• Regnbågsdröm

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Ni kan ju ta bort mig eller skriva misslyckad eller något på mig sen när ni uppdaterar listan med era resultat.

Lycka till alla och tack till er som stöttar. Men jag ska försöka hålla mig härifrån nu ett tag.

• Regnbågsdröm
    loppi skrev 2016-01-27 20:44:10 följande:

Listan:

Regnbågsdröm, 29 år. Långt protokoll. IVF. Nya tag datum?

Stajlish, 31 år, FET v.3, TD 6/2

Anki75, 40 år. Långt protokoll. IVF 1. ÄP 25 jan.

Jewel, 32 år. Syskonförsök 1. Kort protokoll. Äggplock 25 jan, ET 27 jan, TD 14 feb.

Loppi, 39 år. London. Första försöket.13 jan Menopur start. Äggplock 26 Jan. ET 28 Jan.

BK1986, 29 år, IVF 1, kort protokoll, sprutstart Menopur 14/1, äggplock v 4.

Celavie1, 39 år, IVF1, långt protokoll, äggplock 27/1.

Adalia84, 31 år. Långt protokoll första syskonförsöket. Sprutstart 14 jan.

Majamas, 26 år. Kort protokoll. IVF 1. Sprutstart Menopur 21/1. Äggplock v. 5.

Iskristall, 39 år, IVF 2. Kort protokoll. Sprutstart v.4-5. ÄP v.6? TD?

Mariana79, 36 år, syskonförsök ivf, korta protokollet med start vecka 5-6. 

Amie77, 38 år. FET1 (syskonförsök), FET troligtvis v 9

Nicka 34 Försökt bli gravid i ca 6 år .Fet i mitten på feb 

Ingensmamma, 31 år. Långt protokoll. IVF 1. Spraystart vecka 7.

Fredag 37, icis, korta programmet. Start denna vecka. 

Mama5 42år, IVF 3, långt protokoll, spray start 30/1 

Pipam, 25 år, IVF 1, start nästa cykel, BIM 28 jan. Korta protokollet. Har PCOS och hypotyreos. 

Libra1 39 år, IVF6, Väldigt långt protokoll, sprutstart 21/1, ÄP v5?

Alltså. Bättre att ta bort mig helt än att det ska stå sådär. Det dröjer liksom rätt länge innan vi kan sätta igång med försök 3. Ni är nog rätt färdiga här då.
  • Regnbågsdröm
    loppi skrev 2016-01-27 20:48:50 följande:
    Ja, jag tänkte på det men visste inte vad jag skulle skriva! Nu är det fixat.
    Kom tillbaka när du är redo. Ungefär 60% blir gravida efter 6 försök, jag försöker tänka så, även om det inte lindrar din smärta nu.
    Har förhoppningsvis 1 ägg imorgon, annars blir det samma för mig.

Kram
    Har hört 60 procent på 3 försök. Men då gills ju frysförsök och så också, vilket vi aldrig får. Risken finns att vi inte kan göra fler än 3 försök då jag inte hittar någon privat klinik som gör IVF med donerade spermier. Verkar bara vara inseminationer.

Hoppas du får tillbaka ett ägg imorgon. Annars slutar det som vårt första försök. Vi var lyckliga över att vi vårt andra försök åtminstone fick in något. Det är ett viktigt steg. Hoppas för dig. Kram!
  • Regnbågsdröm
    loppi skrev 2016-01-27 21:44:37 följande:
    Vilket skit! Men nu när singlar skall få göra IVF i Sverige måste de ju ändra sig.
    Eftersom det är mina ägg som är gamla så kommer vi försöka någon gång till, annars blir det försök med donerade ägg helt enkelt!

Sköt om dig!

