• Elliott94

Första barnet BF juni 2016

Har testat svaga plus och idag vågade jag mig på ett clearblue digital.
    Hade tyckte de hade varit roligt att följas åt.
    Om jag tar från min sista mens första dag så är jag beräknad till 6/6-2016.
    Någon mer med första barnet och BF i juni 2016?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-04 10:56
    ? tillägg

3 Juni
    little­missE - 24år, 1:a barnet, Öland

6 Juni
    Tessan120 - 30 år, 1:a barnet, Bålsta

6 Juni
    Elliott94 - 21 år, 1:a barnet, Trelleborg

9 Juni
    Knaappeen - 25 år, 1:a barnet, Västerås

10 Juni
    Erla4 - 26 år, 1:a barnet, Mellerud

13 Juni
    Ellaria - 26 år, 1:a barnet, Ängelholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-09 06:49
    8 Juni
    Pyretsmamma82 -

• Svar på tråden Första barnet BF juni 2016
  • Äppeljuicen
    Elliott94 skrev 2015-11-02 10:56:08 följande:

Har varit så jäkla dålig sen i torsdags, inte gravid dålig utan sjuk! Heshet, slemhosta, täppt näsa, andningssvårigheter och under denna tiden har jag inte känt ett enda gravidsymptom jag som har kräkt i mängder, haft ömma bröst, varit sjukt trött och haft humörsvägningar. Jag tänkte att fan nu är de kört :( men så idag när jag är lite bättre (långt ifrån bra) så dyker illamåendet upp igen fy fasen haha men jag är glad för då kanske allt är bra trots allt?

Imorgon ska jag på VUL och jag går in i vecka 10enligt min beräkning. Hoppas man får se ett tickande hjärta på pyret där inne!

Ååh, har själv åkt på den värsta förkylningen sen jag var rökare (slutade för flera år sedan) och ligger nu utslagen i soffan och har sjukanmält mig från jobbet. Har hosta from hell och nästäppa deluxe!
  • En del av oss

[quote=75949460][quote-nick]Rosen5824 skrev 2015-11-02 09:27:18 följande:[/quote-nick]

Hej tänkte vara med här också. Är gravid med första barnet, är i vecka 7 (6+2) är beräknad till den 26 juni. Har haft jätte tur med symptomer , peppar peppar ta i trä. Inget illamående men lite magont. Jag fick reda på att jag var gravid i vecka 6 för jag trodde det magont och ömmande bröst jag hade var mensvärk. Men det kom ingen mens  Så just nu är jag i gravidruset! 

Sitter i en situation där makens vänner har typ alla barn men mina jobbar på det, så jag är först blad mina vänner. Hur ser det ut för er? Har alla era kompisar barn eller försöker?

[/

Jag är nog sist ut bland mina vänner med att få barn. Jag är ju över 40 och mina vänners barn är ju i skolåldern och vissa har tom tonåringar.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
  • Marty88
    Rosen5824 skrev 2015-11-02 09:27:18 följande:

Hej tänkte vara med här också. Är gravid med första barnet, är i vecka 7 (6+2) är beräknad till den 26 juni. Har haft jätte tur med symptomer , peppar peppar ta i trä. Inget illamående men lite magont. Jag fick reda på att jag var gravid i vecka 6 för jag trodde det magont och ömmande bröst jag hade var mensvärk. Men det kom ingen mens Flört Så just nu är jag i gravidruset! 

Sitter i en situation där makens vänner har typ alla barn men mina jobbar på det, så jag är först blad mina vänner. Hur ser det ut för er? Har alla era kompisar barn eller försöker?

Grattis! :)
    För oss är det blandat, några har barn och några inte, men jag skulle nog tro att det är fler som inte har barn än så länge.
  • annieh897

Några av våra vänner har barn, men majoriteten har inte det. Sambons bror har två barn, roligt med kusiner :)

• Liinaa91

Jag och mannen är båda 24 o väntar andra barnet 27 juni.

Är i vecka 7 idag och första kräkningen .. suck!

• ganskaovanlig

Då lämnar jag gruppen.

VUL idag visade ett möjligt foster motsvarande vecka 5+? typ. Men det är 4,5 vecka sedan jag testade positivt så.

Läkaren tror att det kommer bli missfall. Men inget är 100% säkert nu så vi fick bestämma.

Vi valde att avsluta istället för att troligtvis få missfall under vår semester. Oerhört tråkigt men.

Vi blev ju gravida på första försöket iallafall, så vi ska nog lyckas igen!

• En del av oss

[quote=75954479][quote-nick]ganskaovanlig skrev 2015-11-03 12:06:04 följande:[/quote-nick]

Då lämnar jag gruppen.

VUL idag visade ett möjligt foster motsvarande vecka 5+? typ. Men det är 4,5 vecka sedan jag testade positivt så.

Läkaren tror att det kommer bli missfall. Men inget är 100% säkert nu så vi fick bestämma.

Vi valde att avsluta istället för att troligtvis få missfall under vår semester. Oerhört tråkigt men.

[/

Fy vad tråkigt jag som hoppades för dig. Fick du tabletter för att avbryta det?

• annieh897
    ganskaovanlig skrev 2015-11-03 12:06:04 följande:

Då lämnar jag gruppen.

Vad tråkigt! Hoppas att ni kan njuta av semestern ändå och lycka till!
  • ganskaovanlig

Tack fina ni!

Just nu gråter jag av frustration. Läkaren ringde och sa att han inte tänker anmäla mig till operation ändå. Riskerna är för stora så tidigt i en graviditet. De rekommenderar inte tabletter heller.

Så nu får jag helt enkelt gå och vänta.

Men ååååh! Vad jag ska njuta av min semester! Jag ska åka linbana, köra forsränning och allt annat man inte "får" av säkerhetsskäl när man är gravid. Alkohol dricker jag inte ändå så.

• En del av oss

[quote=75955049][quote-nick]ganskaovanlig skrev 2015-11-03 14:04:35 följande:[/quote-nick]

Tack fina ni!

Just nu gråter jag av frustration. Läkaren ringde och sa att han inte tänker anmäla mig till operation ändå. Riskerna är för stora så tidigt i en graviditet. De rekommenderar inte tabletter heller.

Så nu får jag helt enkelt gå och vänta.

Men ååååh! Vad jag ska njuta av min semester! Jag ska åka linbana, köra forsränning och allt annat man inte "får" av säkerhetsskäl när man är gravid. Alkohol dricker jag inte ändå så.

[/

Trist men v.5 är nog mer skonsamt för kroppen att stöta ut själv det blir som en riklig mens. Jag har fått mf i v5 men det låter mer som det är ett MA du är med om eftersom du plussade för så länge sedan och embryot var 5 v.

Njut av din resa till tusen och gör allt du tycker är kul.

Svar på tråden Första barnet BF juni 2016