Ingensmamma skrev 2016-02-19 18:30:04 följande:
Ni som sprayat med Synarela:
1. Vad fick ni för symtom?
2. Vilken spraydag fick ni symtom?
3. Vilken spraydag fick ni mens?
4. Var mensen då kraftigare?
Jag är på spraydag 5. Det enda jag känner är mensvärk. Är livrädd att jag sprayar fel och inte får i mig hela dosen.
5. Någon som vet om man inte får några symtom på sprayen om det är synonymt med att man svarar dåligt generellt?
Trevlig helg och stor kram till er som plussat
Hej.
Ska försöka besvara dina frågor. Har sprayat synarela två gånger och vet därför att det kan vara olika till och med på en själv. Så därför kan det definitivt vara olika från person till person.
Jag fick värmesvallningar och huvudvärk. Det var de biverkningarna som jag känner att är de jag minns att jag reagerade över. Vilken dag de kom minns jag inte riktigt.
Angående blödningen så är det liknande vanlig mens, lite mindre skulle jag säga. Men är säkert olika det också från person till person. Jag var nervös för blödningen då jag första försöket fick den på dag 7. Man ska få den mellan dag 8 och 14 säger de. Jag blev orolig för "tidig blödning", men var ingen fara. Andra gången trodde jag förstås på tidig igen och fick panik när dagarna gick. Då fick jag blödning på dag 11 eller 12 istället. Så, som sagt, det kan vara skillnad till och med på en och samma person
Så oroa dig inte - finns inte så mycket man kan göra fel!
Som svar på sista frågan - när du får din blödning så vet du att du svarat "rätt" på sprayen. Så det ordnar sig!