Dagens Industri varnar att Sverige står inför en ekonomisk kollaps...

Litauen och Lettland och Estland kanskenkan ta 150 st nånting men Svetsarn vill omplacera 50 000
Jag ser att du korrigera ditt tidigare inlägg men det blir ändå otydligt om du blandar saker som andra har skrivit med egna reflektioner utan att vara tydlig med vem som är skriver vad.
När det gäller din kommentar om att S, V och MP röstade emot FRA så förtjänar det att nämnas att även SD var emot lagen och skulle ha röstat emot lagstiftningen om de suttit i Riksdagen. Socialdemokraterna meddelade hösten 2013 (dvs ett år innan valet) att de ville behålla FRA lagen. www.dn.se/nyheter/sverige/socialdemokraterna-vill-behalla-fra-lagen/
Jag måste också säga att jag tycker att K-G är lite svamlig när han skriver följande gällande att Löfven anser att Sverige varit naivt i inställningen till extremism:
"Det framgick ändå att han också tyckte att socialdemokratiska regeringar tidigare varit godtrogna" lite senare skriver K-G "Men att försöka skuldbelägga bara den borgerliga sidan är minst sagt utmanande"
Jag tycker att du ska stanna till och funderar på rimligheten i ditt påstående.
Om vi tar hänsyn till att en del svenskar har flyttat utomlands så har Sveriges folkmängd, trots den kraftiga invandringen, inte ökat med mer än 90 000 innevånare i år. Det motsvarar en folkökning på ca 1%.
Sverige har mer än 100 000 vårdanställda. Ökningen av Sveriges folkmängd har resulterat i att varje vårdanställd i genomsnitt fått en patient mer att ta hand om. Menar du på fullt allvar att en ökning på 1% har fått hela vårdapparaten att kollapsa? I så fall tycker jag att du förminskar förmågan hos Svensk sjukvård.
I Regeringens ändringsbudget som presenterades i veckan så föreslås vården får mer pengar för att klara flyktingsituationen. Tillsammans med den resursökning som regeringen redan hade med i höstbudgeten så handlar det om att vården kommer att få flera miljarder mer i ökade resurser.