• Nmg

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Mm ser inte fram emot den.. Hm vilken är den andra sprutan? Menopuren ser nästan ut som en orgalutran. Enda som ser ut som en insulinpenna är ovitrelle och den ska jag ta 1 gång. Önskade menopursprutorna såg ut som en penna oxå, det hade förenklat hela grejen.

Aliiice skrev 2015-11-25 06:35:53 följande:

Orgalutran sprutan kändes jätte jobbig att ta första gången. Den andra sprutan ser ju ut som en insulinpenna och är lätt att sticka med. Men det kommer gå bra! Det är lite mer motstånd bara för jag tror nålen är tjockare. Själva sticket känns inte men det svider en stund efteråt. Det kommer gå galant man vänjer ju sig vid allt som sagt väldigt snabbt

• Nmg

Ja jag håller med dig! Pennan känns verkligen mindre läskig!

Aliiice skrev 2015-11-25 06:58:01 följande:

Jag har gonal f istället för menopuren och den ser ut som en insulinpenna precis som den sista du ska ta ovitrelle. Det är synd att inte alla har en sån

Med menopuren får man blanda själv va? Det är ju så himla smidigt med pennorna, bara att ställa in rätt dos och sätta på en nål.

• Nmg

Va tråkigt! Tror att kroppen stressar upp sig så mycket att den kan bli sen ibland. Skulle du ha fått den idag?

Iskristall skrev 2015-11-25 09:52:53 följande:

Var är min mens? Nån som sett den? Inte? Nähä, får fortsätta leta Varför dröjer den när man väntar på den?

• Nmg

Lycka till imorgon!!

stajlish skrev 2015-11-25 16:26:12 följande:

Tack! Ja, imorgon kl 11 smäller det för äggplock :) Mått jättebra hittills under behandlingen så hoppas de går så smärtfritt som möjligt imorgon med... o att de blir några fina ägg! Det blir ICSI på alla pga min mans få spermieantal (därför vi gör IVF) :)

• Nmg

Hoppas den kommer snart skulle vara roligt om vi hade hyfsat lite med dagarna

Iskristall skrev 2015-11-25 11:18:09 följande:

Ja. Jag tempar också så tempen har gått ner till den nivån mensen brukar komma. Så egentligen behöver jag inte vara orolig, den kommer. Men det är ju lite frustrerade när man väntar

• Nmg

Grattis!!

hagnestahill skrev 2015-11-25 20:51:32 följande:

Hej!

Jag får också stuva om här i tråden, för jag är gravid!

Hade BIM i helgen och fick solklart plus, men hade mina aningar redan flera dagar innan eftersom jag tjuvtestade och plussade redan tidig morgon på rd 9 (med en 3-dagars). Det var dock svagt (såklart), så har inte vågat tro på det. Men det har bara blivit starkare och idag var det väldigt starkt, så nu tror jag på det. Är i vecka 5+0 imorgon tror jag. Nu börjar den nervösa men spännande resan mot slutmålet..

Symtom hittills: svullen mage, mensvärk, ömma bröst, större mörkröda bröstvårtor, illamående, extremt hungrig och trött...zzz...

Önskar er andra stort lycka till!

IVF-lista ina - äp v.44 Ashurst Klara - sprutstart 27/10, äp v. 46, bim 28/11, 30 årDirvas - sprutstart 8/11, äp v.47, bim 6/12, 29 årphee - äp v.47, bim 4/12, 28 årFruGrävling - östrogenstart 6/11, FET 23/11, testdag 7/12, 34 årDaiwa 33 - sprutstart 7/11, äp v?, 34 årpocatello - sprutstart 11/11, äp v.48, bim 7/12, 28 årStajlish - sprutstart 12/11, äp v.48, bim 4/12, 30 årEmrony - sprutstart 19/11, äp v.49, bim?, 28 årFörstaIVF - sprutstart 21/11, äp v.49, bim?, 31årNmg - sprutstart 24/11, äp v.49/50, bim?, 32 årIskristall - sprutstart 26/11, äp vecka?, bim?, 38årGravid! CutepoisonHJohannesson BF 2 august

Hagnestahill

• Nmg

Andra sprutan tagen då. Spände mig så mycket nör jag skulle ta sprutan att jag sitter och skakar i hela kroppen nu när jag började slappna av. Usch. Själva insprutandet gjorde jag mycket saktare idag, tog längre tid men sved ingenting. Man kanske inte får spruta in så sakta heller? 4 menopur sprutor kvar och 2 orgalutran till

Måndag då jag ska på UL. Hoppas hoppas HOPPAS att jag bara ska fortsätta nån dag till efter det och att jag slipper detta sen. Inte trevligt nånstans.

• Nmg

Förstår att det går långsamt. Men det måste vara helt underbart att slippa alla sprutor?

Dirvas skrev 2015-11-25 22:04:15 följande:

Det går bra om än långsamt, 2 ruvardagar avklarade och hela två veckor till testdag.

• Nmg

Spännande

Iskristall skrev 2015-11-26 06:07:47 följande:

Nu så! Mensen satte igång i natt. Har sovit jättedåligt, men i morgon blir första sprutdag

• Nmg

Förstår det, tråkigt... Kan inte vara roligt att ta sprutor och sen avbryta allt. Vet du när du får fortsätta?

Daiwa 33 skrev 2015-11-26 00:35:01 följande:

grattis tjejer till dem som blivit gravida :) o lycka till tills er andra .....mår fortfarande så där att fick avbryta allt :(

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november