• Iskristall

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Nmg skrev 2015-12-20 16:47:09 följande:

Vad jag har läst så ger ju olika sprutor (kan ge) olika mycket ägg. Om du skulle behöva börja om så borde du få nån annan spruta eller annan dos..

Ja, jag får höra med dem när/om det blir dags igen. Jag tycker det bara verkar svårt då ena äggstocken svarade bra och fort men inte den andra. Det känns som den som svarade fort låg på bra/för hög dos medans andra äggstocken med sina små äggblåsor skulle behöva högre dos/längre tid med stimulering. Synd att man inte kan stimulera äggstockarna var för sig
  • Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-20 17:59:54 följande:

Haha håller med! Jag hade oxå så, ena var det typ 7 på och den andra 3-4...

Hehe! Ja du ser hade ju hellre sett att äggstocken med flest äggblåsor hade varit den som fått de mogna äggen istället för den med de 4 vi fick ut. Men det kanske är naturligt att det blir så?! Den äggstocken som är mest aktiv har färre ägganlag kvar att ge mogna ägg ur, det är väl den äggstocken som har jobbat mest under tiden fram till nu?

Jag skulle sååå vilja få nåt ägg till frysen så att man får lite fler "återföringsförsök" på sig!
  • Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-20 21:13:03 följande:

Ja sen brukar väl

Äggstockarna producera olika mycket ägg varannan månad? Har För mig att om det är högra ena månaden så är det nog vänstra andra gången . Förstår att du vill ha några i frysen, det är ju mycket lättare än att börja om

Så kan det nog vara. Men när jag tänker efter har alltid den dominerande äggblåsan varit på höger sida, liksom nu när jag varit och gjort vul. När jag utreddes för min pcos, under utredning, vid äl-spolning...jag tror min högra äggstock är utarbetad haha Detta var spännande, nu blir jag nyfiken hur det kommer se ut vid nästa stimulering!
  • Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-21 06:38:54 följande:

Hur mår du? Har du fått nåt mer positivt tecken?

Hej, det är lite deppigt Min temp har sjunkit, har väl sagt att jag tempar. Tempen sjunker alltid inför mens, när progesteronet går ur kroppen. Alla ev symptom har försvunnit. Känner ingenting!

Jag har bestämt mig för att ta kontakt med en akupunktör, har gått hos henne tidigare. Har läst att det kan ge bättre resultat vid ivf, jag vet inte, men är beredd på att chansa.

Just nu är jag bara så arg/irriterad och pmsig. Vi är jullediga min sambo och jag. Han ligger och snarkar och jag kan inte somna om. Ställer alarmet på kl 06 för att ta vaggisarna som det känns som jag gör helt i onödan och sen kan jag inte somna om pga att sambon snarkar. Ska mensen komma så vill jag att den ska göra det så jag slipper gå upp kl 06 när jag är ledig för dessa j-a vaggisar!

Ber om ursäkt för mit totalt negativa inlägg, men det är såhär jag mår just nu

Jag är sååå glad för er som plussat!
  • Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-21 08:41:03 följande:

Åh va tråkigt ! Men jag håller tummarna för dig ändå in i det sista! Nör var det du skulle ha haft mens då? Är den sen? Förstår att du är less på vaggisarna, så jobbiga... Jag tog min sista crinone igår, könns skönt att slippa faktiskt! Är sjölv lite nere idag för der könns som att Mina symptom avtagit. Men detnkab ju vara allt som håller på att gå ur kroppen oxå. Min man tycker jag ska ringa kliniken ich fråga om det vanligt men vad skulle de kunna veta om ärtan där inne är ok eller inte? Har 1 test kvar hemma så hag ska om några dagar bara för att kolla att det fortfarande är plus.

Tackar kram! Håller tummarna för att er lilla ärta mår bra där inne, men det tror jag allt! Det är nog ingen fara att symtomen försvunnit lite, vissa känner ju ingenting när de är gravida. Men förstår att du tänker på det och är orolig, det skulle jag också vara! Nä, det är ju svårt för kliniken att veta i dagsläget om allt är bra där inne eller inte. 
    Min mens ska komma typ i morgon om det var vanlig cykel. Än är den inte sen. Men dessa jobbiga vaggisarna kan ju skjuta upp mensen nån dag eller två också utan att man är gravid.
  • Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-21 09:29:49 följande:

Jaha okey, då får du uppdatera oss hur det går

Jodå, ni lär bli uppdaterade!
  • Iskristall
    hope88 skrev 2015-12-21 15:32:46 följande:

Stor kram till dig vännen jag hoppas än för dig!

Känner samma jag.. nu kan mensen bara komma.. fick nyss bruna flytningar som om mensen är på väg.. allt hopp flög iväg och det känns bara så ledsamt! Kommer förbli barnlös fy den rädslan är hemsk och de jag pratar med försöker bara peppa och säga att det kommer gå.. vill bara skrika det vet ni inte! Men förstår ju dom också att de hoppas för vår skull..

Pessimistiskt här med..

Kram

Ja, som sagt kan bara säga jag känner med dig! Jag känner exakt samma sak! Känns inte som om det är meningen att jag ska få bli gravid, känns som om det skulle vara förutbestämt redan. Min sambo är så säker på att vi ska få en " bajsmaskin" som han skämtsamt säger för att lätta upp stämningen Men jag ÄR inte lika säker...
  • Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-21 17:39:39 följande:

Känns så tråkigt att ni inte fått plus än och att det känns negativt för er. Jag förstår precis hur det känns när nån säger att det kommer att gå osv. Det är de som inte varit i denna situation. Stor kram till er!

Jo, det är trist! Men på allvar, det är ju tur att fixa plus på första ivf! Så glad för er som gjort det! Men realistiskt så behöver man ofta ett par försök på sig, antagligen speciellt i min ålder. På klinikens hemsida stod det att i min åldersgrupp var det ca 28.1% chans vid varje insättning såååå klarar jag det på 3 försök får jag vara glad antar jag
  • Iskristall
    hope88 skrev 2015-12-21 19:22:23 följande:

Precis! Klart man är besviken för självklart fanns hoppet om att klara det på första försöket men försöker tänka som ivf läkaren sa på vårt första mötet att 1a försöket är en testomgång och att vi inte skulle gå ner oss helt om vi inte klarar det. Det finns de som blir gravida på första men de flesta behöver ändå några försök på sig innan de lyckas och de allra flesta blir det på de 3 försöken så jag försöker tänka så även om det är tufft och jag mest av allt önskade att vi var gravida nu och gärna igår ;)

Jag hoppas åt oss alla, men ska inte säga att det kommer gå för det vet vi ju inte men förhoppningsvis och det är med det hoppet vi får gå in med =) Vid nästa försök tänker jag gå in med mer försiktighet.. har känt av alldeles för mycket denna gång.

Jag hoppas också åt oss alla!

Till nästa gång vet vi ju vad vi har att vänta oss av biverkningar av alla mediciner också. Har det kommit nå mer blodiga flytningar? Jag hoppas inte!

Kram!
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november