• Regnbågsdröm

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

celavie1 skrev 2016-02-01 19:35:17 följande:

Har försökt hämta mig efter besvikelsen förra veckan. Tack för all support från er här. Ringde sjukhuset i dag och fick tid på fredag för samtal om fortsättningen. Jag och sambon skulle ju gärna vilja göra ett andra försök och se om det skulle kunna gå bättre men det är klart att det måste vara medicinskt försvarbart. Om de tror att det är värt att testa. En gång är ju ingen gång kan man ju se det som tycker jag. Är livrädd för vad läkaren ska säga och hur jag kommer reagera på det.

Jag tycker det är så kul att det gått bra för så många av er. Det stärker mig att det kan faktiskt fungera. Jag hoppas så att det fortsätter att gå bra. Någon vänlig själ får gärna uppdatera vår finfina lista med info om mig. Flytta mig långt ned och skriv att jag inväntar besked om eventuellt IVF försök 2.

Är det någon av er som betalar själva för IVF? Vad kostar det mellan tummen och pekfingret?

Det kommer gå bra vännen! Var det här första försöket så ta det bara lugnt. Jag har haft panik nu inför tredje försöket, men har insett att man får försöka tänka att man får fortsätta tills det funkar. Det får vara värt de pengarna!

Vi har typ skitkassa odds känns det som. Men vad fan - någon gång går det. Någon gång får vi guldägget. Både du och jag. Kanske får vi starta våra försök samtidigt sen, så kan vi följas åt.

Gör ni om listan kan ni skriva in mig igen också. Inväntar försök 3.
  • Regnbågsdröm
    celavie1 skrev 2016-02-01 20:08:24 följande:
    Tack! Ja du vi får samla mod och försöka igen. Det finns ju liksom inga genvägar. 
    Har din sambo några barn sedan tidigare eller skulle detta bi ert första? 
    Nej vi har inga barn sedan tidigare. Har ni? Vi får absolut samla mod nu. Det ordnar sig. Och så startar vi en ny grupp sen när det är dags! <3
  • Regnbågsdröm
    lallallalla skrev 2016-02-02 06:56:27 följande:
    Det kanske skiljer mellan landsting. Men här räknas äggplocket ihop med alla återföringar som blir som ett försök. Är osäker på om det räknas om man gör äggplock men inte får någon transfer alls.
    I mitt landsting räknas äggplock som ett försök, oavsett transfer eller ej. Men vet att just det är olika för olika landsting. För jävligt, för hade jag bott någon annanstans hade jag liksom haft två försök kvar nu och inte ett.
  • Regnbågsdröm
    celavie1 skrev 2016-02-01 21:35:01 följande:
    Nej vi har inga barn sedan tidigare. Trodde vi var odödliga och hade hur mycket tid som helst Flört Ja vi får följas åt om de andra knoppar av pga bra anledningar Glad
    Ja, eller så möts vi alla där. Vi får väl se. Men min tanke är att skapa en ny grupp sen när vi vet när vi ska börja igen/börjar igen. Håll utkik efter den!
    Kör du långt eller kort protokoll?
  • Regnbågsdröm
    BK1986 skrev 2016-02-02 08:26:58 följande:

I vanliga fall går veckor så fort. Nu drar sig tiden långsamt framåt. Jag har bestämt mig för att ta ut glädjen lite i förskott och tänka att det kommer ta sig. Samtidigt är det en liten balansgång eftersom det känns som att fallet blir hårdare om mensen kommer. Det är en sån berg- och dalbana av känslor och förhoppningar ända från stunden man söker hjälp.

Hur känner och tänker ni andra?

Fallet gör lika ont oavsett vad du känner innan. Blir det ett misslyckande så rasar världen oavsett vad du tänkt och känt innan. Tro mig. Det går inte att förbereda sig på varken det ena eller andra. Så känn vad du känner. Hoppas du så gör det. Jag är glad över den tid jag fick med det embryo som jag trodde mådde bra.

Och sen måste jag bara säga att det inte är mens man får, utan en bortfallsblödning. Det är lite skillnad. I alla fall var det det på mig.
  • Regnbågsdröm
    celavie1 skrev 2016-02-02 23:27:30 följande:
    Jag kör långt protokoll
    Vi också. Då kommer vi kanske ligga i fas sen. Vi får höras, okej? Kram!!
  • Regnbågsdröm
    loppi skrev 2016-02-03 09:04:29 följande:
    Hade 3 äggblasor och fick 5 ägg! Men bara 1 överlevde processen. 
    Hur kan du ha haft 3 äggblåsor och 5 ägg? Det är helt orimligt då äggblåsor inte kan innehålla mer än ett ägg. Ett ägg eller tomma är de. Menar du 5 äggblåsor och 3 ägg? Annars har nog någon sagt fel till dig. Det kan ju däremot dyka upp fler blåsor som de inte sett på vul tidigare.

