-
Såklart. Det kan ta tid. Så ge det den tid det tar. När det väl är dags att börja igen är man starkare än någonsin. Tro mig, jag vet. Kram igen!BK1986 skrev 2016-02-12 08:53:49 följande:Tack så mycket! Det ska jag absolut göra. Måste bara bryta ihop och samla mig först.
-
Kram kära du!anki75 skrev 2016-02-12 08:41:46 följande:
Även jag fick ett minus imorse,, men jag var ganska beredd på det då det blödit i 3 dar. Känns ändå lite tomt på nåt sätt. Skönt att haft denna tråd o vända sej till o se att man inte är ensam.
Samma sak till dig som till BK, håll utkik efter ny tråd senare. Vi ska klara det här tillsammans! Tar nya tag någon annanstans vi som måste börja om, det behöver vi! Jobbigt att vara kvar i en grupp och jämföra var man själv hade kunnat vara. Jag startar den gruppen när jag får min plan för tredje försöket! -
Så var det för mig. Blödde som fan, testade därför på RD 12. Ringde kliniken. De sa åt mig att fortsätta med Crinone och likförbannat testa på testdagen och ringa dem igen. Så respektlöst.anki75 skrev 2016-02-12 09:52:15 följande:Jag har mailat dom o bad dom höra av sej. Men vadå ska du testa dej längre fram då?
-
Absolut, det ska jag göra <3 Ta hand om dig nu!anki75 skrev 2016-02-12 09:55:35 följande:Skriv gärna härinne när du startar den. Jag håller med, kan vara skönt med en ny grupp. Kram
-
Hej! Vet inte om någon här går i Linköping. Jag går i Malmö. Vi är också två tjejer Jag har svårt att tro att ni får börja direkt vid den mensen efter besöket. Det är en hel del man ska gå igenom, så ni får nog vänta minst en cykel.StillAlive skrev 2016-02-12 10:04:56 följande:
Många sidor i detta ämne. Tänkte höra om det är någon som går hos RMC Linköping? Ska dit i slutet på feb. Vi är två tjejer som ska försöka få barn... Saken är den att min mens är beräknad till veckan efter besöket :( blir nog tajt att börja redan då :(
Jag kommer att starta en ny tråd inom kort, om det är så att vi får sätta igång vårt tredje försök vid nästa cykel. Hoppa gärna in i den gruppen då! -
Det är omöjligt att säga tyvärr. Jag var med om det vid vårt andra försök, fruktansvärt jobbigt att få det beskedet. Hoppas slippa det nu vid tredje försöket, men finns ju inga garantier. Ska få mens nu i slutet av månaden.Popetot skrev 2016-02-12 11:35:52 följande:
Fråga framförallt till de av er som går på rmc i Malmö. Man ska ju ringa mensens första dag och få klartecken på start. Är det vanligt att man inte får starta för att det redan är för många inbokade äggplock? Är jätterädd att nu gå och vänta på mens och sen få veta att man inte får starta för att man fått mens fel dag.
Pratade med dem här om dagen och fick veta att de ligger efter med alla brev och det administrativa pga personalbrist. Jag frågade då om det kan påverka väntetiden också, men de sa att det inte gör det - utan det blir helt enkelt det administrativa som blir lidande istället. De tar in 30 patienter per vecka. Så beror helt på hur många de har. Får de fler så får några vänta. Tragiskt, men sant.
När väntar du din mens och kör du långt eller kort? -
Inte självvalt. Jag kände efter första försöket att jag ville börja precis direkt, men det funkar inte så. Dessutom har det ju med mens och så att göra. Brukar få en mens ganska snart inpå försöken, eller precis när man misslyckas. Men sen måste man vänta in en till, innan man kan börja igen. Sen kan det ju vara köer. Sådant har ställt till det för mig tidigare.Kärlekövervinnerallt skrev 2016-02-12 23:20:27 följande:
Idag tog jag min första spruta yaaaay
Funderade idag. Om man inte lyckas denna gången. Gör man uppehåll någon månad då? Har sett att vissa gör det. Är det självvalt?
-
Förstår. Är olika på olika kliniker då. Tycker verkligen inte du ska ta det helt på orden om det är ditt första försök. Kan lika gärna bli äggplock på dag 9. Eller dag 14. Det där har helt att göra med hur lätt- eller svårstimulerad du är. Lycka till!Kärlekövervinnerallt skrev 2016-02-12 23:13:56 följande:Jaha. Är säkert olika då. Skall på vul dag 6 och 9 och sedan preliminär uttagning dag 11. Så ser mitt schema it. Men kanske ändras under tiden. Är ju min första gång och take it as it comes :)
-
Så tråkigt vännen <3loppi skrev 2016-02-12 21:01:57 följande:
Vi lyckades inte heller!
Fick bruna flytningar ruvdag 10, började blöda Rd11 och fram till Rd14. Tog ett test även om jag inte trodde att det skulle vara postitvt Rd15 och det var negativt.
Skall tillbaka till IVF läkaren den 23:e...
Som jag skrivit till andra så kommer jag starta en ny grupp för oss här sen. Beroende på när jag själv får påbörja tredje försöket. Jag meddelar er när jag vet. -
Kan någon skriva in mig i listan?Majamas skrev 2016-02-13 11:16:48 följande:
Listan:
Anki75, 40 år. Inväntar 2.a försöket.
Loppi, 39 år. London. Inväntar 2:a försöket.
BK1986, 29 år. Inväntar 2:a försöket.
Celavie1, 39 år. IVF1, långt protokoll, äggplock 27/1.
Adalia84, 31 år. Långt protokoll första syskonförsöket. Sprutstart 14 jan. ÄP 27 jan ET 29 jan TD 14/2
Libra1, 39 år. IVF6, Väldigt långt protokoll, sprutstart 21/1, ÄP v5?
Iskristall, 39 år. IVF2. Kort protokoll. Sprutstart 29/1. VUL 4/2, ÄP 8/2 TD 26/2
Pipam, 25 år. IVF1. Korta protokollet. Har PCOS och hypotyreos. Sprutstart 30/1. Avbruten stimulering 8/2.
Amie77, 38 år. FET1 (syskonförsök), FET troligtvis v 8
Nicka, 34 år. Försökt bli gravid i ca 6 år. Fet i mitten på feb
Ingensmamma, 31 år. Långt protokoll. IVF1. Spraystart vecka 7.
Fredag, 37år. Icis, korta programmet. Start denna vecka
Mama5, 42år. IVF3, långt protokoll, spraystart 30/1
MariaC, 32 år. IVF1, långt protokoll, Spraystart 24/2, preliminärt Mikro-tese och äggplock 30/3.
Gravida:
Stajlish, 31 år, FET v.3. - BF 12/10
Jewel, 32 år. Syskonförsök 1. ÄP 25 jan, ET 27 jan. BF 16 oktober.
Regnbågsdröm: Långt protokoll. Inväntar 3:e försöket.