• BK1986

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Nu är jag fullt klar över att detta är en märklig fråga. Ni som blöder eller har provat blöda efter IVF, hur gör ni med binda och tampong? Jag hann nämligen sova tre timmar inatt innan jag fick kliva upp och ordna upp situationen. Då valde jag att sätta in en tampong för att jag skulle få sova. Jag är van att blöda mycket då jag även gör det normalt sett. Därför har jag också alltid tampong. Så det här med binda håller på att knäcka mig. Känner mig konstant osäker och springer på toan ibland flera gånger i timmen. Tror ni att man absolut inte får använda tampong?

• BK1986
    Regnbågsdröm skrev 2016-02-13 16:42:32 följande:

Använd inte tampong!! Jag frågade uttryckligen när jag fick min bortfallsblödning. De sa att jag inte fick det. Man ska vänta två veckor efter äggplocket är det sagt. Med både bad, sex och tampong. Men som sagt så frågade jag kliniken, och de sa till mig att jag måste ha binda under den blödningen.

Okej. Jo precis. Men jag tänkte att det har ju gått 17 dagar sedan ÄP. Ska skriva och fråga dem imorgon, för jag håller som sagt på att bryta ihop när jag blöder såhär pass mycket. :/
  • BK1986
    Fredag skrev 2016-02-14 00:20:35 följande:

Negativt grav test. Så tillbaka på ruta ett.

Jädra skit. Beklagar verkligen. Styrkekramar!
  • BK1986
    lallallalla skrev 2016-02-14 08:11:13 följande:

Hihi.. jag väckte mannen med världens bästa alla-hjärtans-dag-present idag!!!

Åh. Grattis!
  • BK1986
    Regnbågsdröm skrev 2016-02-14 11:52:48 följande:

Nej, men för egen del tycker jag mest att det vore skönt att starta om på nytt. Vid flera misslyckade försök är det tungt med alla som lyckas. Vore därför skönt med en grupp där vi som misslyckas kan få starta om själva. Men det är såklart frivilligt att vara med i den

Håller med dig Regnbågsdröm. Tror att jag också kommer lämna denna tråd när vi börjar nästa försök, även om denna varit superbra. <3 Såklart är jag glad för er som lyckats, men det är samtidigt tungt när man själv inte lyckas. Därför blir det skönt att starta från noll nästa gång.
  • BK1986
    Fredag skrev 2016-02-14 12:57:50 följande:

Tackar alla. Tyärr blir det allt om igen. Då inget gick till frysen heller av 7 ägg, blev 5 befrutade, 1 som blev balyser. Hopas på bättre resultat nästa gång.

Gratis allalallalla.

Känner med er. Samma som för oss. 1 av 9 befruktade och alltså inget till frysen. Så det är bara att börja om från början.
  • BK1986
    Queen5683 skrev 2016-02-14 13:42:47 följande:

Har haft starka mens värk liknadende smärtor sista tiden mer nu än tidigare men fick lite rosa flytningar, är det kört nu tror ni..? Har td nästa vecka och har inte smygtestat ännu.. suuuck

VAD SKA JAG GÖRA???

Ta det lugnt. Om det bara är flytningar är det säkert inget att oroa sig för. Vilken RD är du på och hur gammalt embryo?
  • BK1986
    Queen5683 skrev 2016-02-14 14:17:45 följande:

Är Rd 8 om ja har räknat rätt, hade Et 6/2 med 5 dagars embryo. Vet inte om det mens eller bara flytningar, har inte orkat titta igen =(

Okej. Det kan vara helt lugnt. Om jag vore du så skulle jag testa imorgon. Som många skriver så är blodblandade flytningar helt normalt. Håller tummarna för dig. <3
  • BK1986
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-02-14 23:33:37 följande:

Tredje dagen med menopur. Magen har vart kaos idag. Vart på toa typ 1000 gånger känns det som. Och illamående från och till.

Vad har ni haft för biverkningar?

Tycker även att det svider jätte mycket när det sprutas in i magen. Trodde det var oruganen som skulle svida. Eller har jag blandat ihop det?

Jag hade inga problem med Menopur. Mitt illamående började sprutdag 9 och höll i sig fram till ÄP. Tror det var pga de många blåsorna.

Det kanske beror på dosen? Jag hade 150 först och sen 225.
  • BK1986
    Fredag skrev 2016-02-15 04:34:01 följande:

Hur fort får ni börja på nytt? Man hopas på att det blir bättre då och att man inte blir övertdimulerad denna gång.

Ingen som helst aning faktiskt! Har fortfarande TD på onsdag och måste ringa kliniken då. Hoppas bara att vi får börja på nästa mens. Min är beräknad till runt den 18/3. Nu hann jag ju ruva en stund, men jag gissar att du också får någon form av bortfallsblödning?
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016