• Anonym (Balla sharaf oskheen)

En del islamofobiska män be like:

"Islam är kvinnoförtryckande!! Kolla hur männen behandlar sina fruar, de tvingar kvinnorna att bära slöja! Och våldtäkter hit och dit, och misshandel också varje dag. Den muslimska kvinnan är verkligen förtryckt, och det tycker jag är dåligt eftersom jag anser att både könen är lika mycket värda!"

.... Misshandlar första bästa muslimsk kvinna.
    För inte kan han misshandla den muslimska mannen som enligt honom är boven till allt.... neeej absolut inte, misshandla istället kvinnan som redan är förtryckt enligt honom.

"Hej, jag tycker att det är synd att du är förtryckt av din man och jag lider med dig. Därför kommer du om ungefär 3 sekunder få ett hårt slag i ansiktet"

Har aldrig hört att en muslimsk man i Sverige blir misshandlad pga sin religion, däremot sker det mot kvinnorna ofta? Hur kommer det sig att dessa män som älskar jämställdhet ger sig på kvinnor än män?

• Svar på tråden En del islamofobiska män be like:
  • Anonym (farliga)
    todo nada skrev 2015-10-08 14:15:13 följande:
    36 år är inte lång tid alls, precis på tröskeln in till 80-talet. Och då innebar inte det att människor automatiskt började rätta sig efter att det ändrades till att inte anses vara en sjukdom. Synen på homosexuella hängde kvar längre än så. Än i dag finns det flera svenska präster som sätter sig emot homosexualitet.

Det sista du skriver är inte bara ynkligt utan även patetiskt. Otroligt lågt och pinsamt av dig att kalla mig homofob för att jag presenterar fakta för dig.
    Du tycker alltså det är typ samma sak att vissa präster är homofobiska, och att mörda folk för att vara gay är jämförbara?

Du är en homofob, för att du inte tycker det är hemskt att araber dödar homosexuella. Du tycker att det har med tro att göra, och då har dom rätt att göra så dom gör.
    Anonym (hej) skrev 2015-10-08 13:36:52 följande:
    Öh jo, alla muslimska länder utgår inte från sharialagarna i sin politik, så du kan visst jämföra Saudiarabien med t.ex Turkiet eller andra länder. 

Vad som är fel eller rätt var inte det som diskuterades, utan jag rättade endast ditt felaktiga påstående.

Sverige har religionsfrihet så dina tankar kan du runka åt någon annanstans än i Sverige.

Turkiet är ju inte ett muslimskt land, eftersom det inte styrs efter koranen. Så som USA tex inte är ett kristet land, då det inte styrs efter bibeln.

Landets största religion betyder inte att landet är utav den religion, det handlar om hur lagstiftningen är, och vad den är baserad på.
  • todo nada
    Anonym (farliga) skrev 2015-10-08 14:26:52 följande:

Du tycker alltså det är typ samma sak att vissa präster är homofobiska, och att mörda folk för att vara gay är jämförbara?

Du är en homofob, för att du inte tycker det är hemskt att araber dödar homosexuella. Du tycker att det har med tro att göra, och då har dom rätt att göra så dom gör.Turkiet är ju inte ett muslimskt land, eftersom det inte styrs efter koranen. Så som USA tex inte är ett kristet land, då det inte styrs efter bibeln.

Landets största religion betyder inte att landet är utav den religion, det handlar om hur lagstiftningen är, och vad den är baserad på.

Du har för det första inte förklarat var i Koranen det finns stöd att mörda homosexuella. För det andra, hur fan får du mig till homofob för att jag presenterar fakta för dig som visar att homosexualitet inte varit acepterat på det viset det är idag särskilt länge i Sverige? Ska jag skriva om historien för din skull?

"Du är en homofob, för att du inte tycker det är hemskt att araber dödar homosexuella. Du tycker att det har med tro att göra, och då har dom rätt att göra så dom gör" Nu hänvisar du till det inlägget där jag påstår att jag inte tycker det är hemskt att araber dödar homosexuella, eller att jag tycker de har rätt att göra det om de skulle haft stöd för det i sin religon (vilket de inte har).

Har du inget inlägg att hänvisa till kommer jag att kalla dig för lögnare. Vilket jag då har fog för, tillskillnad från vad du har när du kallar mig homofob.
  • Anonym (farliga)
    todo nada skrev 2015-10-08 14:38:06 följande:
    Du har för det första inte förklarat var i Koranen det finns stöd att mörda homosexuella. För det andra, hur fan får du mig till homofob för att jag presenterar fakta för dig som visar att homosexualitet inte varit acepterat på det viset det är idag särskilt länge i Sverige? Ska jag skriva om historien för din skull?