- 2 MF i bagaget så jag vet att det känns!
    Ja jag vet som sagt inte. Men när jag googlar så hittar jag ingen privat klinik som har IVF med donerade spermier. Är det donator är det bara insemination. Som om man inte kan ha "två problem" liksom.
  • Regnbågsdröm
    Linnsan skrev 2016-01-28 16:12:13 följande:

Är det ngn som vet om man får basta nu när man satt in ägg? då vi ska med jobbet imorrnkväll på relax med bubbelbad och bastu, massage, simma ich äta buff'e

Du får definitivt inte bubbelbada och simma. Det får man inte under två veckor efter plocket. Har inte din klinik meddelat dig det? Du får säga till jobbet att du inte kan följa med.
  • Regnbågsdröm
    jewel skrev 2016-01-28 17:25:55 följande:
    Du ska helst inte bada bubbelbad eller basta för länge men du behöver ju inte stanna hemma om du inte vill! Har du berättat om IVFen på jobbet?
    Helst? Hon får inte bada! Infektionsrisken är jättestor alltså. Du får inte bada, använda tampong, ha penetrerande sex osv. Det är inte alls bra och ett förbud man ska få från kliniken.
  • Regnbågsdröm
    lallallalla skrev 2016-01-28 17:22:16 följande:

Puh, flera prövande nyheter i tråden, både igår och idag. Och visst är det så att det räcker med ett! Håller tummarna för er som fått extra nedförsbacke i berg-och-banan.

Känns lite fel att bli deppig av mina egna nyheter. Var på vul idag och de hittade åtta blåsor. Det känns som att det är så mycket kvar som ska klaffa att chanserna nu är små. :/

Stirra aldrig dig blind på antal. Aldrig. För grejen är att alla blåsor lika gärna kan vara tomma. Alla kan också innehålla ägg. Kanonägg. Eller ägg, men som är dåliga. Man vet ingenting. Hela IVF-karusellen är ett jävla lotteri. Jag hade 11 blåsor sista ultraljudet. På äggplocket spräcktes 9. Ut kom 4 ägg. Alla mogna. 3 befruktade. 1 bra som fick sättas in. Ingen graviditet.

Första försöket fick jag ut 7 ägg. 4 mogna. 3 befruktade. Inget sattes in.

Det går inte att förutse innan vilket resultat du kommer få. Läser du i tråden läser du om folk som hade 14 ägg som får jubel, men som lik förbannat bara får 1 befruktat ägg. Du läser också om de som får ut 2 ägg - ett befruktat och ett till frysen. Du läser om de som får ut 1 ägg och blir gravida på första försöket. Om de som alltid får ut 12 ägg, men som gjort 8 försök. Exempel, men jag tror du förstår vad jag menar.

Stort lycka till!
  • Regnbågsdröm
    HelloKik skrev 2016-01-28 18:07:00 följande:

Är lite deppig idag, fick avbryta mitt andra ivf försök, då jag inte reagerar på menopur sprutorna, äggen växer inte till sig! (Har PCO) Varje undersökning trots höjning av dosen så händer inget! Försöker att inte stressa upp mig, men det gnager inombords
    Denna gången började jag på 150 i dosen, i slutet hade jag 225.

Fast 225 är ju ingenting om du är svårstimulerad. Jag har haft både gonal-f och menopur och det händer INGENTING om jag inte tar maxdos på 450, dessutom har jag behövt spruta i 12 dagar. Konstigt att de inte höjer din dos mer.
  • Regnbågsdröm
    jewel skrev 2016-01-28 18:46:40 följande:
    På min klinik sa de att jag inte skulle bada, ha tampong eller samlag så länge jag blödde efter ÄP, sen kunde jag leva som vanligt. Bubbelbad ska undvikas när en är gravid, men bastu en kort stund tror inte jag är några problem egentligen. Sen vill oftast inte vi som gör ivf ta några risker alls så det är frågan om det är värt det. Det var även därför jag frågade om kollegorna vet om behandlingen.
    Okej. Knepigt att det är så olika bud från olika kliniker. Jag har förbud i två veckor efter ÄP. Och nu när jag fått bortfallsblödning så antar jag ju att tiden förlängs. Får väl se hur länge jag blöder.
  • Regnbågsdröm
    loppi skrev 2016-01-28 21:31:06 följande:
    Lagen kommer att träda i kraft 2016-04-01 . Tyvärr har inget sagts om att även privata kliniker ska få rätt att hantera donerade könsceller.

texten kommer härifrån: enkrokigresa.wordpress.com/
    Men alltså. Om du tex går in på Nordic IVF centers hemsida, så står det ju där att de gör insemination med donerade spermier. Det var inte det jag frågade om. Men det där du skriver kan ju inte stämma då? Jaja, skitsamma. Får kolla upp det själv med klinikerna sen.
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016