• celavie1

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Ingensmamma skrev 2016-02-07 19:18:46 följande:
    Ah. Smart! Jag har verkligen problem här då jag på jobbet är "inlåst" utan att kunna gå på toaletten när jag vill. Lunch får jag någon gång mellan 11.00 och 13.00, men kan jag då tolka det som om 8 h inte är jääääätteviktigt? Då borde jag kunna ta 7.55, 16.00-16.30 och sista 22.15 (innan jag lägger mig?). Annars får jag ställa klocka och gå upp vid midnatt!

Meck meck. Dagar som dessa önskar man att man jobbar på kontor!
    Asjobbigt med allt meck och samordna det med jobb och annat. Extra jobbigt om man som du verkar ha en väldigt speciell arbetssituation. Upplägget du beskriver verkar ju fungera.
  • celavie1
    Iskristall skrev 2016-02-07 22:34:43 följande:

Då var det dags för ÄP i morgon! Spänd och lite nervös

Lycka till!
  • celavie1
    Iskristall skrev 2016-02-08 11:56:57 följande:

Då var ÄP avklarat. Allt har hittills gått bättre den här gången än vid förra ÄP.

10st ägg fick de ut Mycket bättre än förra gångens 4st. Och sen fick jag bara halva dosen intravenös smärtis så jag har sluppit illamåendet och kräkningarna jag drabbades av efter förra plocket yay! Nu är det bara att hålla tummarna för att äggen vill befruktas också! Och att det blir återföring på onsdag som planerat.

Men vad roligt och höra! Grattis i massor!
  • celavie1

Jag gjorde ju äggplock den 27 feb men ingen tillbakasättning. Är det någon som vet hur länge man bör vänta med bad, tamponger och sex efter det? Jag tänker på läkningstid.

• celavie1
    Iskristall skrev 2016-02-08 22:30:51 följande:
    Tack!

Ang din fråga, de syftar ju på infektionsrisken efter stick i slidväggen osv efter ÄP. Så fort det läkt är det inget som hindrar med bad, tamponger o sex. Kan inte tänka att det skulle ta mer än en vecka max.
    OK tack för svar
  • celavie1
    BK1986 skrev 2016-02-08 22:46:57 följande:
    I Umeå sa de två veckor. Så jag håller mig till det även om jag känner mig hel igen. :)
    Har ju precis fått mens här så det hinner gå två veckor innan jag kan tänka på bad eller dra på raff setet :)
  • celavie1
    BK1986 skrev 2016-02-08 22:46:57 följande:
    I Umeå sa de två veckor. Så jag håller mig till det även om jag känner mig hel igen. :)
    Har ju precis fått mens här så det hinner gå två veckor innan jag kan tänka på bad eller dra på raff setet :)
  • celavie1
    Regnbågsdröm skrev 2016-02-09 06:51:14 följande:
    Två veckor sa de till mig på kliniken. Jag skulle vänta den tiden för säkerhets skull, även om andra säger att det "kan" gå fortare.
    Ja bra och vara lite försiktig 
  • celavie1
    AnnaLY skrev 2016-02-09 07:40:09 följande:

Hoppar av här. Fick stort minus imorse på min TD. Tack ändå för alla svar och support. All lycka till er!

Men vad tråkigt.....Sörj och var ledsen och kom sedan tillbaka i någon tråd då du orkar. Kram 
  • celavie1
    Luniz skrev 2016-02-09 07:47:12 följande:

All min oro och nervositet över att kliniken inte hört av sig under helgen, och att alla våra 17 ägg skulle ha blivit obefruktade, var helt i onödan!
    Igår var jag dit för ET. 12 av våra 17 ägg hade blivit befruktade! Av dem så fanns 10 st kvar igår ( 2 st hade delat sig konstigt under helgen och fått kasseras). Alla våra 10 embryon var av jättefin kvalité, 7 och 8 celliga allihop. Fick igår tillbaka ett 3-dagars 8 celligt embryo! Vår så oerhört häftigt att innan insättningen få se det perfekta embryot uppförstorat på en tv-skärm. Nu hoppas vi bara att det vill stanna kvar. De övriga 9 äggen skulle odlas vidare på tills på onsdag. Så vi hoppas att det även kommer att bli några till frysen :)

Men oj det var ju fantastiskt!!!! Vad härligt. Kram 
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016