• Amie77

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Tummen upp för den (bra minne jag har!) som omorganiserade listan! :)

Såg att stajlish och Libra uppdaterade samtidigt så lägger dit stajlish TD igen.

Listan:

Regnbågsdröm
    , 29 år. Långt protokoll. IVF 2. ÄP 14 januari, ET 16 januari, TD 31 januari.

Stajlish, 31 år, FET v.3, TD 6/2

Anki75
    , 40 år. Långt protokoll. IVF 1. ÄP 25 jan.

Jewel, 32 år. Syskonförsök 1. Kort protokoll, äggplock 25 jan.

Loppi
    , 39 år. London. Första försöket.13 jan Menopur start. Äggplock 26 Jan.

BK1986, 29 år, IVF 1, kort protokoll, sprutstart Menopur 14/1, äggplock v 4.

Celavie1, 39 år, IVF1, långt protokoll, äggplock 27/1.

Adalia84
    , 31 år. Långt protokoll första syskonförsöket. Sprutstart 14 jan.

Majamas, 26 år. Kort protokoll. IVF 1. Sprutstart Menopur 21/1. Äggplock v. 5.

Iskristall, 39 år, IVF 2. Kort protokoll. Sprutstart v.4-5. ÄP v.6? TD?

Mariana79
    , 36 år, syskonförsök ivf, korta protokollet med start vecka 5-6. 

Amie77
    , 38 år. FET1 (syskonförsök), FET troligtvis v 9

Nicka 34 Försökt bli gravid i ca 6 år .Fet i mitten på feb 

Ingensmamma, 31 år. Långt protokoll. IVF 1. Spraystart vecka 7.

Fredag 37, icis, korta programmet. Start denna vecka. 

Mama5 42år, IVF 3, långt protokoll, spray start 30/1 

Pipam, 25 år, IVF 1, start nästa cykel, BIM 28 jan. Korta protokollet. Har PCOS och hypotyreos. 

Libra1 39 år, IVF6, Väldigt långt protokoll, sprutstart 21/1, ÄP v5?

• Amie77
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-27 06:50:34 följande:

Hej. Tänkte bara meddela att resan har tagit slut för oss, för den här gången. Började blöda rejält igår och testade idag för säkerhets skull. Förstås negativt. Så nu behöver jag bryta ihop. Tack för all stöttning här. Ta hand om er!

Nej, usch så trist! Minst sagt. Jag vet hur det känns (i alla fall hur det kändes för mig), då vi ju inte lyckades förrän tredje försöket. Ta hand om er ni med!
  • Amie77
    Libra1 skrev 2016-01-27 22:16:29 följande:

Mitt VUL såg väldigt bra ut idag. Läkaren hittade hela 15 äggblåsor. Rekord!!! Så jag är glad. Nytt VUL på fredag och ÄP i början av nästa vecka. Glad

Vad kul!

Har säkert missat massor i den här tråden sen imorse, men shit vad det postas! Ber om ursäkt om jag glömmer kommentera alla bra (och tyvärr dåliga) saker som händer i en sådan här tråd.

Regnbågsdröm: Jag håller alla tummar för era eventuella framtida försök!
  • Amie77
    Tussebus skrev 2016-01-27 22:46:28 följande:

Hej! Hoppar in i tråden trots att jag lovat mig själv att inte gå in på den här sajten denna gång.

Har en fråga: kan ägget trilla ut igen samma dag de satt in det?

Fick tillbaka en femdagars blastocyt idag, men nu när jag skulle ta min Lutinus såg jag som en liten slemklump i bindan. Vad tror ni? Fick lite småångest.

Nej, det tror jag absolut inte

fertilitetscentrum.se/stockholm/ofrivillig-barnloshet/ivf-behandling-steg-for-steg/
    Se långt ner på sidan under rubriken Embryo Transfer!
  • Amie77
    BK1986 skrev 2016-01-28 14:31:24 följande:

Nu har de ringt från kliniken. Av mina 14 ägg var 9 stycken mogna. Av dessa är det endast ett som blivit befruktat. Planerad återföring imorgon om det fortsätter att utvecklas som det ska. Är så oerhört besviken även om jag vet att det bara är ett befruktat ägg som krävs för att det ska gå vägen. Känns som ständiga motgångar och så otroligt orättvist.

Förstår besvikelsen också. Det där hände oss på vårt sista IVF-försök. Det är nu vår son, det där enda embryot! :)

Håller tummarna för att du snart ruvar!
  • Amie77
    Frmid skrev 2016-01-28 21:10:10 följande:

Hej!

Hittade denna tråd och har sträckläst sen igår. Vilka berättelser och starka tjejer det finns här!

Jag och min sambo har försökt bli gravida sen hösten 2013, utan nåt som helst resultat. Jag är 30 i år och han 42. Utredningen konstaterade oförklarlig barnlöshet, min ägglossning är normal samt bra kvalité på ägg och slemhinna likaså hans spermieproduktion och kvalité.

Idag var vi på ÄP vårt andra IVF försök och fick precis som förra gången bra resultat med 11 ägg på 13 punkterade blåsor. Jag har använt gonal-f 150ie och orgalutran, gjort 2 kontroller innan som sett bra ut för jag har fått fortsätta på samma dos.

Vi hoppas att det blir insättning lördag som vi preliminärt fått tid för.

Förra gången ringde det där samtalet som man inte vill ha :( inget resultat på nåt av äggen, kändes som hela världen stannade.

Tydligen fäste spermierna som de ska utanpå äggen men lyckas inte ta sig in på egen hand. Eftersom det såg så bra ut nästan direkt så sparades inga ägg för ICSI på första försöket. Den här gången ska det göras ICSI på alla ägg som visar sig mogna.

Det enda jag kan tänka nu är att de ska ringa imorgon igen. Att det ska vara så svårt att tänka positivt ibland :/

Hoppas alla ni som är mitt uppe i behandling, väntar på ÄP, insättning eller redan ruvar lyckas! Jag håller tummarna för er :)

Välkommen till oss! Jag håller verkligen tummarna för att det ska gå bra den här gången!!
  • Amie77

Har inte varit inne på ett par, tre dagar så har nog missat en del.

Men stort grattis till jewel!!! Vet den fantastiska känslan. Då jag tog mitt prov för sonen dagen före testdag blev det två streck på stickan efter bara några sekunder i urinet, hann knappt fatta vad som hände. Wow bara! :D

Jag tycker det är så spännande nu för NU äntligen är vi på gång också. Har fått första mensdag och varit i kontakt med min klinik. VUL RD12 (15/2) i ostimulerat FET-försök och förhoppningsvis insättning av blastocyst veckan därpå. Nu har vi ju bara två blastocyster i frysen så en väldigt reell risk att det bara är att vända om halvvägs till kliniken (vi har långt att åka), men ja... då är det ju så. Då konstaterar vi faktum och accepterar tanken att det blev ett fantastiskt barn, men inte två.

• Amie77
    stajlish skrev 2016-02-05 17:52:22 följande:
    Kul! Det behövs ju bara en liten rackare för o få en bebis =) Vi hade bara en enda liten blastocyst i frysen som klarade sig &  som jag satte in i ostimulerad cykel o nu är jag gravid! =) Hoppas på samma tur till er sen!
    Tack, tack!

Hoppas verkligen på det bästa, men både jag och min man försöker ställa in oss på att det nog i slutändan bara är 20% chans från detta läge till barn så att vi inte blir sänkta om det inte funkar.
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016