"Du är en homofob, för att du inte tycker det är hemskt att araber dödar homosexuella. Du tycker att det har med tro att göra, och då har dom rätt att göra så dom gör" Nu hänvisar du till det inlägget där jag påstår att jag inte tycker det är hemskt att araber dödar homosexuella, eller att jag tycker de har rätt att göra det om de skulle haft stöd för det i sin religon (vilket de inte har).

Har du inget inlägg att hänvisa till kommer jag att kalla dig för lögnare. Vilket jag då har fog för, tillskillnad från vad du har när du kallar mig homofob.
    Sverige mördade inte homosexuella.

Du sympatiserar med folk som mördar homosexuella, det betyder att du är en homofob.
  • Dominant

86% av muslimerna i världen anser att frun alltid måste lyda sin man. 69% stödjer sharialagar.

Det bästa med muslimerna är deras kvinnosyn. 

• Anonym (Allahskamed)
    todo nada skrev 2015-10-07 22:08:02 följande:

Visst finns det rövhål till muslimer, och kristna, och buddhister, och ortodoxa, osv, etc, mm.. Poängen är att de kommer i alla former. Koranen förespråkar varken att ett kön är överlägset det andra, eller att mannen på något sätt får förtrycka sin fru. Tvärt om, det är haram. islam.se/kvinnosyn/jamstalldhet

Koranen förespråkar i allra högsta grad ojämställdhet med olika lagar/regler och rättigheter beroende på kön.
  • Anonym (farliga)
    Dominant skrev 2015-10-08 14:46:21 följande:

86% av muslimerna i världen anser att frun alltid måste lyda sin man. 69% stödjer sharialagar.

Det bästa med muslimerna är deras kvinnosyn. 

Det svåra med dom där statistikerna är ju att vi inte vet var dom som flyr landar... De flesta verkar ju fortfarande va muslimer dock. Den där 69% kan främst stå för dom som faktiskt bor i en ett land med sharialag.

Tycker det är en väldigt farlig situation.
  • todo nada
    Anonym (farliga) skrev 2015-10-08 14:44:50 följande:

Sverige mördade inte homosexuella.

Du sympatiserar med folk som mördar homosexuella, det betyder att du är en homofob.

Du hittade inget sådant inlägg från mig.

Vilket innebär att du är en lögnare som skrivit osanningar, din trovärdighet är noll och du är inte värd att bli annat än ignorerad i denna diskussionen.
  • Anonym (farliga)
    todo nada skrev 2015-10-08 14:53:22 följande:
    Du hittade inget sådant inlägg från mig.

Vilket innebär att du är en lögnare som skrivit osanningar, din trovärdighet är noll och du är inte värd att bli annat än ignorerad i denna diskussionen.
    Du har sagt det flera gånger nu, och fortsätter med fräcka kommentarer att det är helt om med att dom mördar homosexuella, för att det finns präster i Sverige som är homofobiska.

Du som homofob kanske inte borde lägga dig i i diskussionen.
  • todo nada
    Anonym (Allahskamed) skrev 2015-10-08 14:49:12 följande:

Koranen förespråkar i allra högsta grad ojämställdhet med olika lagar/regler och rättigheter beroende på kön.

islam.se/kvinnosyn

islam.se/kvinnosyn/kvinnofortryck

Som jag skrev, Koranen förespråkar varken att ett kön är överlägset det andra, eller att mannen på något sätt får förtrycka sin fru. Jämntälldhet beror på vad du menar med? Kvinnan och mannen har olika könsroller enl islam, ja. Likadant i Biblen, så det är inget synonymt för just Islam.
  • todo nada
    Anonym (farliga) skrev 2015-10-08 14:57:36 följande:

Du har sagt det flera gånger nu, och fortsätter med fräcka kommentarer att det är helt om med att dom mördar homosexuella, för att det finns präster i Sverige som är homofobiska.

Du som homofob kanske inte borde lägga dig i i diskussionen.

Fräck för att jag kallar dig lögnare när du ljugit? Jag kommer fortsätta kalla dig det eftersom du fortsätter ljuga och påstå att jag är homofob.

Visa var jag påstått det du skriver ist om du inte tycker om att bli kallad för patetisk lögnare. Så fort du visar var jag ens antytt att det är okej ska du få en uppriktig ursäkt för att jag hade "fräckheten" att kalla dig lögnare.
Svar på tråden En del islamofobiska män be like: