• Nmg

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Ni som tagit menopur, hur tidigt kände ni nånting? Jag tog andra sprutan igår kväll och kände hur det började dra och spänna på

Vänster sida, samma sak nu. Fortsätter det imorgon ska jag ringde ich fråga om jag för komma in på UL och kolla så allt ser bra ut så man inte råkar bli överstimulerad eller nåt. Känns långt till måndag ur den aspekten. Sköterskan jag pratade med sa att om det blir jättespännt i helgen och att det hugger och drar så skulle jag ringa 1177. Men känns ju böttre att få komma in imorgon och kika i så fall tycker jag så slipper man oroa sig hela helgen.

• Nmg

Ok "skönt" att det är nån mer som känner så. Hugger och ilar på vänster sida för mig ungefär som det gör innan ÄL. Är det så för dig oxå? Få se hur det artar sig, kanske kan åka in imorgon och kolla. Jag ör livrädd att de ska bli för stora så jag blir överstimulerad.

Emrony skrev 2015-11-26 10:07:07 följande:

Hej!

Jag tar menopur och jag känner jättemycket i mina äggstockar. Kände av det redan efter någon dag. 

Det känns lite som att jag har två maracas där inne. Förra gången när jag fick avbryta så kände jag inte alls såhär mycket.

Hoppas att det händer lagom mycket där inne för er :)

• Nmg

Hej hur går det för dig? Har du tagit första sprutan än?

Iskristall skrev 2015-11-25 22:25:41 följande:

Stort grattis Hagnestahill!

Emrony: Kul med lyckat första ul!

Nmg: Du grattis till bra jobb med andra sprutan! Nu kommer det rulla på

Själv fick jag blodblandade flytningar nu precis o börjar känna lite värk i magen. Tror mensen dyker upp i morgon. Så nu vågar jag tro på sprutstart på fredag!

• Nmg

Ok! Trodde det var idag

Ja jag ska ta tredje strax. Nja vet inte om det går bättre, igår var ena handen svettig och den andra iskall och skakade haha inte helt lätt att injicera då. Önskade att det va en penna så jag slapp själva injiceringar. Känningar är att det hugger och drar och ilar i vänster äggstock direkt efter andra sprutan. Få senhur det känns efter tredje ska eventuellt försöka få till ett UL imorgon är orolig över helgen om jag redan nu känner hugg och sånt. Är jätte rädd att bli överstimulerad.. har också lätt huvudvärk, annars känner jag mig "lugn" hela dagarna nästan som att jag fått lugnande... Haha. Skön känsla. Hur går det för dig? Nervöst?

Iskristall skrev 2015-11-26 21:09:39 följande:

Hej, nä första sprutan blir i morgonkväll.

Hur går det för dig? Tredje sprutan ikväll? Går det bättre att ta dem nu? Några känningar av sprutorna?

• Nmg

Roligt jag tror det kommer kännas lättare för dig eftersom din är som en penna. Kommer du oxå ta orgalutran? Har nu tagit den tredje... Sved idag igen

Nä håller med om man inte vet hur man ska känna känns som man man överreagerar men bättre att kolla en gång för mycket än en gång för lite tycker jag.

Iskristall skrev 2015-11-26 21:34:45 följande:

Fick mens inatt så idag blev cd1 och i morgon cd2, då blir det första sprutan

Nä, än är jag inte nervös, mest förväntansfull.

Ja läskigt om man skulle bli överstimulerad. Man vet ju inte vad som är normalt eller inte att känna när man aldrig varit med om det här tidigare.

• Nmg

Måste bara säga att jag beundrar alla som går igenom IVF nu är det ju första gången för alla i tråden som jag förstår det? Tycker alla ni är starka! Sen alla som gör det flera ggr också... Helt sjukt vilket mod jag är inne på tredje sprut dagen kör kort protokoll.. Känner just nu att om inte detta funkar( att jag inte blir gravid) så känner jag mig osäker på om jag vill fortsätta med flera. Då har jag inte ens gjort ÄP och känner så här. Summa summarum ni är jätteduktiga allihopa! Beundransvärt

• Nmg

Va bra att han inte är rädd för sprutor bra att låta killarna vara delaktig oxå

Iskristall skrev 2015-11-26 21:54:09 följande:

Ja håller med dig, bättre en koll för mycket!

Jag hoppas det går fint med sprutorna. Jag sticker andra i jobbet, men det är en annan sak att sticka sig själv förstås Min sambo hjälper mig gärna och sticker mig om det skulle vara för jobbigt har han sagt. Han vill vara delaktig. Men jag vill nog helst sköta stickandet själv haha vet inte om jag litar på honom i just detta. Vill helst ha kontrollen själv Men jag kanske måste låta honom sticka ibland annars kanske jag gör honom ledsen

• Nmg

Idag var jag på UL, tyckte jag var flåsigare idag, va säker på att det inte va nåt troligtvis stress men jag ringde och rådfrågade och de sa att jag kunde komma in på UL om det skulle kännas böttre vilket jag gjorde. Allt såg bra ut, det är ju väldigt tidigt än för att se hur äggblåsorna mognar, men jag jade ingen vätska nånstans, inga cystor, hade nån äggblåsa på vänster sida 12 mm i övrigt såg det lugnt ut. Nu hoppas jag verkligen att det är några fler äggblåsor på

Måndag. Av vad jag har hört om menopur så får man inte så många blåsor men vi får väl se. Det va jätteskönt att kolla upp, nu kan jag slappna av i helgen och stressa upp lite sen inför orgalutranen.

• Nmg

Grattis!!

ina skrev 2015-11-27 13:30:44 följande:

Hej tjejer!

Idag har vi ÄNTLIGEN efter låååång väntan fått det härliga beskedet att jag är gravid! Jag har inte kunnat ta något graviditetstest då jag fortfarande tar pregnyl så det var bara att vänta tills det kunde synas något på ultraljud. Så idag fick vi se en liten tickande böna =) =) =) är i v 6+0 idag! Yes!!

Lycka till allihopa!

• Nmg

Låter bra! Min man säger att han är sjukt imponerad av att jag tar de sjölv men tanke på att jag svimmat på sjukhus när nån tagit sprutan. känns bättre när

Man tänker på att slappna av

FörstaIVF skrev 2015-11-27 13:58:41 följande:

Jag förstår att du tycker det är väldigt obehagligt med sprutorna och det tyckte jag med i början. Första omgången (som fick avbrytas på sprutdag 12) så fick min sambo ge mig alla sprutorna för jag var så nervös och tyckte det var obehagligt att ta dom själv. Denna gången har jag vart tvungen att ta dom själv för han har varit borta just när jag ska ta dom och det gick faktiskt bra! Jag tror att man bygger upp så mycket stress inför sprutorna att det nästan är det som gör att det gör ont. Nu slappnar jag av och kan till o med titta på sprutan när jag tar och det känns nästan ingenting, både när det gäller menopur och orgalutran.

Så mitt tips är att försök slappna av.. haha jag vet hur kliché det låter men det hjälper faktiskt!

Lycka till med sprutorna ikväll!

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november