• Anonym (Balla sharaf oskheen)

En del islamofobiska män be like:

"Islam är kvinnoförtryckande!! Kolla hur männen behandlar sina fruar, de tvingar kvinnorna att bära slöja! Och våldtäkter hit och dit, och misshandel också varje dag. Den muslimska kvinnan är verkligen förtryckt, och det tycker jag är dåligt eftersom jag anser att både könen är lika mycket värda!"

.... Misshandlar första bästa muslimsk kvinna.
    För inte kan han misshandla den muslimska mannen som enligt honom är boven till allt.... neeej absolut inte, misshandla istället kvinnan som redan är förtryckt enligt honom.

"Hej, jag tycker att det är synd att du är förtryckt av din man och jag lider med dig. Därför kommer du om ungefär 3 sekunder få ett hårt slag i ansiktet"

Har aldrig hört att en muslimsk man i Sverige blir misshandlad pga sin religion, däremot sker det mot kvinnorna ofta? Hur kommer det sig att dessa män som älskar jämställdhet ger sig på kvinnor än män?

• Svar på tråden En del islamofobiska män be like:
  • Anonym (facked up)

Naturligtvis för att dessa patetiska hemorrojder till diarréslitna h*rarslen inte vågar ge sig på någon som kan slå tillbaka, för då hade det bara blivit rödbrun goja kvar av dom.

Och dessa individer är knappast de som är kända för att förespråka jämställdhet i allmänhet så du kan sluta trolla nu.

Och japp jag är lika svensk som en dalahäst. Var det nåt mer du ville veta?

• Anonym (Balla sharaf oskheen)
    Anonym (facked up) skrev 2015-10-07 21:44:26 följande:

Naturligtvis för att dessa patetiska hemorrojder till diarréslitna h*rarslen inte vågar ge sig på någon som kan slå tillbaka, för då hade det bara blivit rödbrun goja kvar av dom.

Och dessa individer är knappast de som är kända för att förespråka jämställdhet i allmänhet så du kan sluta trolla nu.

Och japp jag är lika svensk som en dalahäst. Var det nåt mer du ville veta?

Nej självklart inte, de som är kända för att förespråka jämställdhet i samhället ger sig varken på män eller kvinnor.
    Men dessa män brukar själva påstå sig stå för jämställdhet.

Alla som är för jämställdhet ger sig inte på muslimska kvinnor.
    De flesta som ger sig på kvinnor påstår sig stå för jämställdhet.
    Du märker ingen skillnad?

Dessutom trollar jag inte.
  • Yellow Cross

Hur ofta händer det att icke-muslimer oprovocerat misshandlar muslimska kvinnor av islamkritiska anledningar?
    Kan du ge några konkreta exempel?

• todo nada
    Anonym (Balla sharaf oskheen) skrev 2015-10-07 21:31:06 följande:

"Islam är kvinnoförtryckande!! Kolla hur männen behandlar sina fruar, de tvingar kvinnorna att bära slöja! Och våldtäkter hit och dit, och misshandel också varje dag. Den muslimska kvinnan är verkligen förtryckt, och det tycker jag är dåligt eftersom jag anser att både könen är lika mycket värda!"

För inte kan han misshandla den muslimska mannen som enligt honom är boven till allt.... neeej absolut inte, misshandla istället kvinnan som redan är förtryckt enligt honom.

"Hej, jag tycker att det är synd att du är förtryckt av din man och jag lider med dig. Därför kommer du om ungefär 3 sekunder få ett hårt slag i ansiktet"

Har aldrig hört att en muslimsk man i Sverige blir misshandlad pga sin religion, däremot sker det mot kvinnorna ofta? Hur kommer det sig att dessa män som älskar jämställdhet ger sig på kvinnor än män?

