• Dirvas

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Hej alla! Jag har precis börjat min 1:a ivf-behandling. Korta protokollet med menopur, känner än så länge inget särskilt (sprutdag 2 bara). Läkaren som jag pratade med på introsamtalet trodde utifrån ultraljudet och blodprover att jag ska vara lättstimulerad och då var det bättre med kort protokoll än det långa. Känner mig lite ensam i den processen, rädsla för äggplock osv, har ingen vän som vet om eller genomgått samma sak, så skönt att denna tråd finns Glad

• Dirvas
    Nmg skrev 2015-11-10 08:23:07 följande:

Hej! Jag ska oxå

Göra korta med menopur. Fick du ta blodprov innan du startade? Jag ska tydligen ta det på dag 6 med sprutorna när jag ska göra VUL. Har inte börjat än blir i slutet av nov

Hej, kul med ngn som gör samma Glad jag tog inget blodprov nu i anslutning till sprutstart men ska ta på dag 6, på 1:a VUL-dagen precis som du. 
  • Dirvas
    Iskristall skrev 2015-11-09 22:11:33 följande:
    Kul att vi är flera som börjar Jag trodde alla andra i den här tråden skulle ha satt igång i oktober redan och att jag skulle bli ensam. Men så var det visst inte

Jag vill så gärna få göra korta jag med så jag får börja direkt vid kommande mens. Jag håller tummarna för mig själv
    Ja kul att vi är några som startar i november också Glad Hoppas du får korta så du hinner ett försök innan jul, verkar som att det varierar lite beroende på klinik hur de tänker ang. långa el korta.
  • Dirvas
    Nmg skrev 2015-11-10 12:39:45 följande:

Hej! Har du börjat med sprutorna ? Vilka sprutor har du? Var roligt att vi är ett gäng som har lika. Hoppas att allting flyter på så att vi alla hinner med ett försök innan jul!

Jag ska ta min tredje spruta Menopur idag, sedan tillkommer en spruta from torsdag, Orgalutran som hindrar för tidig ägglossning. Preliminärt äggplock är nästa vecka men vet nog mer efter VUL. Hoppas verkligen alla hinner innan jul :)
  • Dirvas
    Nmg skrev 2015-11-10 21:38:29 följande:

Ja va spännande! Hur har du mått av menopur?

Än så länge känns det inte ont eller så, är däremot sedan igår extremt trött, har svårt att koncentrera mig på jobbet. Men vet inte om det beror på menopur, på alla tankar som snurrar i huvudet eller för att jag slutat med kaffe, eller kanske en mix av alla tre Tungan ute
  • Dirvas
    Lista

As
    hurst Klara - sprutstart 27/10, äp vecka 46, bim 27/11, 30 år, 1a försöket

FruGrävling - östrogenstart 6/11, FET preliminärt slutet v 47/början v48, 34 åt, 1:a återföringen (IVF med äp 4/9, totalfrys pga överstimulering)

Iskristall - sprutstart 26/11, äp vecka?, bim?, 38år, 1:a försöket. (mitt datum är preliminärt sålänge, sätter "?" där jag inte vet än).

Dirvas - sprutstart 8/11, äp 18/11, bim 6/12, 29 år. 1:a försöket. 
  • Dirvas
    phee skrev 2015-11-16 18:03:02 följande:

Hej Hej,
    Jag o min sambo gör också Ivf beh. nu. Vi var på första ul idag hittade minst 10 st äggblåsor med de var lite för små, så jag fortsätter spruta tills på onsdag då tar ja äl sprutan o äp på fredag!

Hej! Jag har också äggplock denna vecka, fast på onsdag. Har tagit otrivelle ikväll så nu bara nervös väntan. Kör du också korta protokollet?
  • Dirvas
    phee skrev 2015-11-17 16:28:02 följande:
    Va spännande ! Hoppas det går bra för dig! Ja jag gör kort protokoll! Du får berätta hur det gått sen :) lycka till!!
    Så, nu är äggplocket avklarat. Bedövningen kändes bara just vid insticket. Vä. äggstock gick jättebra, knappt ont. Hö. var värre men den hade mkt fler blåsor, men med mer morfin var det klart uthärdligt. Citodon har tagit bort mkt smärta nu efteråt. 31 ägg blev det och viss risk för överstimulering, återstår att se imorgon hur många som var mogna. Lycka till på fredag phee, tror att det kommer att gå bara fint Glad
  • Dirvas
    phee skrev 2015-11-18 17:24:10 följande:
    Men gud va roligt att höra att det gick så bra för dig, har faktiskt tänkt på dig idag! 31 ägg låter toppenbra! Hoppas du får flera mogna och att du får tillbaka ett superägg! :) Ska bli spännande och se vad som sker! kom ihåg att uppdatera ang. äggen!  Tack så mycket, håller tummarna allt ja kan =) Återkommer !!

Är det någon som vet vilken tid det är OK att ta ut Otrivelle sprutan ur kylen ? Ska ta den 21.00 ikväll.
    Iskristall skrev 2015-11-18 21:52:22 följande:
    Skönt och grattis till ett lyckat äp! Spännade, ser fram emot uppdatering ang mogna ägg och fertiliseringen!

Imorn under dagen kommer de ringa och meddela, får uppdatera då :)
    Tror tyvärr inte det är optimalt med så många ägg, större chans för bra kvalité om man får färre har jag fått för mig men håller tummarna.

• Dirvas

Välkommen in i tråden Daiwa 33, hoppas det ser bra ut på ultraljudet imorgon :)

Idag fick vi veta att 14 av 20 mogna ägg befruktats, skönt besked! Preliminär ET på måndag eller om endast fåtal ägg delar sig kan det bli lördag. Massa steg oroa sig över hela tiden med det här.

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november