• Nmg

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Aha då har vi lika. Har oxå 5. Är så nervös över att den verkar krånglig o ta. Läser att några skriver att mannakrafts den i 45 graders vinkel ich några skriver 90.. Och man ska dra tillbaka kolven för att kolla att det inte är blod npgra skriver att det inte spelar roll. Jag kan inte ens minnas att sköterskan sa nåt om det... Vet du något mer?

Iskristall skrev 2015-11-28 17:20:04 följande:

Åh gumman! Det kommer gå bra! Jag hejjar på dig, det vet du! Men förstår, om man redan tycker ett stick är svårt förstår jag att två känns jobbigare.

Jag har fått ut 5st Orgalutran. Hur måmga har du?

• Nmg

Tack för ditt svar! Men när man ska nypa till "fläsket" på magen och sticka in den ska man då spruta in den mesans man håller kvar huden eller ska man släppa Nylander när nålen är på plats. Enligt youtube så verkar de hålla kvar och nypa under sprutandet och sen släppa det? Sved det för dig? Var det samma dommenoour fast man kanske blev rödare av den på stället efteråt? Gu va skönt att ta sista!! Jag är avis 76056533][quote-nick]Emrony skrev 2015-11-28 18:39:18 följande:[/quote-nick]Jag frågade faktiskt en sköterska igår om orgalutransprutan, för jag har bara tagit den rakt in, inte 45 grader och har inte heller dragit tillbaka någon kolv. Hon sa att jag bara skulle ta den rakt in. Så gör det du med! Känns orimligt att börja dra tillbaka kolven osv. Kommer gå jättebra ska du se :) berätta hur det gick sedan. Idag tar jag min sista menopurdos och näst sista orgalutran :) ha en mysig lördag allihopa :)[/quote]

• Nmg

Ok då gör jag oxå så. 2 timmar kvar, jättenervös! Gaash längtar tills att detta är över. Finns roligare saker att göra en lördagkväll än att googla orgalutran i flera timmar. Haha

Emrony skrev 2015-11-28 19:31:10 följande:

[/quote]Jag höll i "fläsket" när jag stack in sprutan sen så under tiden jag sprutar in så släpper jag mer och mer taget. Så håller inte i hela tiden. Det är liksom precis lika som menopur, några minuter efteråt så känns det som ett litet myggbett för mig, lite kli-igt.

• Nmg

Tack så

Mycket! Det är så jag försökt att tänka.. Att det hade nog känts "värre" om jag hade haft vanliga pennor och sen tagit orgalutran men som du säger nu är det ju 5e menopuren så borde det gå bra är bara nervös efer allt man läst om att det inte ska komma in blod i den osv och att det inte är bra. Ska

Man ta bort luftbubblor ? 50 min kvar.....

FruGrävling skrev 2015-11-28 20:24:03 följande:

Oroa dig inte för Orgalutran. Har du klarat av att ta Menopur i fem dagar så klarar du Orgalutran också. Den enda skillnaden för dig är ju att du slipper blanda Orgalutran, annars är det ju ingen skillnad i spruttekniken mot Menopur.

För de som bara tagit Gonal-F eller liknande är ju Orgalutranen lite annorlunda men du är ju proffs på sprutor nu!!

Den kliar lite efteråt, ungefär som ett myggbett, och vid nåt tillfälle då jag tog den sved det lite när den gick in men inte särskilt mycket.

Som sagt var oroa dig inte. Kan du ta Menopur kan du utan problem ta Orgalutran!! Det klarar du!

• Nmg

Nu har Jag tagit orgalutranen också. Gjorde inte ont att sticka in den gick på första försöket! Försökte dra tillbaka kolven lite men vet inte om jag lyckades önskar jag hade 3 händer. Sved ingenting medans jag sprutade in, menopuren känns ju mer!! Svider lite nu och kliar efteråt men det kan jag ta, hellre efteråt än under injicering. Förstår inte att alla tycker den nålen är värre den va som menopuren! nu till en grej som oroar mig, när jag drog ur sprutan och tryckte mer på kolven så kom det nån droppe till från sprutan. Gör det nåt att man missade nån droppe? Får försöka va mer noggrann imorgon men jag tyckte verkligen att jag fick i allt hade ju kolven i botten men sen när Jah drog ur var det som att det fanns mer kvar insprutan. Fasiken vad duktig jag är på detta! Hade jag aldrig trott att jag skulle klara man kanske skulle sadla om och bli sjuksköterska än att sitta framför en dator hela dagarna

• Nmg

Japp jag ska hålla den kvar längre idag, hoppas att de haft lite marginal med sprutorna så att det inte står och

Hänger på nån droppe hur gick det för dig igår?

Iskristall skrev 2015-11-28 23:22:40 följande:

Nmg, jag tycker du är jätteduktig! En droppe är nog ingen fara. Se till att hålla nålen inne 5-10 sekunder innan du drar ut den. Och som Emrony skriver på förfyllda sprutor behöver du inte ta bort bubblorna.

Nu vill vi inte att några ägg lossar i förtid

• Nmg

Ta det lungt! Håller tummarna

FruGrävling skrev 2015-11-29 11:44:16 följande:

Plussade imorse (eller egentligen redan igår men det var så svagt så jag vågade inte tro det). RD6 idag.

Jag är inte alls så glad som man kan tro eller så glad som jag var förra året när vi plussade. Känner mig tom och nollställd. Är livrädd för ett nytt missfall.

• Nmg

Haha jag förstår det, men gu va fort der går när man väl sätter igång! Snart är du där själv Sjölv är jag lite nervös idag eftersom jag i morse hade flytning ( ursäkta informationen) känns som en ÄL flytning hoppas att det är inte är ÄL på gång men jag tror at det var vanligt med ökade flytningar av menopur...jag känner inte heller nånting , är rädd att det ska vara tomt där imorgon på UL.

Iskristall skrev 2015-11-29 12:46:50 följande:

Skönt att det gick bra med de bägge sprutorna för dig! Det gick bra även för mig igår. Men ser inte riktigt fram emot att ta två sprutor sen haha

Jag känner inte av att jag tagit några sprutor, så jag hoppas de gör sin verkan ändå. Lite orolig att inget händer där inne Men FruGrävling! Vad är det jag läser Stort grattis! Tummarna hålls att den lilla vill stanna den här gången! Men förstår om du känner dig försiktigt glad!

• Nmg

Det är så tråkigt att vänta... du kan inte kolla på massa serier och sånt? Förstår att det bara blir nån timme men skönt att tänka på annars en stund kanske? Eller renovera något , pyssla, pynta? man får tänka att man lär sig något av allt! Även fast det är jobbigt

phee skrev 2015-11-29 14:46:37 följande:

Jag känner att jag måste ventilera lite nu, vill inte vara negativ eller ta ner stämningen här på nått sätt men, jag mår skitdåligt av detta. Alltså denna eviga väntan och försöka fokusera på annat hela tiden, nu har jag blivit dö förkyld också och är rädd att febern på nått sätt ska påverka resultatet av det här. Jag är på rd 6..

pepp?

• Nmg

Va bra! dags för VUL imorgon. Sjukt nervös.

FruGrävling skrev 2015-11-29 13:37:12 följande:

Ägglossningsflytningar beror på ökande östrogen och det kommer ju från de växande äggblåsorna så du har ju mycket östrogen nu. Att få ägglossningsflytningar under spruttiden är alltså helt normalt.

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november