• Regnbågsdröm

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

MoM11 skrev 2016-02-27 11:28:06 följande:

Regnbågsdröm, min cykel efter förra misslyckade IVFen blev jättelång, mensen var ca en vecka "sen". Har för mig det hänt vid tidigare misslyckade försök också.

Okej tack för svar. Då kanske jag inte ska börja oroa mig för mycket än. Tycker du jag ska vänta en vecka innan jag hör av mig till kliniken typ? För om jag inte får mens alls liksom, vad händer då?
    Jag vet att det är dumt att oroa sig i förväg, när mensen inte är jättesen än. Men det är ju så jobbigt. Och jag är livrädd för att kroppen typ bara ska sluta fungera, säga ifrån helt liksom.
  • Regnbågsdröm
    MoM11 skrev 2016-02-27 11:45:41 följande:

Ja Regnbågsdröm jag tror du kan vänta en vecka. Eller iallafall 5 dagar.

Ja. Ska nog göra det. Hoppas mensen kommer snart!
  • Regnbågsdröm
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-02-27 12:55:54 följande:
    Förstår din synpunkt. Håller delvis med. Nu kommer vi ju köra i alla fall, då det inte finns några garantier att ens ett ägg tar sig. Känns som chansen blir lite större med 2 ägg. Kanske ett tar sig i alla fall. Sen finns det massor med annat som styr hur det blir. Vi kör på och hoppas på en liten. Skulle vara skönt att få en på "naturlig" väg med.
    Ja alltså, jag tyckte mest att det var korkat sagt av läkaren. Vad då "fundera över om ni kan tänka er tvillingar". För att du har två ägg? Det är som att säga "fundera över om ni kan tänka er femlingar" till någon som har fem ägg. Kroppen fungerar liksom inte så. Sedan var det dessutom äggblåsor och inte ägg. Jag tyckte det var konstigt uttryckt av läkaren. Särskilt eftersom ni uppenbart behöver hjälp med att skaffa barn.
  • Regnbågsdröm

Äntligen! Fått mens nu. Trodde typ aldrig att den skulle komma. Så nu har jag meddelat kliniken. Förhoppningsvis får jag ett positivt besked hem i brevlådan om några dagar. Hoppas vi får starta igång igen denna cykel! Så lättad över att mensen kom tillslut, trodde verkligen att den aldrig skulle komma igång igen.

• Regnbågsdröm
    BK1986 skrev 2016-03-02 14:16:39 följande:
    Äntligen! Då håller vi tummarna för att ni får köra igång nu! :)
    Tack för tummarna! Jag hoppas verkligen! Vore så jobbigt att behöva vänta en månad till. Långa protokollet är ju långt som det är liksom.
  • Regnbågsdröm
    celavie1 skrev 2016-03-02 20:41:45 följande:
    Vad skönt och läsa! Du är en beundransvärd person Regnbågsdröm! Du ställer alltid upp med svar på frågor i den mån du kan. Jag hoppas så att du snart är igång med nästa omgång. Försök tänka bort gamla misslyckanden och rädslor. Jag är igång med nässprayen igen. Brottas lite med negativa känslor men kämpar på. 
    Åh! Det där var typ det finaste någon sagt till mig på länge. Tack underbara du. Du gör mig oerhört rörd och glad.
    Håller tummarna för dig också, det vet du! Vi får fortsätta stötta varandra!
  • Regnbågsdröm

Så mina vänner, nu har jag fått planeringen inför försök 3! Synarelastart 20 mars! Har skapat en ny tråd för oss som har misslyckats här och som vill följas åt i en ny tråd. Vi kan ju vara kvar här också förstås, men känns skönt att börja om på nytt också lite tänker jag.
    Tråden heter IVF mars/april och hittas under Svårt att få barn - IVF. Hoppas jag träffar några av er där! Kram!

PS. Oerhört lycklig över att vi får köra igång nu igen!

• Regnbågsdröm
    stajlish skrev 2016-03-04 21:09:38 följande:
    Jag kommer joina dig där sen, då vi fick veta på vårt vul i tisdags att vi fått missed abortion :( Så jag hoppas komma igång efter vår semester vilket blir i april :) & grattis till att komma igång igen och lycka till!
    Oh. Missfall alltså? Jag beklagar <3

Du får jättegärna hoppa in i gruppen när du än vill! Kram!
  • Regnbågsdröm
    anki75 skrev 2016-03-06 17:13:18 följande:
    Jag håller med dej i det du skriver!! :)
    Alltså ni är så fina <3
  • Regnbågsdröm
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-03-10 23:29:08 följande:

Har alla i denna tråden dragit vidare? är så extremt tyst nu förtiden. Foten i munnen

Jag tittar in i den här tråden, men skriver annars i "IVF mars/april". Jag behövde en plats att börja om efter alla misslyckanden. Kom gärna dit om du ligger rätt i tid!
  • Regnbågsdröm
    UppsalaElinor skrev 2016-03-15 15:14:58 följande:

Tack för svar, jag har kikat i biverkningarna för Bemfola och orgalutran men hittar inget. Har inte fått något svar från kliniken ännu, får se imorgon om det finns några äggblåsor på vul :-/ Har blödigt även idag, håller tummarna att det går att slutföra ivf trots de.