Visst finns det rövhål till muslimer, och kristna, och buddhister, och ortodoxa, osv, etc, mm.. Poängen är att de kommer i alla former. Koranen förespråkar varken att ett kön är överlägset det andra, eller att mannen på något sätt får förtrycka sin fru. Tvärt om, det är haram. islam.se/kvinnosyn/jamstalldhet
  • Yellow Cross
    todo nada skrev 2015-10-07 22:08:02 följande:
    Visst finns det rövhål till muslimer, och kristna, och buddhister, och ortodoxa, osv, etc, mm.. Poängen är att de kommer i alla former. Koranen förespråkar varken att ett kön är överlägset det andra, eller att mannen på något sätt får förtrycka sin fru. Tvärt om, det är haram. islam.se/kvinnosyn/jamstalldhet
    Du menar att man i koranen och/eller haditherna inte kan hitta något som stipulerar att kvinnor bör utsättas för (negativ) särbehandling?

• Anonym (lubbe)
    todo nada skrev 2015-10-07 22:08:02 följande:
    Säkert helt rätt att Koranen förespråkar varken ditt eller datt.

Ska man vara helt ärlig så finns det ingen religion som är dålig eller fel. Snarare är det de jävla hantlangarna som tolkar religioner.

För mig verkar det mer som att där exempelvis Islam och muslimer är mer liberala så är kvinnan mer jämställd eller fri att göra som hon vill och inte begränsas på något sätt för sitt kön.

Religion innebär makt för dem som äger rätten att tolka dem. När denna makt hamnar hos onda eller sjuka människor så blir det ett helvete för de människor som är underställda denna person.
    Samma gäller i princip också politik. 

Sen kan alltid människor påstå en massa och snacka på, men när snacket och handling inte går i samma linje så är det bara mest snack och då skitsnack.

Finns ingen pojke som föds till att vara kvinnoförtryckare. Det är något det lär sig av uppväxtmiljön. Människor föds inte med hat, människan lär sig hata och utöva ilska genom arv i den miljö de befinner sig i.

Sen är jämställdhet en tolkningsfråga. Vad jämställdhet är för mig är inte säkert att den är samma för dig. Vi kan ha olika syn på vad är jämställdhet och ändå finna samma syn på vissa saker. Den enskilda tolkningen på "vad är jämställdhet?"
  • Anonym (lubbe)
    Yellow Cross skrev 2015-10-07 23:53:08 följande:
    Du menar att man i koranen och/eller haditherna inte kan hitta något som stipulerar att kvinnor bör utsättas för (negativ) särbehandling?
    Lite som att fråga Jehovas vittnen.
    Var fann de texten om att inte få ta emot någon annans blod, inte ens om det är ett barn och blod från en annan människa kan rädda barnet vid olycka som exempel.

Var fann man stöd i bibeln att det var OK att bränna folk på bål och kalla dem för häxor?
  • Anonym (farliga)
    Anonym (Balla sharaf oskheen) skrev 2015-10-07 21:31:06 följande:

Det är ju inte den svenska mannen som misshandlade kvinnan när en muslimsk man slår henne.

Islam är jävligt läskigt, och jag skulle tro att de flesta tycker att homosexuella ska avrättas... Dom har säkert hejat på när något sånt har hänt.
    Och nu plötsligt så är det såååå synd om dom, som har behövt att fly från sitt hemland för att det är krig.

Om du springer runt och hänger folk så tycker jag inte att du har någon rätt att få hjälp från andra. Så, dom borde inte få komma in i landet om dom fortfarande har muslimsk tro.
  • todo nada
    Yellow Cross skrev 2015-10-07 23:53:08 följande:

Jag menar det jag skrev, om du kunde läsa det? "st finns det rövhål till muslimer, och kristna, och buddhister, och ortodoxa, osv, etc, mm.. Poängen är att de kommer i alla former. Koranen förespråkar varken att ett kön är överlägset det andra, eller att mannen på något sätt får förtrycka sin fru. Tvärt om, det är haram."

Sedan länkade jag till denna sidan: islam.se/kvinnosyn/jamstalldhet

Där det finns bra information.

Självklart finns det muslimer som begår kvinnor orätt ändå, precis som det finns kristna i världen som tvingar flickor som blivit våldtagna till att inte abortera barnet.
Svar på tråden En del islamofobiska män be like: