• Iskristall

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Libra1 skrev 2016-02-12 06:26:38 följande:

Detta kom efter insättning och märktes inte innan. Många blir inte överstimulerade förrän embryon fäster. Fast jag har tagit en spruta, Ovitrelle, efter ÄP som påverkat detta.

Nu mår jag bättre. Tappades på vätska från buken igår. :)

Men usch libra1! Skönt att hör att du mår bättre, hoppas du får fortsätta må bra nu!
  • Iskristall
    BK1986 skrev 2016-02-12 07:19:32 följande:

Då var resan slut för oss denna gång. Minus på testen imorse och mer blod. Det är en konstig känsla. Tusen tack för stöd, råd och peppning under den här tiden. Vet inte vad jag gjort utan denna tråd. <3

Stor kram!
  • Iskristall
    anki75 skrev 2016-02-12 08:41:46 följande:

Även jag fick ett minus imorse,, men jag var ganska beredd på det då det blödit i 3 dar. Känns ändå lite tomt på nåt sätt. Skönt att haft denna tråd o vända sej till o se att man inte är ensam.

Stor kram här med!
    Nicka skrev 2016-02-12 08:50:16 följande:

Usch va tråkigt med alla minus :(

Är själv ledsen och nere nu då jag tydligen på första gången på 6 år inte haft ägglossning :( så de blir nog ingen FET för mej oss denna månad.. :(

Får vänta nu o se om Carlanderska hör av sej under dagen..

Står utanför jobbet nu och är inte alls sugen på att gå in o jobba..

Och här, stor kram!
  • Iskristall
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-02-12 23:20:27 följande:

Idag tog jag min första spruta yaaaay

Funderade idag. Om man inte lyckas denna gången. Gör man uppehåll någon månad då? Har sett att vissa gör det. Är det självvalt?

Toppen!

Mitt första försök misslyckades mitt i julledigheten så kliniken hade inte öppet. I mittfall skulle ju läkarna konferera om vilken ny taktik och nya mediciner de skulle använda. Detta hade de ju inte gjort när jag fick mens utan det gjorde de senare och jag fick besked, då var det ju definitivt för sent att börja med sprutor. Så det var bara att vänta på nästkommande mens. Det är nog olika för olika kliniker och kvinnor?!
  • Iskristall
    Fredag skrev 2016-02-14 00:20:35 följande:

Negativt grav test. Så tillbaka på ruta ett.

Beklagar det negativa testet! Så tråkigt
  • Iskristall
    lallallalla skrev 2016-02-14 08:11:13 följande:

Hihi.. jag väckte mannen med världens bästa alla-hjärtans-dag-present idag!!!

Stort grattis vad roligt! Ett plus som bryter av den negativa trenden här Ha en härlig dag men mannen.
  • Iskristall
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-02-14 23:33:37 följande:

Tredje dagen med menopur. Magen har vart kaos idag. Vart på toa typ 1000 gånger känns det som. Och illamående från och till.

Vad har ni haft för biverkningar?

Tycker även att det svider jätte mycket när det sprutas in i magen. Trodde det var oruganen som skulle svida. Eller har jag blandat ihop det?

Å vad jobbigt för dig Jag har inte haft menopur så jag kan inte svara på om den svider, för mig var det orgalutranet som sved mest. Och angående biverkningar kan jag tyvärr inte säga att jag haft några, så kan tyvärr inte hjälpa dig där heller

Hoppas det blir bättre för dig snart!
  • Iskristall
    Pipam skrev 2016-02-15 15:15:58 följande:

Vad har ni haft för biverkningar av luutinus?

Jag känner mig värsta svullen och spänd över magen...

Det gör jag också, känner mig spänd/öm över magen. Trodde det var ömhet från Äp, men läst att det är en biverkan. Idag fick jag långtida värmevåg som sköljde över mig. Satt och svettades fast jag inte gjorde nåt i typ 30 min. Antar det är en biverkan också.
  • Iskristall
    Adalia84 skrev 2016-02-15 20:17:35 följande:

Fy vad dålig jag har varit på att skriva här! tråkiga besked för flera ser jag men också ett och annat positivt. Det är verkligen så mycket som ska klaffa och sen tur på det. Styrkekramar till er alla! Jag har faktiskt testat positivt. Har svårt att ta in så det känns helt sjukt att skriva! Måste köpa ett digitalt också tror jag

Vad kul! Grattis
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016