• Dirvas

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Daiwa 33 skrev 2015-11-20 12:50:44 följande:

hej tjejer avbryter allt ...är så ledsen ...återkommer senare kram 

Nej vad tråkigt :( kram
  • Dirvas
    Nmg skrev 2015-11-20 19:39:16 följande:

Idag var jag och hämtade ut menopur mm. Sjukt nervös. Nu börjar jag i alla fall känna att jag inte ser fram emot det. Känns mest jobbigt bara, hade varit lättare att göra IVF om man hittat nåt fel på oss men eftersom allt ser bra ut tycker jag att det är orättvist. Usch... Bara att invänta mensen nu få så man kan få börja sticka sig själv.

Kände liknande som dig innan sprutstart Nmg, totalt opepp dagarna innan men när jag väl fick börja blev det spännande istället. Kanske blir det så för dig med. Är iofs inte riktigt i samma läge som dig då vi har manlig faktor och knappt någon chans alls att lyckas på egen hand.
  • Dirvas
    phee skrev 2015-11-21 11:31:27 följande:
    Jag skrev ett inlägg om mitt äp som måste försvunnit!? Men men skriver igen :)

Det som gjorde lite ont var bedövningen som stack till. Sen var det ganska lugnt , fick smärtstillande som gjorde att jag inte kände så mycket helt enkelt. De drog på ordentligt med smärtlindring så trodde jag skulle somna emellanåt! Jag behövde inte säga till alls. Mycket tacksam för detta. Jag var orolig för antalet ägg i o m att jag haft en så låg dos och inte jämnt mig säker på om jag fått tillräckligt. Men när ingreppet var klart så var de verkligen behövlig vila som gällde. Fick besked om att de fick ut 7 ägg, vilket blev både en bekräftelse och en besvikelse till en början , man vill ju ha det dubbla för att men tror att chanserna är större till graviditet , vilket inte stämmer ! Jag funderade på det en stund och sen kändes det helt okej, som min underbara sambo sa, "hur många ska du ha där inne " det krävs bara ett enda. De ringde från labb idag kl 8 och sa att 3 ägg blivit befruktade och att jag ska komma på måndag för återinförande. Så får vi se om de blir ett eller två embryo.. om nu de klarar sig och inget går fel , är lite nervös för det men det är inget ja kan göra.
    Skönt att det gick bra och de säger ju att kvaliteten ofta är bättre på ett lägre antal ägg så verkar lovande. Hoppas allt går bra så vi båda får återföring av fina embryon på måndag. Känns som helgen går jättelångsamt och jag oroar mig mest för att inget ska överleva helgen trots att jag inte kan påverka det.
  • Dirvas
    Pocatello skrev 2015-11-21 18:45:38 följande:

Det känns som att det är så många steg i det här som kan få fel, så fort en kommit förbi ett så börjar oron för nästa. Jag försöker att inte tänka för mycket på det.

Hur har ni som gjort äggplock mått innan? Jag har varit otroligt svullen och haft väldigt ont både i magen och sen idag även i ryggen. Kan inte sitta upp längre stunder utan får då jätteont. Måste ligga ner eller stå upp. Skrev en tenta igår och det var inte det lättaste hehe. Satsar på en lugn helg nu med serier i soffan inför ÄP på måndag. 

Håller med, hela tiden något nytt att oroa sig för.

Jag mådde rätt bra innan äggplocket, kände av ömhet i nedre delen av magen från och till men inte så mycket mer. Lycka till med äp!
  • Dirvas
    jagvillhabarn skrev 2015-11-22 06:53:24 följande:
    Kan inte tro de e sant. Var helt säker på att de va kört.

Lyckligast i världen just nu :)
    Stort grattis! :)
  • Dirvas
    Ashurst Klara skrev 2015-11-23 16:01:40 följande:
    Dirvas skrev 2015-11-23 15:47:09 följande:

Nu har jag också blivit ruvare Glad

Roligt att vi är flera som ruvar! Ända sedan i fredags har jag haft en stark känsla av att min cellklump inte har fastnat. 

Min läkare förklarade att cellklumpen simmar runt därinne några dagar innan den fastnar (2-dagars embryo fastnar visst efter ca 3 dagar). Hoppas, hoppas, hoppas att det går bra för oss alla tre! :)

Ja bara att hålla tummarna och försöka få dagarna att gå :)

Hoppas att din känsla inte stämmer och att det ändå blir ett plus, när ska du testa?

• Dirvas
    Nmg skrev 2015-11-24 21:48:40 följande:

Så där nu har jag tagit den, svettades och skakade som bara den. Sved lite när man spruta in, har lagt på xylocain nu det svider efter sticket. Känner för att gråta. Fan va orättvist!!! När de dessutom inte hittar nåt fel på oss , " det borde funka på vanligt sätt" jo men tjena , det är så roligt med det här så. Blä. Nu har jag fått gnälla av mig

Härligt, nu är du igång! Starkt jobbat att fixa första sprutan som är den värsta, blir bättre sedan.
  • Dirvas
    hagnestahill skrev 2015-11-25 20:51:32 följande:

Hej!

Jag får också stuva om här i tråden, för jag är gravid!

Hade BIM i helgen och fick solklart plus, men hade mina aningar redan flera dagar innan eftersom jag tjuvtestade och plussade redan tidig morgon på rd 9 (med en 3-dagars). Det var dock svagt (såklart), så har inte vågat tro på det. Men det har bara blivit starkare och idag var det väldigt starkt, så nu tror jag på det. Är i vecka 5+0 imorgon tror jag. Nu börjar den nervösa men spännande resan mot slutmålet..

Symtom hittills: svullen mage, mensvärk, ömma bröst, större mörkröda bröstvårtor, illamående, extremt hungrig och trött...zzz...

Önskar er andra stort lycka till!

{#emotions_dlg.flower}IVF-lista 

ina - äp v.44 

Ashurst Klara - sprutstart 27/10, äp v. 46, bim 28/11, 30 år

Dirvas - sprutstart 8/11, äp v.47, bim 6/12, 29 år

phee - äp v.47, bim 4/12, 28 år

FruGrävling - östrogenstart 6/11, FET 23/11, testdag 7/12, 34 år

Daiwa 33 - sprutstart 7/11, äp v?, 34 år

pocatello - sprutstart 11/11, äp v.48, bim 7/12, 28 år

Stajlish - sprutstart 12/11, äp v.48, bim 4/12, 30 år

Emrony - sprutstart 19/11, äp v.49, bim?, 28 år

FörstaIVF - sprutstart 21/11, äp v.49, bim?, 31år