1:a IVF behandlingsstart oktober/november
Tack! hur går det för dig?
Tack! hur går det för dig?
Har haft en sån dipp idag, ledsen och med negativa tankar. När man tar sprutor och väntar på äp och et har man hela tiden korta mål, nu under ruvartiden blev allt så lugnt så det är som att alla känslor över hela situationen kommer över en.
Din kommentar var precis vad jag behövde, ska också unna mig en lugn kväll men tv-serier och försöka fokusera på det positiva :)
Jag känner att jag måste ventilera lite nu, vill inte vara negativ eller ta ner stämningen här på nått sätt men, jag mår skitdåligt av detta. Alltså denna eviga väntan och försöka fokusera på annat hela tiden, nu har jag blivit dö förkyld också och är rädd att febern på nått sätt ska påverka resultatet av det här. Jag är på rd 6..
pepp?
Jag känner lite samma, är sjukt jobbigt att varje dag fundera på ev. symtom eller brist av och samtidigt försöka skjuta bort alla såna tankar. Ena sekunden tror jag det kommer funka och nästa sekund känns det helt hopplöst. Men pepp till oss att vi tagit oss igenom en vecka av rd-tiden nästan :)
har du bestämt om du ska tjuvtesta ngt? jag fick testdag först den 9/12 så tror jag kommer testa mot helgen iaf.
Iskristall, kul att läsa att du också är igång med sprutorna nu :)
Nmg, jag kände inte av mina äggstockar alls förrän efter första vul men det hade hänt en del. Hoppas det ser bra ut imorgon :)
En lite uppdatering.
Plockade ju ägg igår, 13 stycken blev det tot.
Dom ringde idag och 5 stycken hade blivit befruktade.
Är det bara jag som känner glädje över att det funkade så långt? Att vi är ett för första gången, oavsett hur det går sen. :)
Hur som helst så ska jag fortsätta med mina nya mediciner, pravidel och fragmin och lämna lite blod på fredag. Sedan åker vi tillbaka på söndag för att sätta tillbaka det, om de överlever så långt.
Känner mig orolig över det mesta just nu, googlar för mycket.
Det känns faktiskt bättre redan efter man får skriva av sig här.
Tack för stöttning, och för att man själv får peppa er med :)
Lycka till idag!
Vad tråkigt att höra att det inte gick vägen för dig phee :/ guldembryot ligger nog i frysen, håller tummarna för det :)
Ser att det händer massa i tråden nu, känns som många sannolikt blir ruvare nästa vecka, jättekul! :)
Hej Alla! Det blev ett plus här :) fick först ett plus på RD 10 men har haft en nästan outhärdligt stark smärta i mage och rygg sedan RD8 som varat 5-10 min varje kväll så jag har ställt in mig på att det är något som är fel. Igår och idag har det varit mer normalt molande så nu ökar hoppet igen.
Tack alla! :)
HJohannesson, skönt att läsa du haft liknande. Googlade fram lite för mycket dåligt under helgen. Har fått ringa kliniken idag på morgonen så nu känns det mer på riktigt :) ultraljud ligger dock långt bort i tiden, efter nyår.
Hope88, skönt att äggplocket gick bra :) Håller både tummar och tår för bra resultat och återföring på fredag.
Grattis till ruvarstadiet Iskristall! :)
Grattis till dig också Nmg som nu är ruvare, kul att du fick blastisar till frysen också :)
Uppdaterar listan igen då min uppdatering verkar ha försvunnit.
ina - äp v.44
phee - äp v.47, bim 4/12, 28 år
Daiwa 33 - sprutstart 7/11, äp v?, 34 år
pocatello - sprutstart 11/11, äp v.48, bim 7/12, 28 år
Stajlish - sprutstart 12/11, äp v.48, bim 9/12, 30 år
Emrony - sprutstart 19/11, äp v.49, bim 19/12, 28 år
FörstaIVF - sprutstart 21/11, äp v.49, bim?, 31år
Nmg - sprutstart 24/11, äp v.49 bim 22/12, 32 år
Iskristall - sprutstart 27/11, äp v.50, bim/TD 25/12, 38år
Hope88 - sprutstart 29/11, äp v.50, bim 26/12, TD 27/11 27 år
Lotten - sprutstart 21/11, äp 4/12, TD 24/12, 27 år.
Tjorven80- sprutstart 3/12, äp v.50, bim? 35 år
Gravid!
Cutepoison BF 26 juli
Hagnestahill BF 28 juli
Jagvillhabarn BF 1 augusti
HJohannesson BF 2 augusti
FruGrävling BF 10 augusti
Dirvas BF 10 augusti
En fråga, känner ni ökad törst som biverkning av lutinus eller så? Undra bara om det är min crinone eller nåt annat fel. Brukar inte dricka så mycket vatten annars.
Fy vad ja e nervös nu :(
Ska på vul på torsdag o hoppas på att få se ett hjärta slå men vad jobbigt de e att vänta.
Va spännande! men förstår dagarna går sakta till torsdag nu.
Vilken vecka får du göra vul i?
Jag fick min vul den 10 januari, är i v. 10 då om allt går som det ska. Känns så otroligt långt bort :I
Jaha, jag fick bara höra att allt innan jul var för tidigt men det stämmer ju inte riktigt. Borde nog ha tjatat lite mer för just nu känns det som att jul och nyårshelgen kommer bli en lång orolig väntan.
Skönt att de ändrade om din tid, jag oroar mig nog mkt utan att ha varit gravid tidigare så kan tänka mig att det är tufft med ett tidigare MF. Håller tummarna att allt ser bra ut nästa vecka.
Aha då får vi hoppas att det är ett bra tecken för mig oxå
Jaaaaa!!! :)
Nu har vi fått se lill knodden :) 8 mm var den nu i v7+2 vilket var helt normalt och vi fick se det lilla hjärtat picka :)
nu har mf risken minskat från 20% till 4%. Tror vi e lyckligast i världen nu. Bara o hoppas att allt går vägen nu bara.
Åh va roligt att det såg bra ut :)
Och grattis Nmg till plus! :D
Har inte varit inne på länge, roligt att läsa att flera fått se hjärtan slå :) Håller tummarna hårt för er som påbörjar försök två och att alla i denna grupp får plussa snart.
Jag är i v. 9+1 idag och har vul nästa tisdag. Känns som man passerat ett viktigt delmål om det ser bra ut.