Inlägg från: Äppeljuicen |Visa alla inlägg
  • Äppeljuicen

Första barnet BF juni 2016

Jag plussade för en vecka sedan och hade inskrivning hos bm idag. Vet inte 100 vilken vecka jag är i men dom trodde v6-7 fast jag ska få tid för ul för att fastställa det. :)

Plussade förra gången i augusti och fick missfall i september. Den här gången känner jag på mig att det går vägen. :D

• Äppeljuicen
    Cilla93 skrev 2015-10-23 10:14:25 följande:

Blev missfall här. Hoppas det går bra för er andra.

Tråkigt att läsa. Tyckte själv dagarna under missfallet var hemska men återhämtade mig och kände mig som vanligt rätt fort efter ändå. Det jobbiga för mig var den eviga väntan på nästa mens... som aldrig kom och nu är jag i ca v6. Hur mörkt det än känns nu så hoppas jag det ljusnar för dig snart.
  • Äppeljuicen

Känns som om v 12 inte är så långt ifrån som jag tyckte förra graviditeten. Efter missfallet tyckte jag tiden gick sååå långsamt men nu när jag är i v 7-8 känns det som om tiden ändå går rätt fort den här gången.

• Äppeljuicen
    Elliott94 skrev 2015-11-02 10:56:08 följande:

Har varit så jäkla dålig sen i torsdags, inte gravid dålig utan sjuk! Heshet, slemhosta, täppt näsa, andningssvårigheter och under denna tiden har jag inte känt ett enda gravidsymptom jag som har kräkt i mängder, haft ömma bröst, varit sjukt trött och haft humörsvägningar. Jag tänkte att fan nu är de kört :( men så idag när jag är lite bättre (långt ifrån bra) så dyker illamåendet upp igen fy fasen haha men jag är glad för då kanske allt är bra trots allt?

Imorgon ska jag på VUL och jag går in i vecka 10enligt min beräkning. Hoppas man får se ett tickande hjärta på pyret där inne!

Ååh, har själv åkt på den värsta förkylningen sen jag var rökare (slutade för flera år sedan) och ligger nu utslagen i soffan och har sjukanmält mig från jobbet. Har hosta from hell och nästäppa deluxe!
  • Äppeljuicen

Jag ska få göra ett vul för att bestämma hur långt gången jag är eftersom jag inte hade någon mens efter mf. Vet inte om jag går in i v.9 idag eller om det är en vecka kvar till dess. Kör för tillfället på den uträkningen i alla fall då det låter bättre .

• Äppeljuicen
    JaninaH skrev 2015-11-05 23:28:54 följande:

en liten bebis, ett starkt hjärta, och allt såg bra ut! vart framflyttad 4 dagar efter att ha blivit tillbaka flyttad 1 vecka! :D

jag va uttorkad och fick dropp i 12h förutom det såg allt bra ut! vårat efterlängtade lilla hallon

Åh vad kul att se!! Vilken lättnad dessutom. :)
  • Äppeljuicen

Missdalvik: jag började stortjuta nyss när jag stod vid disken. Anledningen var att jag blev illamående. :') var dock första gången jag blev ledsen för det.

• Äppeljuicen
    Missdalvik skrev 2015-11-10 21:44:53 följande:

Åh vad skönt att höra! Inte att du stortjöt kanske, men att det finns någon mer ;) lipade innan för att min hund var söt när hon kollade på mig.. Dom där stora chihuahua-ögonen går inte låta bli att bli gråtfärdig över :'D haha

Hahaha! Förstår dig! För ett par veckor sen började jag gråta när jag tittade på Frost. Vågar mig inte på lejonkungen bara för det.
  • Äppeljuicen

Vi planerade den här graviditeten. Förra som slutade i mf var däremot inte planerad. Trodde jag var infertil men efter en kur mot bv tog det sig direkt. Inte haft en aning om att det kunde vara en orsak till infertilitet.

• Äppeljuicen
    tessan120 skrev 2015-11-17 07:58:34 följande:

Idag går jag in i vecka 13 (12+0) Det känns otroligt skönt! 

Jag har dessutom hamnat i de så kallade spökveckorna och njuter av att må precis som vanligt. Jag kan äntligen äta igen och vågar umgås med folk. Efter att ha mått illa och spytt i så många veckor så känns det så skönt. 

Längtar så till RUL 5 Januari. Jag verkar vara en av få som varken gör KUB eller något tidigt ultraljud. 

Vi gör inte heller kub. :) dock gör vi dateringsultraljud imorgon för att veta hur långt gången jag är inför RUL. Glad gör att få se den lille men känner annars att jag hade kunnat hålla mig. :D
  • Äppeljuicen
    En del av oss skrev 2015-11-19 16:01:37 följande:

Tack risken hade för mig sjunkit från 30 till 3%. Allt såg perfekt ut. Jag har ju gått hos gyn pga upprepade MA och tyvärr väldigt väldigt många missfall.

Vad kul att allt såg fint ut! Vårat ena mätte också drygt 13 mm igår så är säkerligen i samma vecka. :D
  • Äppeljuicen
    En del av oss skrev 2015-11-20 08:03:30 följande:

[quote=76024250][quote-nick]Äppeljuicen skrev 2015-11-19 22:28:49 följande:[/quote-nick]

Vad kul att allt såg fint ut! Vårat ena mätte också drygt 13 mm igår så är säkerligen i samma vecka. :D

[/

Tack åh vad kul ja då är vi i v.8 nu. Går in i v.9 imorgon. Idag är det exakt 1 månad sedan jag plussa och det känns som det var mycket längre sen än 1 månad. Tala om att tiden står still.

Ja jag trodde jag skulle vara minst en vecka längre gången men hjärtana slog och allt. :) Plussade, om än svagt, den 15 okt. :)
Svar på tråden Första barnet BF juni 2016