Kör du långt protokoll med spray också? Tänker om du i så fall fick den blödning du skulle få innan du började med sprutorna? Men du kanske kör kort? I så fall har jag ingen aning.
  • Regnbågsdröm
    UppsalaElinor skrev 2016-03-15 17:05:27 följande:

Nej jag kör den korta med endast sprutor och det är mitt första försök, har endometrios. Började fundera på om jag varit för "aktiv" och borde tagit det lugnare, har dock inte tränat eller promenerat något. Ser er vardag ut som vanligt fram till äggplock? Jobbar ni mindre? Nu i efterhand så har jag nog inte fått så mycket information ifrån kliniken, tur att man fråga här inne, men börjar bli lite nojjig över blodet :-/

Kan det ha med endomentriosen att göra då kanske? Jag har dålig koll på det och på korta protokollet över huvud taget. Så jag skulle råda dig att kontakta kliniken och fråga och beskriva din oro <3
    Det är nog väldigt olika hur man lever innan äggplock. Nu vårt tredje försök så har jag bestämt att tex inte dricka någon alkohol från allra första början. Och har redan dragit ner på kaffet till mellan 1 och 2 koppar per dag. I övrigt kör jag som vanligt. Däremot kommer jag sen efter ÄP få ändra lite på jobbet, så jag har 14 kg utrustning att bära på dagligen (är videojournalist) Så det funkar ju inte efter insättning tex. Så sånt där beror ju också på lite vilket typ av jobb man har. Vissa kan ju tex jobba utan problem dagen efter äggplock. För mig går det absolut inte. Stor kram och lycka till!
  • Regnbågsdröm
    Nella79 skrev 2016-03-26 16:57:20 följande:

ÄP idag, det blev 5 ägg av 8 äggblåsor

Åh så bra! Nu håller vi tummarna för de äggen!
  • Regnbågsdröm
    Minimasken skrev 2016-03-29 22:04:16 följande:

Hej!

Kände jag jag behövde diskutera med andra nu som håller på med IVF.

Jag har gjort en resa via Sahlgrenska och allting har gått väldigt bra. 
    Är redan på ruvardag 6 så en vecka kvar nu tills jag får testa.. 
    Men är väldigt känslosam och börjar utav minsta lilla braka ihop i gråt över att jag tror att embryot redan lämnat kroppen för den inte vill vara kvar inom mig :(

Förstår att det är tufft, vet själv hur det är. Men måste bara svara på det du skriver om att du tror att embryot lämnat kroppen. Tro mig, du märker när det gör det. Det behöver ju inte ha fäst och bli ett barn, men så länge du inte blöder så tycker jag att du ska tänka att embryot är där hos dig. Kram!
  • Regnbågsdröm
    mini72 skrev 2016-04-04 09:15:26 följande:
    Jag har hängt här i bakgrunden en stund och vill bara säga att vi är igång med vårt andra ivf. Första försöket gick över förväntan med 2 ägg vid ET och en 19-dagars ruvning innan blödningen kom och allt stannade.

Första gången tog det lång tid att få äggblåsorna att växa, så jag fick lagt till några extra dagar med sprutorna. Med den erfarenheten i ryggen tar jag nu både Gonal F och Menopur, samt Orgalutran. (Dessutom AlbylE och Prednisolon i tablettform som ska hjälpa på blodcirkulationen, vilket ska hjälpa äggen att fästa sig ordentligt).

Första UL på SD5, visade 4 äggblåsor där de största var 9 och 12 mm. Andra UL har jag på onsdag SD10 och sannolikt äggplock på fredag. Efter det drar sambon på jobbresa, så vid ET blir jag ensam... Får hoppas allt går bra!

Har sjukskrivits i två veckor och ska bara stressa ned de här dagarna. :)
    Är du inte redan med i gruppen "IVF mars/april" så leta upp den. Är mycket aktivitet där nu när alla är igång!
  • Regnbågsdröm
    Minimasken skrev 2016-04-05 16:29:06 följande:
    Åh vilken fin text du skrev, det kändes direkt i hjärtat, jag har varigt smått deprimerad ända sen i söndags, gråter för minsta lilla och köpte ett gravtest igår även om jag inte skulle men idag vidare den negativt, men har ju egentligen testdag  på Torsdag, Livrädd varenda gång jag går på toaletten att det ska vara rött på pappret men än så länge ingenting, dock tjock i huvudet och känner mig sjuk. Men är förmodligen bara alla tankar om embryot. 

