• Iskristall

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Nmg skrev 2015-12-25 12:41:39 följande:

Hej! Vad tråkigt förstår att du tycker det är trist. Vet du när du får börja igen?

Ja, tråkigt! Hoppas vi kan på't igen nästa mens jan/feb men som jag skrev till hope88 så får vi se om det krockar med sambons operation, annars blir det väl feb/mars istället?!

Förstår att du som nygravid nojar för mycket, men försök slappna av och njut! Allt kommer gå fint, det är vad jag tror!

Kram
  • Iskristall
    Tjorven1980 skrev 2015-12-25 13:52:00 följande:

Ruvardag 6 stämmer bra:) Känner inget än, vilket jag inte heller räknar med. Lite för tidigt för gravsymptom redan tror jag. Bara att vänta och hoppas och försöka att inte känna efter hela tiden. Vilket är lättare sagt än gjort.

Lycka till Tjorven1980!

Kram
  • Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-26 16:13:06 följande:

Okej då hoppas jag för er! Blir du kvar i tråden?

Jo, jag blir kvar! Även om vi måste ta en paus en månad så vill jag ju veta hur de går för alla andra. Och höra hur tex din graviditet fortskrider
  • Iskristall
    Lotten skrev 2015-12-26 17:15:42 följande:

Okej. Hoppas det stannar av. Vi ska ringa på måndag.

Hoppas det stannar av! Inge kul med blod när man är gravid inte.
  • Iskristall
    Tjorven1980 skrev 2015-12-26 18:51:22 följande:

Ruvardag 7 idag. Har en otrevlig känsla av att min mens är på väg. Lite ont i magen, som en svag mensvärk. Hoppas innerligt att det är en felaktig känsla. Vill bara att tiden ska gå. På vilken dag har ni andra fått er mens? Det är 12 dagar sedan jag tog ägglossnignssprutan. Brukar få mens 12-14 dagar efter positivt ältest. Svårt att veta när den ska komma efter alla sprutor och hormoner som tillförts till kroppen.

Jag fick spottings/blodblandade flytningar från RD13 och sen kom mensen igång på RD16. Samma dag som jag hade TD. Jag brukar aldrig få spottings innan mensen sätter igång i vanliga fall. Håller tummarna för dig att mensen håller sig borta!
  • Iskristall
    hope88 skrev 2015-12-26 21:36:46 följande:

Ja man vill ju följa varandra på vägen =)

Vet ni när din sambo skulle få besked om op på ett ungefär?

Kram

Nä, inte mer än att det förmodligen blir nu i början på året. Vi vill ju ha den gjord så fort som möjligt egentligen. Först hade vi tänkt att vänta helt med våra ivf-försök till efter, men eftersom det drog ut på tiden med operationen så startade vi med ivf iallafall.
  • Iskristall
    FruJohanna skrev 2015-12-26 20:40:07 följande:

Vi lyckades inte heller på detta försök. Vi hade ju våra aningar ganska tidigt och sedan kom mensen på beräknad dag och ett minus på testdag. Har fått tid med läkaren i mitten av januari, så nästa försök blir tidigast i februari... Trist men nu hämtar vi krafter under januari och håller tummarna för att det går bättre nästa gång. Håller tummarna för er som ruvar och såklart för er som lyckats få ett plus!

Nej så tråkigt! Håller tummarna för er nästa omgång!
  • Iskristall
    hope88 skrev 2015-12-27 12:48:54 följande:

Förstår hur ni tänker och det är klart din sambo vill ha operationen avklarad. Hoppas ni får besked snart. Kanske hinner ni med ett till försök eller så dröjer det lite. Ska du ringa kliniken imorgon?

Ja vi kanske hinner med ett försök till?! Vi får se. Kliniken öppnar inte igen förrän den 7/1, ev kunde nån vara där och svara i telefon 5/1, innan dess kan vi inte göra nåt. Ska ni ringa i morgon?
  • Iskristall
    Lotten skrev 2015-12-27 12:17:40 följande:

Tack! Hoppas det. Jag börjar bli mer och mer orolig för MF. Har mer ont i magen och blöder mer rött blod nu.

Såg att kliniken inte är öppen nu. Utan telefontid på tisdag :(

Ska man bara vänta och se vad som händer? Eller bör man åka in och kolla?

Kram

Det är ju väldigt tidigt, tveksamt att de kan göra nåt mer än konstatera ev MF. Är du mycket orolig åk till en gynakut annars bara vänta och håll ut. Ring 1177 för råd om du vill!

Styrkekram!
  • Iskristall
    Lotten skrev 2015-12-28 07:52:33 följande:

Missfall. Vaknade nu och blöder mycket mörkt blod. Tog ett test och inte ens ett svagt sträck visade sig!

Men nej så tråkigt Lotten!! Kram!
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november