För övrigt tycker jag du gör rätt med folk som bara vill länka sina bloggar. Jag blir också irriterad
  • Regnbågsdröm
    BK1986 skrev 2016-02-03 21:11:47 följande:

Nu är jag på RD5. Tiden går liiite fortare nu iallafall. :) Jag har dock fortfarande ont i mina äggstockar. Det känns som lite starkare ägglossningssmärta, men jag tror att det beror på att äggstockarna håller på att gå tillbaka till det normala.

Utöver det har jag ont i brösten och är vansinnigt trött. Från lunch och till läggdags vill jag bara lägga mig och sova en stund. Kan det vara Lutinus som spökar tro? ;) Hur har ni andra det?

Jag hade exakt de symptomen. Sov hela tiden. Och ömma bröst så in åt helvete. Man blir så av progresteronet. Jag var inte gravid alltså.
  • Regnbågsdröm
    Ingensmamma skrev 2016-02-06 16:46:45 följande:

Kan någon vänlig själ svara på lite frågor hos en förstagångs-ivfare?

1. Jag kommer att nedreglera i nästan 3,5 veckor. Försämrar det chanserna för att lyckas?

2. Jag kommer att börja på högre dos Menopur än normalt pga av mitt "låga" amh-värde (1,4). Jag antar att de tänker sig att mina äggstockar kommer att svara dåligt? Eller?

3. Jag kommer att ta Lutinus (förutsatt att vi kommer dit), jag tycker försjuttsingen att det är svårt att få in en tampong tillräckligt högt upp (ursäkta intimiteten), jag är livrädd för att det ska bli fel här med Lutinus. Är det svårt?

4. Angående Lutinus; jag ska ta dessa 3 ggr/dag och i mitt jobb kommer jag inte ut till en toalett mer än på lunchen. Hur viktigt är det att de tas var åttonde timme?

5. Jag har förstått att många tjuvtestar innan testdag? När börjar man då? Ruvardag 3 känns ju liksom orimligt.

Kram och trevlig lördag till er alla ????

Kan endast svara på några av frågorna.
    Angående nedreglering så försämrar det förstås inte chanserna. Anledningen till att du nedregleras är förstås för att förbättra dina chanser. Annars hade du lika gärna kunnat göra kort protokoll.

Angående menopur så är du förmodligen svårstimulerad. Det är jag också och börjar därför också högt. Vid andra försöket började jag på maxdos 450 direkt, men fick lik förbannat spruta i 12 dagar.

Slutligen om test. Jag rekommenderar alla att inte tjuvtesta. Det tjänar nämligen ingenting till, då besvikelsen vid ett negativt test då behöver upplevas två gånger (då du ändå måste testa på testdagen för att meddela kliniken) Jag är av uppfattningen att det är sjukt onödigt. Det är en speciell känsla att ruva. Jag är glad för de 12 dagar jag fick med mitt embryo, innan jag började blöda och insåg att det var kört. Hade jag gjort ett tidigare test hade jag inte fått de hoppfulla dagarna som jag tror det var bra för mig att få.
    Sedan ska man också vara medveten om att ägglossningssprutan ger positivt test i 10 dagar. Så de som testar innan dag 10 gör det egentligen helt i onödan. De vet lika lite av det testet som de vet utan test alls.
  • Regnbågsdröm
    jewel skrev 2016-02-06 17:47:00 följande:

Jag hade aldrig kunna hålla mig till testdagen, vill hellre få ett negativt test när jag är beredd på det än att få mens när jag inte är beredd. Men där är vi alla olika verkar det som :)

Jag har testat positivt på ruvardag 9 med 2-dagars embryo de två gånger jag gjort ivf. Jag fick båda gångerna molvärk 5 dagar efter äggplocket så det var nog då ägget fäste o hcg började öka. Om det fäster senare så kanske man behöver testa senare.

De allra flesta tar väl progesteron efter insättningen, vilket innebär att de där symptomen kommer i vilket fall. Jag hade också molvärk, ömma bröst och allt sådant där. Men var inte gravid för det.
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016