• Iskristall

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Nmg, jag tycker du är jätteduktig! En droppe är nog ingen fara. Se till att hålla nålen inne 5-10 sekunder innan du drar ut den. Och som Emrony skriver på förfyllda sprutor behöver du inte ta bort bubblorna.

Nu vill vi inte att några ägg lossar i förtid

• Iskristall
    Nmg skrev 2015-11-29 08:25:56 följande:

Japp jag ska hålla den kvar längre idag, hoppas att de haft lite marginal med sprutorna så att det inte står och

Hänger på nån droppe hur gick det för dig igår?

Skönt att det gick bra med de bägge sprutorna för dig! Det gick bra även för mig igår. Men ser inte riktigt fram emot att ta två sprutor sen haha

Jag känner inte av att jag tagit några sprutor, så jag hoppas de gör sin verkan ändå. Lite orolig att inget händer där inne
    FruGrävling skrev 2015-11-29 11:44:16 följande:

Plussade imorse (eller egentligen redan igår men det var så svagt så jag vågade inte tro det). RD6 idag.

Jag är inte alls så glad som man kan tro eller så glad som jag var förra året när vi plussade. Känner mig tom och nollställd. Är livrädd för ett nytt missfall.

Men FruGrävling! Vad är det jag läser Stort grattis! Tummarna hålls att den lilla vill stanna den här gången! Men förstår om du känner dig försiktigt glad!
  • Iskristall
    Nmg skrev 2015-11-29 12:52:11 följande:

Haha jag förstår det, men gu va fort der går när man väl sätter igång! Snart är du där själv Sjölv är jag lite nervös idag eftersom jag i morse hade flytning ( ursäkta informationen) känns som en ÄL flytning hoppas att det är inte är ÄL på gång men jag tror at det var vanligt med ökade flytningar av menopur...jag känner inte heller nånting , är rädd att det ska vara tomt där imorgon på UL.

Känner med dig! Tomt vul är ju mardrömmen just nu!

Nu tar du ju Orgalutranen som ser till att du inte ska ägglossa, så det ska ju inte vara nån fara om du märker av ägglossningsflytningar!

Ja det går ju faktiskt rätt så fort bara man kommit igång
  • Iskristall
    phee skrev 2015-11-29 14:46:37 följande:

Jag känner att jag måste ventilera lite nu, vill inte vara negativ eller ta ner stämningen här på nått sätt men, jag mår skitdåligt av detta. Alltså denna eviga väntan och försöka fokusera på annat hela tiden, nu har jag blivit dö förkyld också och är rädd att febern på nått sätt ska påverka resultatet av det här. Jag är på rd 6..

pepp?

Man måste få ventilera! Så ventilera

Jag vet och förstår att väntan är en svår del av detta, men tyvärr kan vi inte undgå väntan. Vi måste helt enkelt ta oss igenom, hur svårt det kan kännas. Men vi kommer göra de, du, jag och alla här inne! <3 Och vi kommer ut på andra sidan som starkare människor som lärt oss nya saker om oss själva och om barnskapandet!

Och angående din feber så tror jag inte det påverkar resultatet
  • Iskristall

OM det skulle gå fel så tror jag att det hade gjort det ändå tyvärr. Österländsk medicin säger ju att man ska hålla livmodern varm efter äl, så att miljön för ägget blir bättre. Ha värmedyna på magen, äta varm mat och inte kallt osv. Se till att man inte fryser och klär på sig ordentligt. Vet inte om det stämmer dock, men kan vara en tröst för dig iallafall Kram

Jag råkade skicka iväg innan jag skrivit klart!

• Iskristall
    stajlish skrev 2015-11-29 18:31:29 följande:

Det gick bra igår :) Så nu ruvar jag..måtte tiden gå fooooort! :)

Å så spännande! Fick ni några till frysen också?
  • Iskristall

Spännande för er tjejer som tar sista sprutorna idag och som har äp som nästa steg!

Nmg, jag känner som dig. Jag tror inte heller mina äggblåsor växer där inne. Känns som det är säkrast att vara lite pessimistisk så man inte blir allt för nedslagen om det inte går som väntat.

• Iskristall
    Dirvas skrev 2015-11-29 20:53:39 följande:

Iskristall, kul att läsa att du också är igång med sprutorna nu :)

Nmg, jag kände inte av mina äggstockar alls förrän efter första vul men det hade hänt en del. Hoppas det ser bra ut imorgon :)

Skönt att läsa att du inte känt av äggstockarna alls innan första vul fast det hade hänt saker! Det ger en annan lite lugn och ro.

Ja det är kul att äntligen få vara igång
  • Iskristall
    hope88 skrev 2015-11-29 21:04:35 följande:

Hej tjejer!

Ny i denna tråd, hänger i en annan också :)

Nyss tog jag första gonal-f sprutan! Det är vår första ivf så är både förväntansfulla men nervösa och vågar inte få upp hoppet för mycket även om vi vet att detta är enda chansen att bli gravida. Utredningen visade att min maken simmare är för slöa så de orkar inte göra jobbet. Så efter ett antal månader i kö för ivf är vi äntligen igång.

Hur går det för er? Hur ligger ni till i processen?

Hoppas jag får hänga här och stötta er men även få lite pepp själv :)

Kram

Välkommen hit också!
  • Iskristall
    Nmg skrev 2015-11-29 21:49:36 följande:

Tack! Skriver mer här efteråt och uppdaterar

Det väntar vi med spänning på! Hoppas du kan sova gott inatt.
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november