt sprutschema. Står 0.25 orgalutan. Men sprutan är ju 0.5.

Tar man hela sprutan? Det aktiva ämnet i sprutan är .25 mg men är 0.5 ml. Tänkte att när man tar menopur är det ju 112 E man drar upp.

Hoppas någon förstår vad jag menar. Men känns som man skall ta hela sprutan och inte bara en halv?

Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016