Kärlekövervinnerallt skrev 2016-02-19 17:16:29 följande:
Är med i en tråd på facebook och det finns så mycket negativt där. Tyvärr är ju inte processen den lättaste och jag är ju i och för dig på mitt första försök med ivf.
Men känns som detta blir folks hela liv. Hur är det för er? Hur tacklar ni allt?
Jag vill ha barn och visst känns det mindre kul att det aldrig blir ett plus. MEN har aldrig varit en sådan som testar med massa ägglossningstest. Haft sex bara för att jag måste ha vissa dagar. Kanske är det en skyddsmekanism att inte känna så mycket. Men ibland undrar jag om jag kanske känner för lite. Någon annan som känner igen sig?
Det går upp och ner. Men just nu har vi gjort allt det andra. Vi har jobb, hus och har rest tillsammans. Nu är vi redo för nästa steg och det steget vill sig inte.
Under tiden jag åt Pergotime var det också jobbigt, men det blev nog tuffare eftersom vi fick 6 månader på oss. Sen var det punkt slut och dags för IVF. Nu när det inte tog så har jag åkt upp och ner. Ibland känns det bara som att det aldrig kommer att funka. Och så nästa dag är jag jättepeppad och känner att det kommer gå vägen.
Sen önskar jag att jag kunde vara jätteglad för alla andra som lyckas. Men det har också varit svårt. För jag vill ju också. Så himla gärna...