IVFare i Stockholm?
Härligt! Jag är väldigt nöjd i alla fall.
Jag är nöjd med min förra akupunktör också så jag tror jag blir det nu med. Skönt att kunna sätta igång direkt nu iallafall!
Härligt! Jag är väldigt nöjd i alla fall.
Jag gick på zonterapi/akupunktur 3 gånger i höstas och blev gravid.
Har aldrig blivit det tidigare och har ändå gjort 4 behandlingar innan det utan plus.
Så jag tror starkt på zonterapi/akupunktur.
När ska du dit? Jag ska dit imorn, bra med lärdagstider.
Tänk på att det inte finns något som helst vetenskapligt bevis för att akupunktur i detta fall bidrar till fler graviditeter. Därför tycker jag inte att du ska lyssna på vad din akupunktör säger i första hand, utan din ivf-läkare. Om du vill göra akupunktur för att du tror på det så gör det. Om någon tror på Gud så be. Men det som hjälper alla bäst är att lyssna på sin läkare i första hand.
Fast de flesta läkarna är inte insatta i andra metoder än de traditionella.
Den akupunktören som jag rekommenderat har tidigare arbetat i Sundsvall där IVF kliniken samarbetade med henne.
Självklart finns det inga garantier men det är helt klart värt att testa och ibland behöver det inte vara vetenskapligt bevisat för att vara korrekt eller ej. Jag har inte sett några vetenskapliga bevis för att akupunktur inte fungerar.
Försök att undvik vidskeplighet ;)
Ja, det är tur att man är olika.
Själv vill jag inte stänga några dörrar utan är öppen för allt som kan ge mig min dröm. Om jag blir gravid bryr jag mig inte så mycket om vad som var orsaken utan är bara glad att jag blivit det.
Självklart ska man testa om man tror på det och anser sig ha råd! Det finns inget som säger att det absolut inte funkar. Men är det inte vetenskapligt bevisat så är det mer en fråga om tro än vetande och måste jag välja att tro på någon om de sa emot varandra så skulle jag gå på den med vetenskap i ryggen.
Tack!! Plussade på nyårsafton, härligt sätt att inleda det nya året! Fick äntligen ringa det efterlängtade samtalet till kliniken och berätta idag. VUL 26/1
Åh förstår känslan! Det är så overkligt nu. Plötsligt händer det!
Tack det samma! Hur ligger ni till i behandling?
VUL igår. Tillbaka på tisdag 19/1 för att se när sprutan ska tas.
Passade även på att fråga om chanserna att lyckas med FET och blastocyst. Tydligen hade de tittat på det under förra året och det visade sig att i min ålder (runt 30), är det 50% chans att lyckas med blastocyst oavsett om den är fryst eller färsk. Egentligen är jag inte så mycket för statistik, allt hänger ju ändå på om jag själv plussar eller inte. Men det kändes ändå lite mer positivt än hur jag kände innan.
Fick du samtalet du väntade på?