Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016
Meck meck. Dagar som dessa önskar man att man jobbar på kontor!
Då var det dags för ÄP i morgon! Spänd och lite nervös
Då var ÄP avklarat. Allt har hittills gått bättre den här gången än vid förra ÄP.
10st ägg fick de ut Mycket bättre än förra gångens 4st. Och sen fick jag bara halva dosen intravenös smärtis så jag har sluppit illamåendet och kräkningarna jag drabbades av efter förra plocket yay! Nu är det bara att hålla tummarna för att äggen vill befruktas också! Och att det blir återföring på onsdag som planerat.
Jag gjorde ju äggplock den 27 feb men ingen tillbakasättning. Är det någon som vet hur länge man bör vänta med bad, tamponger och sex efter det? Jag tänker på läkningstid.
Hoppar av här. Fick stort minus imorse på min TD. Tack ändå för alla svar och support. All lycka till er!
All min oro och nervositet över att kliniken inte hört av sig under helgen, och att alla våra 17 ägg skulle ha blivit obefruktade, var helt i onödan!
Igår var jag dit för ET. 12 av våra 17 ägg hade blivit befruktade! Av dem så fanns 10 st kvar igår ( 2 st hade delat sig konstigt under helgen och fått kasseras). Alla våra 10 embryon var av jättefin kvalité, 7 och 8 celliga allihop. Fick igår tillbaka ett 3-dagars 8 celligt embryo! Vår så oerhört häftigt att innan insättningen få se det perfekta embryot uppförstorat på en tv-skärm. Nu hoppas vi bara att det vill stanna kvar. De övriga 9 äggen skulle odlas vidare på tills på onsdag. Så vi hoppas att det även kommer att bli några till frysen :)