• Regnbågsdröm

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Hej vänner! Allt gick bra idag på vårt andra ultraljud. Ska ta menopur en dag till, för att några nya blåsor förhoppningsvis ska hinna mogna de också. Men äggplock blir det på torsdag!

• Regnbågsdröm
    MoM11 skrev 2016-01-11 11:04:08 följande:

Tack för svar loppi.

Spännande Regnbågsdröm, hur många blåsor såg de?

Jag hade typ 11 totalt tror jag, men en blåsa var typ 12mm, så den trodde hon inte på. Däremot de som var 15-16 trodde hon skulle kunna växa till sig nu när de får stimuleras en dag till. Men man ska inte stirra sig blind på blåsorna tänker jag. För det första är det ju inte ens säkert att de innehåller ägg, för det andra så behöver de ju inte vara fina. Men jag håller tummarna att det är riktiga guldägg som finns därinne
  • Regnbågsdröm
    loppi skrev 2016-01-11 14:33:30 följande:
    Ooh så spännande! 11 känns som många?! Hade du lågt amp också? Vi håller tummarna för en positiv utveckling
    Nej, 11 är inte så många tror jag. Behöver ju som sagt inte vara ägg i alla heller. Men jag tror det är något färre än vad man "brukar" ha ändå. Men jag vet inte. Oavsett så hoppas jag ju förstås att de ska få ut många ägg och att alla ska vara perfekta, haha! Vi får hoppas på det bästa! Håll tummarna!

Vad är amp?
  • Regnbågsdröm
    loppi skrev 2016-01-11 21:50:55 följande:
    jag menade ju amh.. ett värde som mäter antal ägg en kvinna har i kroppen! Mitt var/är lågt.  Man skall inte stirra sig blind på det heller eftersom det bara krävs ett ägg för en kvinna att bli gravid. Och det går att öka AMH med aminosyror.

Mycket hormoner i kroppen idag, "mensen" kom iaf.. så nu blir det Menopur den 13e januari .. ett steg framåt
    Okej, antar att jag har ett lågt sådant värde då. Men det är ingenting som de sagt till mig. Det enda de sa när vi var på vårt första försök efter alla tester var att jag "hade få ägg" och att de därför vill göra IVF direkt istället för att försöka med insemination.

Har du gjort försök tidigare? Hur många äggblåsor har du haft i så fall? Eller har många ägg har du fått ut?

Lycka till med menopur och fråga om det är något! Jag tog min sista och 12e spruta igår, så jag kan skiten
  • Regnbågsdröm
    Amie77 skrev 2016-01-11 22:44:50 följande:

Ska vi försöka få till en lista? De som vill hänger på med den information de vill och uppdateras den inte så "dör den ju ut" av sig själv så inget förlorat på det. :D

Amie77, 38 år.  FET1 (syskonförsök), FET troligtvis v 9
    Ingensmamma, 31 år. 1 ivf. Spraystart vecka 7. Gift.

Jag vet inte hur man kopierar från mobilen. Men skriver in mina uppgifter så kan kanske någon som kan lägga till mig?

Regnbågsdröm, 29 år. Långt protokoll. IVF 2.
    ÄP 14 januari.
  • Regnbågsdröm
    Adalia84 skrev 2016-01-12 19:37:37 följande:

Det låter ju lovande med ägg! Stort lycka till på torsdag!

Tror du? Hoppas det!
    Tack för lyckönskningar. Ägglossningssprutan är nu tagen Så skönt att slippa göra ett skit imorgon! Haha!
  • Regnbågsdröm
    anki75 skrev 2016-01-13 12:34:54 följande:
    Då börjas det med menopur ikväll då, du också? Spännande.
    Lycka till med menopuren tjejer! Och fråga om det är något (är inne ofta, förutom när jag ligger på äggplock imorgon dårå )

Ett tips om ni inte redan har gjort det - det är att blanda den i tid! Redan nu om ni kan! Jag blandade mina flera dagar i förväg. Det kan vara krångel nämligen. Och bli inte rädda om det inte går i något i sprutan första gången ni ska fylla på för att ta den. Dra ur och gör om. Jag har märkt att det nästan vid varje gång jag ska dra i från en ny burk kommer bara luft. Vet inte varför. Men så ni inte får panik.
  • Regnbågsdröm
    anki75 skrev 2016-01-13 12:53:47 följande:
    tack för tipsen, jag har blandat till min nu i förmiddags. =)
    Åh vad bra! Och allt gick bra då antar jag? Skönt att höra!
  • Regnbågsdröm
    anki75 skrev 2016-01-13 13:18:11 följande:
    Jadå, fast när jag skulle byta blandsprutan så hade den första fastnat i nålen, då blev jag lite svettig, men den lossnade till slut, så jag kunde sätta dit nästa blandspruta. =) Jag blev lite nervös när du skrev att det är lätt att den bara suger in luft sen, men jag ska försöka ta det lugnt =)
    Exakt så var det för oss också. Och då drog jag så hårt att det åkte ut massa vätska. Så vi fick ett nytt recept. Jag har nog varit med om de flesta scenarior med den där jäkla menopuren kan jag säga Men se det som en seger att din första är färdigblandad nu! Det är ett steg i rätt riktning

Du behöver inte bli nervös av det. Just därför jag säger det nu. Så vet du om att det hände mig, så det kan hända dig också. Men du ser direkt om du inte får vätska i. Då gör du om, vänder burken igen, tar ur sprutan och försöker igen. Då har det funkat för mig. Det kommer gå bra för dig också Hur många enheter tar du?
  • Regnbågsdröm
    anki75 skrev 2016-01-13 13:29:34 följande:
    Vi får hoppas på det. Ja det e fasen inte lätt alltså..haha
    Jag ska ta 300 enheter. 
    Ska du in på äggplock imon? Men du hade gjort det innan eller?
    Ja, det blir äggplock för mig imorgon! Har gjort det en gång tidigare ja, så vet ju hur det funkar. Hoppas dock på riktiga guldägg den här gången förstås, så håll gärna tummarna

Lycka till med menopuren nu! Det kommer gå kanon!
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016