Får jag då fråga som du skriver att jag märker när det försvinner ut ur kroppen, har du varit med om det :(?
    Stor kram till dig! Jag hoppas att det där negativa testet kommer att visa positivt på testdagen. Även om man kanske tappar mer och mer hopp förstås, det förstår jag att du gör. Vilken ruvardag är du på nu? För tidigt är inte bra att testa, men visst kan det visa rätt tidigt också.

Det kan förstås vara så att man inte börjar blöda förrän senare och ändå visar negativt å testdag, absolut. Men det jag menade när jag skrev innan var att om embryot "försvinner" tidigare, så märker ju det genom en blödning. Jag resonerar så i alla fall, så får man vara lite hoppfull så länge man "har sitt embryo kvar". Jag började blöda rejält ruvardag 12. Då förstod jag att mitt embryo var borta och att det var kört. Innan dess tänker jag att den var där. Den ska ju blödas ut liksom, även om den typ är liten som ett dammkorn så gills ändå blödningen som en "bortfallsblödning".

Nu är jag inne på mitt tredje IVF-försök och hoppas att jag slipper uppleva den där sorgen igen. Jag hoppas du slipper det också. Stor kram!
  • Regnbågsdröm

Vill alltså inte att du ska missförstå mig och tro att jag menar att man är gravid bara för att man inte blöder. Så behöver det förstås inte vara. Jag tänker mest på det där under ruvningen när man känner att man vill ha sitt embryo där.. Då försöker jag tänka att den är där sålänge motsatsen bevisas. Förstår du hur jag menar?

• Regnbågsdröm
    Minimasken skrev 2016-04-05 16:48:57 följande:
    Tack och detsamma Regnbågsdröm! Ja det hoppas jag med absolut och det är/var så sjukt dumt av mig att testa innan det var dags bara för att jag är så sjukt nyfiken. Idag är jag på ruvardag 13 så imorgon går jag in i två veckor och det var då läkaren sa att vi skulle testa men på mitt papper står det 15 dagar efter återinföranden med tjock text.. Jag har googlat för mycket om folk som lyckats få plus tidigt osv men börjar bli trött på minus nu har aldrig fått uppleva plusset och känner att det borde vara min tur snart! 

Stort lycka till med ditt tredje försök nu, ruvar även du just nu eller är du bara under behandlingen? 
    Det konstiga om det blir neg nu kommer förmodligen vara den vanan man har nu morgon, middag och kväll med lutius vaginaltabletterna det är en inövad rutin man gjort nu i snart två veckor haha.

STOR KRAM OCH ALL LYCKÖNSKAN TILL DIG! 
    Min klinik gav mig Google-förbud. Det låter som att du också behöver det! RD 13 är ju visserligen inte en jättetidig tjuvtestning. Men tog du med digitalt test? De är ju mest tillförlitliga. Men kanske är det så tråkigt att du nu fått ett negativt test. Väldigt ledsen för din skull. Jag önskar att du snart får uppleva ett plus. Jag hoppas att både du och jag får det. Kör du kort eller långt? Har du gjort försök tidigare eller var det här första?

Jag ruvar inte än, utan börjar med mina sprutor imorgon. Kör långt protokoll så har sprayat synarela nu i två veckor ungefär. Så nu är det dags för sprutorna snart, så är man igång igen på allvar. Man ska hoppas så länge man bara kan. Men samtidigt är jag också livrädd för att misslyckas igen. Försöker dock att inte tänka så mycket framåt, även om det är svårt.
  • Regnbågsdröm
    Ingensmamma skrev 2016-04-06 14:50:15 följande:

Sänder här lite hopp till er alla!

Jag har haft de två värsta veckorna i mitt liv med start måndagen påskveckan då vi plockade ägg (fick ut 11 st varav 7 var mogna). Efter en stund kommer de in och säger att de inte hittat några spermier i makens prov! Vi fick göra biopsier samma eftermiddag, på 7 biopsier fick de fram en enda spermie med knäckt nacke. De ville skicka oss till Göteborg där man som enda klinik i Sverige går in och plockar ut spermier med öppen teknik (microtese). Den trasiga spermien injicerades dock i ett ägg och det befruktades och delade sig och hör och häpna; fick högsta poäng av embryologen. Har idag ruvat i 14 dagar, inte haft ett enda gravidsymtom och trott att mensen ska komma vilken sekund som helst. Men jag har plussat. Stor kram till er alla som kämpar. Det krävs bara ett ägg och en enda spermie.

Fantastiskt!
  • Regnbågsdröm
    loppi skrev 2016-06-05 16:26:18 följande:
    Hej, 

Hur går det för dig? Har du skapat en ny tråd?
    Kram 
    Loppan
    Hej vännen. Fint att höra från dig. Vi har paus över sommaren, börjar fjärde försöket i höst. Allt har gått åt skogen. Tre försök förbrukade och ingen graviditet i sikte. Så det är tungt. Är inte mycket på familjeliv just nu. Kommer väl tillbaka mer när man är inne i det igen. Hoppas det går bra för er <3
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016