• Iskristall

IVFare i Stockholm?

Hey.orange skrev 2015-12-05 10:20:03 följande:

Hej tjejer! Nu har jag varit på inskrivning och fått totalt fyra tider inbokade framöver. Ett nytt steg i denna resa har tagits!

På torsdag ska jag göra ultraljud för KUB. Wiii!!!

Sen blir det ett läkarbesök där jag ska diskutera min mammas bakgrund om blodpropp i moderkakan och missfall med det. Det är nog inte genetiskt men bra att få prata om det helt enkelt!

Sen blir rul nästa år!

Bm jag fick gillade jag så detta blir nog hur bra som helst! Kunde ställa alla mina frågor som besvarades med respekt.

Idag ska jag bara ta det lugnt och julpynta lite osv.

Ha en fin helg alla!!

Härligt att läsa att du är nöjd och att allt gått bra! Skönt att känna att du tagit steg vidare, så spännande! Lycka till på kub
  • Iskristall
    Sjöblomman skrev 2015-12-05 21:14:06 följande:

Ni behöver inte svara om ni inte vill, men vart i Stockholm bor ni? Själv bor jag i Täby.

Jag bor i Enskede.

Hey.orange: vi kanske bor grannar?!
  • Iskristall

Jag går förbi gubbängen varje vardag. Har bott i farsta osv Känner till områdena väl Lustigt att vi är så många runt samma områden

• Iskristall

Är det sant att äggen kan bli övermogna? Nu har jag "tyvärr" googlat igen o läst om detta. Jag är rädd för mina 4 stora äggblåsor på ena äggstocken, de ända på den stocken ska bli övermogna och de mindre på andra äggstocken inte har hunnit växa till sig och därför inte är mogna istället?! Hjälp! Varför ska man nojja så här hela tiden?

• Iskristall
    Sjöblomman skrev 2015-12-06 13:31:39 följande:

Ingen aning. Men jag tror verkligen på att man kan lita på läkarna och att de har koll. När är ÄP?

Ja hoppas det! Hihi annars är det illa Vi har ÄP i morgon! Men jag kan inte hjälpa att nojja, ska försöka ta det lugnt och INTE googla en massa nu
  • Iskristall
    Sjöblomman skrev 2015-12-06 14:25:56 följande:

Ta det lugnt! Det blir som det blir och du kan inte påverka det. Jag tror ni får ut ett gäng fina och mogna ägg.

Tack för dina lugnande ord Sjöblomman! Nä, nu finns det inget jag kan påverka, sant
  • Iskristall
    Hoppsan2016 skrev 2015-12-07 13:44:08 följande:

Iskristall hur gick det idag?

4 ägg, lite dålig skörd kan jag tycka. Hoppas de lever vidare till onsdag och ÄP! Och så hoppas jag på iallafall ett till frysen, jag vill inte gå igenom ÄP igen haha. Plocket gick under omständigheterna bra men jag reagerade dåligt på smärtstillandet. Har kräkts hela förmiddagen, fick dropp och intravenös medicin mot illamåendet.
  • Iskristall
    Sälma Riit skrev 2015-12-07 15:54:39 följande:

Jag har också kräkts mycket av smärtstillandet! Intressant att jag inte var SÅ ovanlig i sammanhanget :)

Nä, helt unika kan vi ju inte vara även om det lät så på dem haha. Min sambo läste i fass om fentanyl som jag fick att den vanlig biverkan var illamående och kräkning, så så ovanligt kan det ju inte vara.

Beklagar Susodus! Nu håller jag tummarna för bättre tur!

Hope88, återföring på onsdag om de överlever!

Jag hoppas på guldägg nu!
  • Iskristall
    hope88 skrev 2015-12-07 19:41:25 följande:

Ja nu ska det bli guldägg!! Håller tummarna för insättning :) Kul att vi är så nära varandra!

Ja verkligen roligt!
  • Iskristall
    Susodus skrev 2015-12-08 09:08:25 följande:

Man kanske kan se det som starkt, men för mig är det ren överlevnad. Det har varit hoppet som fört mig framåt. Bland det första jag gjorde i dimman efter det där telefonsamtalet var att ringa ivf-kliniken för att försäkra mig om att jag inte var "utskriven" där nu. När jag gjort så många försök och det slutat så tragiskt. Min livlina. Jag var så angelägen om att hinna göra ett försök innan jul, annars skulle det bli först i februari och det var då mitt barn skulle ha fötts och det hade blivit alldeles för jobbigt. Det känns som att jag har en del av sorgen som jag inte vågar släppa fram ännu, som jag kan ta fram och släppa först då jag har fått ett barn. Jag vet inte om det stämmer, men om jag kommer till den punkten att jag måste ge upp drömmen om ett barn så kommer all sorg välla över mig. Den gamla ivf-sorgen över alla de försök jag gjort som inte blivit något, missfallen och den avbrutna graviditeten samt det släckta hoppet. Jag vill inte ta det ännu. Jag vill hoppas och tro att det kommer att gå bra. 

Man vet inte alls hur man reagerar i ett sådant här fall. Jag trodde aldrig att det skulle hända mig. Man har ju läst och "katastrofsurfat" om det ena och det andra, men på något sätt trodde jag inte att det skulle hända. När det gör det är det så overkligt. Man reagerar inte alls som man tror. Jag hoppas att jag inte kommer att behöva gå igenom detta igen, det är i princip omöjligt, "i princip". Jag kommer i alla fall ta moderkaksprov och inte fostervattensprov för det blev alldeles för sent och för jobbigt. Men nu tänker i på annat! Positivt. RD1!

Kram! <3 Kan inte ens tänka mig
Svar på tråden IVFare i Stockholm?