Inlägg från: Yellow Cross |Visa alla inlägg
  • Yellow Cross

En del islamofobiska män be like:

Hur ofta händer det att icke-muslimer oprovocerat misshandlar muslimska kvinnor av islamkritiska anledningar?
    Kan du ge några konkreta exempel?

• Yellow Cross
    todo nada skrev 2015-10-07 22:08:02 följande:
    Visst finns det rövhål till muslimer, och kristna, och buddhister, och ortodoxa, osv, etc, mm.. Poängen är att de kommer i alla former. Koranen förespråkar varken att ett kön är överlägset det andra, eller att mannen på något sätt får förtrycka sin fru. Tvärt om, det är haram. islam.se/kvinnosyn/jamstalldhet
    Du menar att man i koranen och/eller haditherna inte kan hitta något som stipulerar att kvinnor bör utsättas för (negativ) särbehandling?

• Yellow Cross
    Anonym (lubbe) skrev 2015-10-08 06:37:04 följande:
    Lite som att fråga Jehovas vittnen.
    Var fann de texten om att inte få ta emot någon annans blod, inte ens om det är ett barn och blod från en annan människa kan rädda barnet vid olycka som exempel.
    Ingen aning,är inte direkt anhängare av Jehova.
    Anonym (lubbe) skrev 2015-10-08 06:37:04 följande:
    Var fann man stöd i bibeln att det var OK att bränna folk på bål och kalla dem för häxor?
    Ingen aning,men det skulle väl snarere tala för kristendomen.
    Däremot så vet jag med säkerhet att man genom koranen och haditherna kan rättfärdiga våld mot de som vägrar underställa sig islam.
    todo nada skrev 2015-10-08 09:46:22 följande:
    Jag menar det jag skrev, om du kunde läsa det? "st finns det rövhål till muslimer, och kristna, och buddhister, och ortodoxa, osv, etc, mm.. Poängen är att de kommer i alla former. Koranen förespråkar varken att ett kön är överlägset det andra, eller att mannen på något sätt får förtrycka sin fru. Tvärt om, det är haram."

Sedan länkade jag till denna sidan: islam.se/kvinnosyn/jamstalldhet

Där det finns bra information.

Självklart finns det muslimer som begår kvinnor orätt ändå, precis som det finns kristna i världen som tvingar flickor som blivit våldtagna till att inte abortera barnet.
    Tror du att det är av en ren slump som den muslimska världen är oproportionerligt överrerepresenterad vad gäller kvinnoförtryck och religiöst motiverat våld?

ISIL anklagas ofta för att vara icke-muslimer,fastän deras krigsföring egentligen är en modern emulering av profeten Muhammeds aggressionskrig:

www.theatlantic.com/magazine/archive/2015/03/what-isis-really-wants/384980/

eaglerising.com/8639/top-ten-quran-verses-understanding-isis/

Innan man börjar grina över hur icke-muslimer behandlar en så kan det vara bra att rensa de egna leden,ty den enskilt största orsaken till en våldsam och förtidigt död bland muslimer är inte kristna eller Taoister utan andra muslimer.

• Yellow Cross
    todo nada skrev 2015-10-08 18:30:54 följande:
    Nej, det är inget sammanträffande i många sammanhang. Faktum är att jag gjorde ett inlägg tidigare idag i denna tråden: www.familjeliv.se/forum/thread/75715668-hur-manga-flyktingar-borklarar-vi-av-att-ta-emot (inlägg nr: 732)

Där har du ett samband som heter duga vad det gäller utveckling när extrema grupper ges stöd utifrån, och därmed får makt.

Nu har jag inte "grinat" över någonting alls, utan enbart presenterat fakta här i tråden. Säger en hel del när man tolkar det som att "gnälla" ang hur öppen man är för debatt. Fast du ser det ju oftast så när det gäller meningsmotståndare har jag förstått.
    Hur kommer det sig att det överhuvudtaget finns grupper som förespråkar sådant?
    Är det verkligen alltdi västs fel att radikala muslimer är just radikala muslimer?
    Någonstans längs den historiska utvecklingen så måste man hitta en gemensam nämnare som förklarar varför vår del av världen präglas av välstånd medan deras präglas av religiös fundamentalism och allmän primitivitet.
    Dessutom bemötte du inte mitt påstående om att radikal islam (se ISIL) faktiskt är islam i sin renaste form och diverse som kan härledas ur koranen och haditherna.

