• BK1986

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Pipam skrev 2016-01-30 15:22:22 följande:

Då har vi sprutstart båda två idag! Jag har blandat menopuren nu så den står och väntar. Hur noga är det med exakt samma tid varje dag? Hur mycket får det avvika?

Vilken tid har ni valt och hur har ni tänkt då?

För mig blev det 20:30. Det bara blev så för att jag inte kunde hålla mig längre första kvällen. :) Har fått för mig att det är mycket viktigt. Fem minuter hit eller dit är nog ingen fara, men det får inte diffa en kvart.
  • BK1986

En fråga till alla ruvare: hur räknar ni ruvardagarna? Räknar ni återförandet som RD1?

För övrigt var gårdagen första dagen som jag inte mådde illa eller hade jätteont i magen. Idag känns det ännu bättre. Lite öm runt äggstockarna, men smärtan jag hade rakt innanför naveln är borta. Hur mår ni andra? Känner ni av ÄP och återförandet?

• BK1986
    Adalia84 skrev 2016-01-31 14:56:30 följande:

Hej! Jag tycker oxå att det känns bättre i magen idag. Har tagit en promenad helt obehindrat så det bådar ju gått för stundande jobbvecka! Jobbig väntan nu annars men får försöka tänka bort det så gott det går!

Vad skönt! Det är ju hur lugnt som helst när man bara behöver ha det som känns som mensvärk. :)

Jo. Nästa vecka kommer nog vara okej, men veckan efter det kommer vara lång! Gäller att hålla sig sysselsatt.
  • BK1986
    stajlish skrev 2016-02-01 06:41:13 följande:

Som Ruvardag? Då har man ju inte ens börjat ruva än? Skumt! Men dom verkar göra olika runt om i Sverige helt klart =)

Har helt glömt bort att säga grattis Stajlish! Så roligt! :)
  • BK1986
    lallallalla skrev 2016-02-02 07:40:32 följande:

Äggplock här också. Jag är jättenervös. Ska hålla en tumme för dig också!

Det kommer gå jättebra! Lycka till! :)
  • BK1986

I vanliga fall går veckor så fort. Nu drar sig tiden långsamt framåt. Jag har bestämt mig för att ta ut glädjen lite i förskott och tänka att det kommer ta sig. Samtidigt är det en liten balansgång eftersom det känns som att fallet blir hårdare om mensen kommer. Det är en sån berg- och dalbana av känslor och förhoppningar ända från stunden man söker hjälp.

Hur känner och tänker ni andra?

• BK1986
    loppi skrev 2016-02-02 15:51:27 följande:

Ruvdag 5 (dagen efter insättning), det känns som en evighet. Försöker förtränga, tänker mycket ibland. Känner mig sjukt osocial. Går in och läser här men orkar inte engagera mig.

#TacksamForVarjeDag 

Helt okej! Tankarna snurrar hela tiden och energin går upp och ner. Min sambo är bortrest nu första ruvarveckan (RD4 idag) vilket jag faktiskt tycker är skönt. Kan använda tiden till att tänka på mig själv och typ sova. :) Är så trött att jag håller på att somna på jobbet på eftermiddagarna. Gissar att det är spänningar som släpper.

Sen är det ju också skönt att bara läsa här i tråden också. :) Inget skrivtvång. Fokusera på dig själv och det som känns rätt för dig. <3
  • BK1986
    Libra1 skrev 2016-02-02 14:17:36 följande:

16 ägg blev det idag. Inte konstigt att man kände sig svullen. :)

Grattis! Mycket bra jobbat! :)
  • BK1986
    kvillis skrev 2016-02-02 18:44:06 följande:

Jag har också endometrios. Äggplock imorgon. Tror ni man kan jobba på torsdag igen? Eller hur har ni andra gjort dagen efter?

Håller med Libra1. Beror på vad man jobbar med. För mig som jobbar på kontor så var jag där på förmiddagen och hemma på eftermiddagen. Vi fick även beskedet om hur många befruktade ägg det blev på eftermiddagen, och då var det väldigt skönt att vara hemma.
  • BK1986
    Pipam skrev 2016-02-03 20:04:56 följande:

Något jag behöver tänka på gällande orgalutranen? Några tips gällande den?

Inser att jag inte vet hur många dagar man tar den... Är det till äggplock typ?

Imorgon är första VUL. 11.00 ska jag vara där.

För min del gick Orgalutranet jättebra att ta själv ifall jag stack in den fort. Trycker du långsamt in nålen kommer det kännas, men när jag gjorde det fort kändes det inte ett dugg.

Om du tar den i magen så sa min sköterska att man varken behöver trycka ur luften eller dra ut kolven för att se om man träffat av ett blodkärl. Kan nog vara annorlunda om man tar den i benet.

Du tar den mest troligt fram tills du tar ägglossningssprutan. För mig blev det några dagar extra eftersom jag fick göra ett extra ultraljud. Men ta det bara lugnt. De kommer att tala om för dig från kliniken hur du ska göra när de ringer efter VUL. :)

Spännande med första VUL! :)
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016