• Amie77

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Fredag skrev 2016-01-05 16:24:15 följande:
    Nej det är läkaren som avgör. När börjar ni på behandlingen på cvl?
    Vi planerar för inte kommande menscykel utan den därpå. Tack appar som Menskoll så att man har en aning om när det kan vara. :D

Borde bli insättning sista veckan i februari eller däromkring i så fall. Men allt hänger ju på om det blir stimulerad cykel eller inte (vet dock inte om det skjuter på något). Och om vi får beviljat att lägga på cirka 10 000 kronor på det gamla lånet vi har som blev en son. Spännande känns det i alla fall!
  • Amie77

Har nu varit i kontakt med min klinik och de tycker att jag ska göra FET i "normal" cykel trots att jag bara ha 9 dagars lutealfas (tiden mellan ÄL och mens). Känns inte så kul att investera 13 000 kronor i ett sådant försök så får väl se hur vi gör nu. Får väl dock också lugna ner mig lite och inse att de är professionella och det är inte jag...

• Amie77

Så som jag förstått det så är det långt ifrån standard att kliniker skriver ut progesteron vid ostimulerat FET. Skrev i affekt och frågade dem om det. Annars har jag iofs ett antal progesteronvaggisar kvar från ett tidigare försök som inte går ut förrän i december. Kan ju aldrig skada att ta dem om kliniken är av annan åsikt än mig.

När börjar man ta progesteron i stimulerade försök, ET/FET? Allt sånt har jag hunnit glömma -- är ju tre år sedan jag gjorde mitt senaste försök.

• Amie77

Jag körde med ProgesterAll i en period i ett försök att bota mina spottings. Det hade ingen effekt alls så det ställer jag mig tveksam till. Iofs kan det ju inte skada att köpa en kräm och ta den efter att vaggisarna tagit slut. Tack för tipset!

Tog du även progesteron dagen för insättning eller är det uppehåll då? Vet någon om det är skillnad när man börjar med progesteron om det är en blasto som sätts in?

• Amie77

Okej, tack!

Kanske nån annan har koll på vad som händer då man sätter in en blasto?

Kan knappt fatta att jag är inne i denna sväng igen. Med info från klinik, men också evigt googlande och tvivel... Det är en konstig situation att vara i med så mycket planering för något där ett annat par bara behöver tänka: "vill vi ha ett barn till eller inte? okej? då kör vi!"

• Amie77

Jag gjorde långa protokollet alla tre gånger jag gjort IVF på CvL. Ingen förklaring eller så, men har väl med ägglossingar att göra kan jag tänka (som nämndes ovan).

• Amie77

Wow, spännande med alla som är med i tråden. Vet att vi i en av mina gamla trådar hade en lista som vi uppdaterade med info om sprutstart, planerat ET etc som man kunde uppdatera. Typ så här:

XXXX: IVF2, sprutstart: 8/1, ÄP: vecka 6 ET: vecka 6, CvL (eller annan information, vet att vi hade info om det var syskonförsök eller inte etc)

Sedan kunde man uppdatera med testdatum etc också. Kopiera listan till ditt inlägg då du lägger till ny info eller uppdatera så fylls det på med info. Nåt för den här tråden som börjar bli folkrik kanske?

Jag kommer att få prata med läkare på kliniken på fredag angående progesteron och min korta lutealfas så det känns bra. Kanske blir lugnad av vad han säger...

• Amie77

Ska vi försöka få till en lista? De som vill hänger på med den information de vill och uppdateras den inte så "dör den ju ut" av sig själv så inget förlorat på det. :D

Amie77, 38 år.  FET1 (syskonförsök), FET troligtvis v 9
    Ingensmamma, 31 år. 1 ivf. Spraystart vecka 7. Gift.

• Amie77

Om ni kopierar: dubbelkolla att ni tar den senaste listan så ingen uppdateirng utelämnas! :)

Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016