Förövrigt så kan du länka direkt till ett inlägg genom klicka på inläggets nummer (#X) i dess övre högra hörn,till höger om tummen upp/ner funktionen.
  • Yellow Cross
    todo nada skrev 2015-10-08 22:55:03 följande:
    Läste du inte inlägget? USA gav fullt stöd på alla sätt till det som blev talibaner. De skapade inte extremisterna, de gav dem luft under sina vingar att vinna makt, och därigenom också påverka samhället.

Hur tror du det svenska samhället hade sett ut om extrema grupper ala Knutby sekten hade fått styra landet?

ISIS är inte muslimer, de är jihadister. Det är stor jäkla skillnad.

Tack för tipset ang inläggen, det viste jag faktiskt inte.
    Hur kommer det sig att Afghanistan inte istället gav stöd till radikala libertarianer i USA?

Knutby-sekten är en extremt marginaliserad och liten grupp och inget utländskt stöd,oavsett dess omfattning,hade någonsin gett dem något inflytade.
    Talibanerna var redan en större maktfaktor i landet och åtnjöt stöd hos en avsevärd del av befolkning,USA hjälpte bara till att tippa vågskålen till deras favör.

ISIL är absolut muslimer och praktiserar islam i dess renaste form,att påsta att jihad och islam inte hänger samman är bara bisarrt (det kan vara bra och läsa länkarna som jag postade).

Att majoriteten av världens självutnämnda muslimer tar avstånd från ISIL innebär ju bara att de är kättare och inte att ISIL inte praktiserar islam.
  • Yellow Cross
    todo nada skrev 2015-10-09 13:55:00 följande:
    Första frågan får du utveckla.

Ja, Knutbysekten är ingen stor sekt, men det är väl den mest kända sekten vi haft nu i modern tid här i Sverige, det var därför jag valde att ta de som exempel.
    Men frågan i sig kvarstår, vad tror du hade hänt om en grupp radikalt kristna hade fått stöd till att få makt, och därigenom inflytande. Hade Sverige sett likadant ut idag?

Här har du en otroligt läsvärd artikel som tar upp ämnet ISIS och Islam.
    www.svt.se/opinion/ett-enat-islam-ar-varken-mojligt-eller-onskvart-1
    Varför var totala primitiver som åstadkommit absolut nada samtidigt som väst dominerade världen och designade Stinger-missiler som de senare försåg dem med?
    Har du någonsin frågat dig varför vita Europa koloniserade svarta Afrika och inte tvärtom,eller tror du att det bara var en ren slump och det lika gärna kunda ha varit tvärtom?

Ja,och eftersom Kntuby-sekten saknade folkligt stöd så faller din argumentation.
    Talibanerna och andra islamistiska grupper åtnjuter faktiskt ett avsevärt folkligt stöd där,och det är det som möjliggör att de har ett sådant inflytade,eller trodde du att Talibanerna var CIA-agenter och inte infödda Afghaner?

Att fråga hur det hade sett ut om rollerna var ombytta är totalt irrelevanta,då vi av naturliga anledningar inte är pitmitiva nog att förfalla till Taliban-nivå,precis somd e av naturliga anledningar inte kan upphöjas till Svensk-nivå.
    Det blir liksom som att fråga hur världen såg ut om 1+1=3,det går helt enkelt inte då de naturliga förutsättningarna saknas för att ett sådant scenario ska vara sant.

ISIL kan genom koranen och de autentiska haditherna rättfärdiga sitt handlande.
    Nu kommer du säkert säga att det i grunden är en tolkningsfråa,vad som däremot inte är en tolkningsfråga är att ISIL-faktiskt emulerar Mohammeds egna erövringståg,och eftersom Muhammed bör vara en förebild för varje rättrogen muslim så innebär det att varje rätttrogen muslim ocskå måste stödja hans handingar (som idag emuleras av ISIL).

www.thereligionofpeace.com/quran/015-slavery.htm

www.memrijttm.org/islamic-state-isis-releases-pamphlet-on-female-slaves.html

Såp visst är sex(slaveri) tillåttet inom islam.

Svar på tråden En del islamofobiska män be like: