• hope88

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Regnbågsdröm skrev 2015-12-10 08:33:07 följande:

Godmorgon! Idag börjar vårt andra försök på riktigt. Vid 8 imorse tog jag första sprayningen med synarela. Aldrig känts så bra att gå mot huvudvärk och värmesvallningar

Woop woop! Vad härligt kul att vara igång igen :) Hoppas du slipper alltför jobbiga biverkningar.
  • hope88
    Fredag skrev 2015-12-10 17:51:31 följande:

Vad roligt att 3 blev hopas dom blir bra. Vad sade dom till er. För oss sade dom att det ska skulle bli akut kirurgisk på min man för att hemta sperimer om dom inte hittade på vanligt sätt till icis.

Hoppas vi med :)

De hade något som hette TESA beredning för min man om det skulle bli så att inte kom några spermier i det prov han lämnade. Men som tur var eller skönt för honom hade han spermier i provet så det behövdes inte tas ut några kirurgiskt. Så de gjorde vanlig ICSI. Hade de gjort TESA hade han också fått lugnande och bedövning och så hade de gjort ett ingrepp efter mitt äggplock.

Hur ligger ni till nu?
  • hope88
    Nicka skrev 2015-12-10 18:11:02 följande:

Imorse vaknade jag med illamående och magont, lite dålig i magen..

Gick till jobb men blev tvungen att gå hem :( har fortfarande ont i magen o känner av illamående, "hoppas" och tror att de är Menopuren som spökar. Rädd att jag åkt på nån magsjuka, inte bra nu när jag imon skall göra ul..

Nån annan som råkat ut för detta?

Har inte kräkts och inte varit på toa så magsjuka är de nog inte.

Nu när jag läste fass så stod de att man skulle kontakta sjukvården om man fick några biverkningar, får ta detta med gyntanten imon och hoppas jag är piggare..

Nickasworld.blogg.se

Åhh hoppas du inte blir dålig nu och att det bara är en biverkan! Håller tummarna!

Tack hoppas allt går bra imorgon jag/vi med! :)
  • hope88
    Nicka skrev 2015-12-10 19:59:31 följande:

Nä får bara inte bli dålig :( men fortfarande ont i magen o mår lite illa :(

Måste ju göra ul imorgon, har även bokat tid för blodprover på oss inför missfallsutredning , hoppas orka de oxå imon... Men de är ju inte jätteviktigt just nu...

En sak i taget <3 Säkert en biverkan. Hade du varit magsjuk borde det ha hänt nåt nu. Kram
  • hope88

Hur länge blödde ni efter ÄP? Blöder fortfarande lite rött, mer när jag går på toa då är det färskt i toan. BM som ringde idag trodde inte det var någon fara, troligen ett kärl som är punkterat. Men att de kollar imorgon

• hope88
    Nicka skrev 2015-12-10 20:50:54 följande:

Jo :)

Precis tror ju inte man kan ha magsjuka utan att nått kommer ut..

Precis =)
  • hope88
    Nicka skrev 2015-12-10 20:56:33 följande:

Efter ett äggplock blödde jag ganska rejält och hade väldiga smärtor efter så fick ta en supp. Inte så konstigt att man blöder de sticker ju genom slidväggen.

Jag har ju dock inte haft blödning vid fet men vi har bara fått tillbaka på dag 5 el 6.

Tack för svar =) Blöder lite mindre idag. Nä det är ju inte så konstigt egentligen. Okej vi har insättning idag på dag 2 =)
  • hope88
    Fredag skrev 2015-12-11 03:09:24 följande:

Okej hopas dom inte behöver göra något kirurgiskt på min man. Få se vad dom säger när dom ser provet samband med äp. Vi startar nästa mens den i jan. Så bara några veckor bort. Nervöst vill helst inte ha några biverkningar av korta programmet sprutorna.

Håller tummarna för din man =) precis det är ju först då som de vet.

Spännande tiden går fort sen när man väl börjar :)

Nä biverkningar är ju inte så roligt men om man får det så känns det iaf som om kroppen svarar på behandlingen. Jag har kört korta protokollet. Det jag har känt är trötthet och ömhet över magen bara. Som en tyngdkänsla mer =)

Lycka till!
  • hope88

Då är jag för troligen första gången ruvare på ett embryo :) Åhh vi är så glada! De övriga 2 odlas nu vidare men det var ingen toppkvalité på dem som lät det som så får väl se. Ska försöka leva i nuet och hoppas på det bästa :)

Tack för alla tummar ni hållt <3

Kram

• hope88
    Nicka skrev 2015-12-11 14:32:05 följande:

Lycka till!

Hoppas att de är guldägget du ruvar på :)

Kram

Tack =) Hoppas jag med! Vågar dock inte hoppas för mycket men ska försöka vara positiv :)

Kram
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016