• Regnbågsdröm

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

loppi skrev 2016-01-24 08:50:06 följande:

Min läkare sa att jag bör ta taxi/bil hem efter äggplocket, stämmer det eller hur har ni andra gjort? IVF avdelningen ligger långt in på sjukhusområdet, så jag förstår inte hur en taxi skall hitta dit.

Ja gud ja, det måste du. Du får inte köra själv efter äggplocket. Vet ju inte skillnaden i London, men verkar väldigt konstigt om ni inte också skulle få morfin och så vid ingreppet. Du måste åka bil hem, jag orkade knappt gå 100 meter till bilen liksom, så tycker absolut inte att du ska försöka med något annat <3 Har ni ingen bil? Kan ni låna i så fall?
  • Regnbågsdröm
    kvillis skrev 2016-01-24 09:51:06 följande:

Hej! Vad är söt som avgör vilken dos på puregon man ska ha. Verkar vara så olika på alla?

Har inte tagit den sprutan. Är det för stimulering som menopur och gonal? I så fall har det ju helg och fullt med hur lätt/svår-stimulerad man är, vilket ju föstås är helt olika för alla.
  • Regnbågsdröm
    loppi skrev 2016-01-24 10:06:33 följande:
    Perfect! Nu kan jag släppa den bollen.Firma bilen är inlämnad så vi har ingen bil nu. Ja, jag har hört att det blir morfin. Vi får ta taxi hem helt enkelt. I UK försäkrar man inte bilen utan det är personliga forsäkringar på dem som får köra bilen så man kan inte låna bilar här hur som helst. Skit tokigt system. Men jag antar att det är så för att det är så många bilar som blir stulna.
    Okej, men se till att fixa med taxi då! Hittar den inte så får din man i värsta fall möta upp taxin och guida den till dig. Det ordnar sig! När är det dags för plocket? Håller alla tummar för dig! <3
  • Regnbågsdröm
    loppi skrev 2016-01-24 11:02:30 följande:
    Tisdag morgon! Maken är med mig eftersom det skall tas simmare också så jag får hjälp hem. Var du snurrig dagen efter också och hemma från jobbet?
    Tack för tummarna, börjar ju bli lite nervös! Städar hemmet och lagar mat för nästa vecka :)
    Ja just det, det är klart. Jag glömmer alltid bort de där simmarna, eftersom vi ju har donator
    Men man ska ju ha med sin partner oavsett, det är ju något man gör tillsammans
    Bra att du gör saker för att fördriva tid. Det försöker jag också med, ruvningen går ju verkligen långsamt. Men hoppas så att den leder till något bra!

Samma dag som äggplocket kan du räkna med att ha ont och vara utslagen. Dagen efter har jag också haft ont, men förstått att det är olika för alla. Första gången gjorde vi en fredag, så jobbade ändå inte på helgen. Den här gången såg jag till att vara ledig dagen efter också.
  • Regnbågsdröm
    loppi skrev 2016-01-24 13:36:28 följande:
    Ja, hoppas verkligen den boar in sig ordentligt & allt går bra.
    Är ledig dagen efter också.

En fråga till, de säger att jag inte behöver någon hjälp dagen vid insättning! Känns det inte? Har ni jobbat samma dag.. vet inte om jag behöver jobba 1/2 dag efter insättning. Funkar det?
    Tack vad gullig du är, det hoppas jag också

De har helt rätt. Insättningen känns absolut ingenting och du kan utan problem jobba som vanligt efteråt.
  • Regnbågsdröm
    celavie1 skrev 2016-01-24 19:12:44 följande:
    Måste bara dubbelkolla. Jag ska ta pregnylsprutan i morgon kväll samt sista sprayen samma kväll men visst ska jag väl låta bli menopuren i morgon. Alltså sista sprutan ikväll?

Är så rädd att välta ampullerna då jag ska lösa upp dem. Hur löste du det?
    Är det ägglossningssprutan du menar att du ska ta imorgon kväll? I så fall ska du inte ta menopuren också samma dag. Utan bara ÄL-sprutan. Däremot blir jag lite osäker när du säger att du ska ta sista sprayen samma dag. Det gjorde inte jag. Är det synarela du tar? Men är du osäker - ring din klinik! Det hade garanterat jag gjort istället för att fråga här. För det kan ju vara så olika
  • Regnbågsdröm
    loppi skrev 2016-01-25 01:27:58 följande:

Kvällens drama
    Skulle ta Ovitrelle 21.45, och pennjävel funkade inte! Vi kutade ner till akuten här för att se om vi kunde få hjälp. Kl. 23.40 fick jag se en sjuksköterska. De hade inga Ovitrelle men hon kom på att man kunde ju dra ut innehållet i en annan spruta och ta. Så nu hoppas vi att det var ok och tiden inte var så himla tidskritisk. Får ringa ivf-kliniken och se imorgon... 

Men fy helvete vilken panik. Lider så med er.
    Jag hoppas verkligen de kan ge dig en senare tid. Stor kram!
  • Regnbågsdröm
    celavie1 skrev 2016-01-24 21:50:38 följande:
    Får nog ringa dem i morgon. Blir osäker nu. Ska ta ägglossning sprutan på onsdag kl 21.00. Läkaren skrev att jag skulle ta suprecur spray även på onsdag kl 20.30.
    Ja, ring dem för säkerhets skull. Det är säkert som de skrivit, men aldrig fel att dubbelkolla om man är osäker. Man vill ju knappast gissa i den här processen
  • Regnbågsdröm
    loppi skrev 2016-01-25 08:14:36 följande:
    Japp, kul var det inte fyfan, den stressen!

O fy. Just det oroade jag mej för innan, att den inte skulle funka. Hoppas det gick bra ändå att göra så. Puh vilken pärs.
    ja, kan vara bra att veta att man faktiskt kan dra ur innhållet i en annan spruta. Vi tänkte aldrig ens tanken innan vi sprang ner. Regnbågsdröm skrev 2016-01-25 07:29:04 följande:Men fy helvete vilken panik. Lider så med er.
    Jag hoppas verkligen de kan ge dig en senare tid. Stor kram!
    Sista sprutan liksom och så strejkar den.. det borde gå att ordna. Hoppas. Uppdaterar senare..

Tack för allt ert stöd, ovärderligt helt enkelt!
    Verkligen en mardröm. Men som sagt, de måste kunna ge er en senare tid. Det har ju inget val. Annars är ju hela processen bortkastad och så kan de ju liksom inte göra... Berätta hur det gick sen när du pratat med dem <3
  • Regnbågsdröm
    Mariana79 skrev 2016-01-25 08:50:23 följande:
    Jag satt och läste alla bipeckssedlar igår... kändes sådär. Jag är ju en person som ofta tror det värsta med så det var ju ingen höjdare att läsa om. Men när jag följer er och läser era biverkningar så känner jag mig lite lugnare. Inte för att det är så kul med de biverkningarna heller så klart :) Lycka till nu BK1986 hoppas du får fina resultat <3
    Biverkningarna är det enkla i den här processen. Vi är nog alla överens om att det psykiska är det jobbigaste. Det fysiska klarar man utan problem. Tro mig. Det är som sagt det lilla.
    Det kommer gå bra för dig, oroa dig inte <3
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016