Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016
Lycka till!
Hoppas att de är guldägget du ruvar på :)
Kram
Kram
Lycka till!
Hoppas att de är guldägget du ruvar på :)
Kram
Vilken förmiddag..
Va och kollade äggblåsorna 8 st på höger och 3 på vänster och några som vi hoppas ska växa till :)
Hade även bokat tid på gyn på sjukhuset för att ta blodprover för missfallsutredning så lite stress att hinna dit, där fick vi vänta i 45 minuter "suck" blev lite sur efter 35 minuter och sa till i kassan, till slut fick vi komma in, sköterskan förstod att vi inte va så glada och bad om ursäkt flera gånger.
Efter proverna blev de Apoteket för att hämta ut mer Menopur, då va den slut!! Som tur va fanns de ett paket kvar på ett annat apotek så de va bara att stressa dit o hämta ut.
Va hemma efter 11..tur i oturen att jag bestämt att vara hemma idag oxå då jag fortfarande har ont i magen,annars skulle jag stressat ner till jobb för å jobba i 2 timmar.
Väntat hela dan på att Carlanderska ska höra av sej typ 14:15 ringer dom o vill ha ett ul på måndag...då gyntanten gått för dagen får jag chansa o åka in på morgonen, vilket inte gjorde min chef speciellt glad :(
ja han tycker det låter lite skrämmande. Tackar. :) Låter som rätt lagom biverkningar. Tackar :)
IVF lista (fyll på vartefter)
Regnbågsdröm: 29 år (om typ 1,5 vecka) och går på RMC i Malmö. IVF 2. Långt protokoll. Spraystart 10/12. Planerat ÄP vecka 2. Kan även nämna att jag lever i samkönad relation, men det märks ju kanske på namnet
Hope 88; 27 år. Går på Huddinge. Kort protokoll. IVF 1. Sprutstart 29/11, ÄP 9/12, ET 11/12, TD 27/12. Gift.
Stajlish: 30 (fyller 31 om en dryg vecka), Sahlgrenska Göteborg, IVF 1, Sprutstart 12/11, ÄP 26/11, ET 28/11 & TD 13/12. Gift =)
Celavie1: 39 år, Västerås fertilitetscentrum, inväntar start. Sambo sedan 8 år.
Nicka: 34 år, går på distans på Carlanderska i Gbg. 4e IVF försöket. Första gången med långt protokoll,äggplock 16 dec. Sambo.
Fredag: 37. startar korta programmet i jan. Carl von linne kliniken Uppsala. Gift.
Popetot: 31 år, RMC Malmö, inväntar kallelse för planeringssamtal. Bör ske enligt vårdgaranti i januari. Gift sedan juni
Iskristall: 38 år, ivf-kliniken sthlm, 1:a IVF, kort protokoll, sprutstart 27/11, ÄP 7/12, ET 9/12, TD 25/12. Sambo
De gick bra och Carlanderska är nöjda med stimuleringen :)
Dock blev de inget jobb :(
Inte alls kul att må så här.
Aldrig mått så här på korta protokollet..
Vill bara få gå å lägga mej, men skall ta ovitrellen kl 23..
Det blev inget för oss denna gång! =( Trist. Men nu blickar vi framåt och det blir FET av vår blastocyst v.3 =) Hoppas på bättre lycka då! 2016 SKA bli vårt år! Hoppas ni mår ni här i tråden =)
Tack! Stor kram tillbaka! <3 Ja, ruvningen är värst bannemig! Man pendlar verkligen mellan hopp och förtvivlan! Ovissheten tar knäcken på en :/
KRAM
Då är vi på väg hem, äggplocket gick bra fick ut 12 ägg och imorgon får vi besked om hur många som blev befruktade :)
Fick bra med smärtstillande och en lugnande tablett så efter har de inte gjort alls ont.
Nu är jag mest bara trött..
Nu blir de en lång väntan tills beskedet imon, för att få delta i studien måste 5 st bli befruktade.
Om inte så blir de ev ET på fredag/lördag men sköterskan ska prata med vår läkare o se vad hon säger med tanke på missfsllsutredningen..
Nickasworld.blogg.se
Ja, det hoppas vi på! Jadå, ingen fara med mig/oss. Vi tar det bra. Klart det var trist men livet går vidare o vi känner oss positiva till framtiden =) Nån gång är de ju vår tur...så vi sörjer inte överdrivet mycket. Man kan ju inte räkna med att det ska gå på första försöket, det är ju bara tur om det gör det! Hade ju varit skönt såklart men vi ska fira jul o njuta av ledigheten utan att behöva oroa oss för massa saker så tar vi nya tag i januari! :)
Kram
Tack :)
Hur går de för dej?
Nu ringde dom från Carlanderska och meddelade att 5 st är befruktade :) :)
Så glad o lättad!!
Nu är de bara att hoppas att vi kommer med i testgruppen och att dom 5 klarar sej fint :)
Då vi gör missfallsutredning så ville läkaren att vi väntar med Fet tills den är klar och de lär väl dröja, har fått ny tid för fler blodprover den 22 januari..känns som en evighet, men allt för att vår längtan skall bli verklighet.
Nickasworld.blogg.se