• Iskristall

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Queen5683 skrev 2016-02-16 14:54:32 följande:

Awww äntligen, fick GRAVID på min clearblue test imorse!!!

Helt otroligt =) Äntligen, är fortfarande i chocktillstånd!!!

Tack så himla mycket alla ni underbara i den här tråden, ni är verkligen guld värda, vet inte vad jag hade gjort utan er <3

Kram på er <3 <3 <3

Å stort grattis! var det på TD? Några symtom?
  • Iskristall
    Mariana79 skrev 2016-02-16 20:39:20 följande:

Nu ni tjejer ska ni få höra! Ett mirakel har skett!

Jag har inte velat skriva någon tidigare, inte förrän jag var säker på sak <3

I fredags när jag pratade med läkaren så sa han att resultatet av befruktningen var dålig, men att de skulle låta äggen vara kvar för att sedan kolla igen på lördagen. Då det har hänt att vissa ägg tar längre tid på sig.

Men vi skulle vara realistiska - det såg ju inte bra ut.

På lördag efter lunch ringer de ifrån kliniken och meddelar att det finns ett ägg som de vill odla vidare på. Det kan finnas potential!

Gissa om att vi blev förvånade! Vi trodde ju att de skulle ringa och bekräfta det läkaren hade sagt dagen innan...

Så en strimma hopp väcktes så klart.. Det finns ett ägg!

De skulle höra av sig igen idag för att berätta om det blivit en blastocyst eller om det avstannat..

Det hade blivit en fin blastocyst ringde de och sa kl 10.20 i förmiddags!!

Lyckan är total! Snacka om att ha slitits mellan hopp och förtvivlan! Vi trodde ju det var helt kört.

Läkaren förklarade att ibland ser man inte hela befruktningen då äggen kan vara för ivriga och själva delningen inte blir korrekt, eller något liknande.

De är bekymrade över min äggkvalite. Men detta ägg har ju växt till sig fint och ett ägg är ju det som behövs <3

Kl 15.00 satte de in den lille kämpen!

Jag är nu ruvare och ber till högre makter att detta ska gå bra!

MIRAKEL sker!

Helt otroligt!

Hoppas jag får hänga med er igen?

Men oj så härliga nyheter! Klart du får hänga här igen! Stort lycka till nu med ruvandet!
  • Iskristall
    mini72 skrev 2016-02-19 15:15:37 följande:

Idag på TD, RD14 testade jag positivt på Clearblue's Digital!

Blodprovet för hcg och progesteron får jag svar på efter helgen!

Önskar alla helg-testare lycka till!

Klem fra Norge!

Stort stort grattis! Vad roligt!
  • Iskristall
    Libra1 skrev 2016-02-21 12:51:59 följande:

Jag är gravid!!! 3 gången gillt hoppas jag. :D

Åh stort grattis!
  • Iskristall
    mini72 skrev 2016-02-22 20:47:04 följande:

Nej den gubben gick inte! Fick mensen idag. Det positiva svaret jag fick med hemmatestet var falsk positivt, eftersom det påverkades av stödbehandlingen jag fick med låga doser Ovitrelle veckan efter ET.

Kliniken ringde idag på eftermiddagen och bekräftade att blodprovet visade bara en hcg på 5, så icke gravid.

Vi startar på nytt när jag får mens nästa gång och då ska jag börja med doser på 450 med Gonal F.

Ser fram till ett nytt försök, och hoppas allt vi kan på att det lyckas. Kommer hålla mig undan hemmatester dock, och hellre överlåta det till expertis.

Mår för övrigt bra, men knaprar några smärtstillande mot mensvärken.

Kram från Norge! :)

Å så tråkigt! Hoppas på er tur snart! Kram!
  • Iskristall
    Pipam skrev 2016-02-23 20:10:20 följande:

Åh! Så får ni inte säga... Kan inte ens hoppas på att det är graviditet innan det gått fler dagar från ÄL sprutan och man får starkare.

Jag har ju hängt kvar i tråden trots att det inte blev äggplock för oss. Vi fick ju försöka själva..

Läskigt förstår jag. Men jag tror med som de andra, du ska se att det blir starkare Vågar mig nog på ett grattis

Jewel: Har ni en tråd för ivf gravida..måste leta!
  • Iskristall
    eagle87 skrev 2016-02-24 08:09:13 följande:

Följt den här tråden i bakgrunden då vi skulle börja ivf i april men plussat naturligt nu men ville bara såga grattis iskristall!!!!!!!!!!!!

O grattis till er alla andra oxå..

Tack eagle87!!

Grattis till Pipam! Vågar du tro på det nu?
  • Iskristall
    pandoraDiem skrev 2016-02-24 10:55:37 följande:

Grattis! Och grattis till alla er andra som också fått plussat :)

Gjorde något likande som du eagle87, jag skulle ju på mitt första läkarbesök inför ivf den 1a mars, igår testade jag positivt. Bara sådär, helt overkligt, var helt inställd på att vi skulle behöva ivf efter så många egna misslyckade försök.

Grattis, vad roligt!
    Pipam skrev 2016-02-24 11:17:48 följande:

Jag har pratat med kliniken och de sa grattis :) så ja, nu vågar jag lita på det. Hoppas bara det stannar.

Ja! Då är vi två som hoppas på att våra små plus stannar! När får du bf?
  • Iskristall
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-02-25 10:50:53 följande:

Fick nu mycket flytningar av menopur? Kännet mig lite som en snigel här hemma :)

Haha förstår dig! Nu fick jag andra fsh-hormoner än menopuren men äl-flytningarna forsade fram
  • Iskristall
    Mariana79 skrev 2016-02-28 06:42:41 följande:

Cb digital visade Gravid 2-3 veckor idag 1 dag före testdag!! Jippppppppiiiiiii , äntligen!!!!!!

Yay! Stort grattis!
  • Iskristall
    Amie77 skrev 2016-03-06 08:21:10 följande:

Nio dagar efter en 5-dagarstransfer så testade jag imorse. Jag kan knappt fatta det, men det blev ett plus innan jag ens tvättat klart händerna. Fattar ingenting nu, men är också jätteglad men även orolig. Men mest glad! :D :D

Smileys funkar av någon anledning inte för mig här, annars hade jag lagt till det där gigantiska +:et. :D

Officiell TD på torsdag. Då kör vi digitalt. Hoppas, hoppas, hoppas att det är ett livsdugligt embryo som vill stanna kvar!

Åh stort grattis!
  • Iskristall
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-03-11 09:42:38 följande:

Heter tråden höstbebisar?

Ja! Hoppas på plus för dig och välkommen till Höstbebisar efter ivf!!!
  • Iskristall
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-03-12 08:44:59 följande:

Först vart man ledsen att jag bara hade 2 äggblåsor. Men med ägglossningssprutan och nu bim-4 kan man inte annat än att vara glad :) Gravid 1-2 enligt clearblue digital !!!

Vad kul! Stort grattis!
  • Iskristall
    Nella79 skrev 2016-03-29 16:21:27 följande:

Idag fick jag ett ägg tillbaka håll tummarna nu

Tummarna hålls!
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016