Drottningen70 skrev 2015-10-18 19:03:11 följande:
Vad är din teori om varför det finns många människor inom vård och omsorg som pratar dålig svenska då? Att arbetsgivaren valt bort kvalificerad arbetskraft med bra svenska eller?
Läs vad tråden ska handla om Sverige kan stå inför en ekonomisk kollaps. Håll dig till ämnet eller kanske du ska starta en ny tråd som handlar om hemtjänsten?.
Vi har haft hemtjänst rätt länge och det har alltid varit tufft med personal handlar om ekonomin som allt annat. Men att säga att någons mamma blir utan personal med högre språkkunskaper är ren nonsens. Att ens nämna att tjänster skulle stå tomma om man höjde språkkraven är dessutom ren lögn. Snart står kanske folk på kö till att arbeta inom hemtjänsten för det är kris finns inga jobb?, pengarna är slut, då är det riktigt illa och hur sa vi då kunna hjälpa andra?.
Migrationsverket ska ha 157 miljarder fram till 2015, och det kommer säkerligen öka, då 150000 invandrare/flyktingar väntas 2015. Medans bla Landstinget ska skära ner 1 miljard.
Om du läser vad eller ser på tv. så har kommuner röda siffror, kommuner kryper på knäna, kommuner håller på att kollapsa. Alla blir drabbade lovar att det finns många svenskar som är redo att jobba till hemtjänsten om dem får förfrågan.
Får vi balans i ekonomin och kommuner med samhället så kan resurser läggas där de behövs men nu finns inte den möjligheten då det är nära en ekonomisk kollaps. Därför har skattebetalarna tröttnat att en stor del av deras pengar går till den generösa flyktingpolitik medans samhället håller på att falla isär, pengarna behöver fördelas olika sektorer.Regeringen har skapat en ohållbar situation.
För utbildning har vi snart inte råd med, om inte studenter/vuxna vill studera utan ersättning.
Ska ni fortsätta att skiva om hemtjänsten öppna en ny tråd tycker jag, och det är bra, men hemtjänsten hör inte hit. Vissa här inne kan tramsa runt och skriva löpmeter om allt till alla som vill strama åt Sveriges generösa flykting politik. Och jag väjer att avstå dessa meningslösa diskussioner. Kanske kikar in på din nya tråd om du öppnar, prova du kanske får mycket respons?. Tyvärr tänker jag inte svara på frågor om hemtjänsten mer i denna tråd, ha förståelse för det.