• TwinkyIVF

IVFare i Stockholm?

Några fler från Stockholm som gör IVF? vi har precis fått puss efter ruvningen!

Vore kul att följa varandra!

• Svar på tråden IVFare i Stockholm?
  • Sjöblomman
    Sälma Riit skrev 2015-10-21 20:46:13 följande:
    Jag håller tummarna för dig! Har du gjort många ivf?
    Tack! 3 IVF och 2 FET. Så totalt 5 insättningar.
  • Hey.orange
    TwinkyIVF skrev 2015-10-21 21:06:29 följande:
    Ni är så fina med era omtankar! Det värmer! Ja den lilla ska ingen stans fören i juni 2016 ;) <3
    :)
    Mår sjukt illa idag! Men ändå inte så att man behöver spy... Benen är svaga och skakar, maten sitter i halsen och trycker, magen bubblar och är orolig
    Ska prova åksjukeband och se om det hjälper!
  • TwinkyIVF
    Hey.orange skrev 2015-10-22 07:49:28 följande:

:)

Mår sjukt illa idag! Men ändå inte så att man behöver spy... Benen är svaga och skakar, maten sitter i halsen och trycker, magen bubblar och är orolig

Ska prova åksjukeband och se om det hjälper!

Nej men stackare!! Det är inte så glammigt alla dagar att vara gravid ;)

När tänkte du berätta för din arbetsgivare?
  • Sälma Riit
    Sjöblomman skrev 2015-10-21 22:13:35 följande:
    Tack! 3 IVF och 2 FET. Så totalt 5 insättningar.
    Och alla tidigare minus? Då var det bra ned ett plus! Jag hade fler misslyckande ivf bakom mig så jag hade nästan gett upp hoppet, men bara nästan. Har ju ett barn sedan tidigare son blev till på första ivf-försöket.
  • Hey.orange
    TwinkyIVF skrev 2015-10-22 08:05:24 följande:
    Nej men stackare!! Det är inte så glammigt alla dagar att vara gravid ;)

När tänkte du berätta för din arbetsgivare?
    Grejen är att min chef vet om att vi gått igenom en ivf, men inte hur det har gått. Jag är ganska glad att hon inte har frågat heller...
    Tänkte berätta innan julledigheten, då har man förhoppningsvis passerat vecka 12 <3

Igår var vi på aw med avdelningen, bytte ut fördrinken på kontoret till päroncider/dryck - klockrent! Sen på restaurangen så fixade serveringspersonalen en starköl falcon export till mig - fast utan alkohol :D så kul när personalen spelar med hihi!!!! Och han sa det extra högt också hehe!
  • TwinkyIVF
    Hey.orange skrev 2015-10-22 08:30:20 följande:

Grejen är att min chef vet om att vi gått igenom en ivf, men inte hur det har gått. Jag är ganska glad att hon inte har frågat heller...

Tänkte berätta innan julledigheten, då har man förhoppningsvis passerat vecka 12 <3

Igår var vi på aw med avdelningen, bytte ut fördrinken på kontoret till päroncider/dryck - klockrent! Sen på restaurangen så fixade serveringspersonalen en starköl falcon export till mig - fast utan alkohol :D så kul när personalen spelar med hihi!!!! Och han sa det extra högt också hehe!

Okej , jag har inte sagt det till min.. Jag kände bara att jag skulle stressa sönder mig. Och hon framför allt.. det är inte populärt att bli gravid här. Litet företag!

Haha nej va klockrent!!!! Haha bästa stället som gör det sådär bra ju!

Ja det blir väll då man får berätta det tänker jag också :)
  • Hoppsan2016
    Hey.orange skrev 2015-10-22 08:30:20 följande:

haha smart med byta ut drinkar så. Jag låtsas köra bilen och därför kan inte dricka. 
  • Hoppsan2016
    Hey.orange skrev 2015-10-22 16:47:07 följande:

Hur är läget med dig idag hoppsan?

Fortfarande förkyld, feber och ont i halsen.  Slöade framför tv hela dagen idag, sov...glodde på åligg tv.

Nästa vecka är det VUL, lägrar så mycket.
    Koko som man är gjorde jag ett test till idag, och grav strecket visade sig inom 1 sek och var starkare än kontrollstreck haha. Nördigt men kul
  • CarMa
    Hoppsan2016 skrev 2015-10-22 18:26:17 följande:
    Fortfarande förkyld, feber och ont i halsen.  Slöade framför tv hela dagen idag, sov...glodde på åligg tv.

Nästa vecka är det VUL, lägrar så mycket.
    Koko som man är gjorde jag ett test till idag, och grav strecket visade sig inom 1 sek och var starkare än kontrollstreck haha. Nördigt men kul
    Det gjorde jag igår, men med ett digitalt sim visar antalet veckor..
Svar på tråden IVFare i Stockholm?