• Elliott94

Första barnet BF juni 2016

Har testat svaga plus och idag vågade jag mig på ett clearblue digital.
    Hade tyckte de hade varit roligt att följas åt.
    Om jag tar från min sista mens första dag så är jag beräknad till 6/6-2016.
    Någon mer med första barnet och BF i juni 2016?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-04 10:56
    ? tillägg

3 Juni
    little­missE - 24år, 1:a barnet, Öland

6 Juni
    Tessan120 - 30 år, 1:a barnet, Bålsta

6 Juni
    Elliott94 - 21 år, 1:a barnet, Trelleborg

9 Juni
    Knaappeen - 25 år, 1:a barnet, Västerås

10 Juni
    Erla4 - 26 år, 1:a barnet, Mellerud

13 Juni
    Ellaria - 26 år, 1:a barnet, Ängelholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-09 06:49
    8 Juni
    Pyretsmamma82 -

• Svar på tråden Första barnet BF juni 2016
  • Pyretsmamma82
    JaninaH skrev 2015-10-30 21:15:24 följande:

3 Juni
    little­missE - 24år, 1:a barnet, Öland

6 Juni
    Tessan120 - 30 år, 1:a barnet, Bålsta

6 Juni
    Elliott94 - 21 år, 1:a barnet, Trelleborg

8 Juni
    Pyretsmamma82 -

9 Juni
    Knaappeen - 25 år, 1:a barnet, Västerås

10 Juni
    Erla4 - 26 år, 1:a barnet, Mellerud

13 Juni
    Ellaria - 26 år, 1:a barnet, Ängelholm

20 Juni
    JaninaH - 27år, 1:a barnet, Västerås men bor i London

Den dagen som jag får hålla dig i min famn, den dagen kommer mitt liv vara fullbordat!
    33 år. Första barnet. Göteborg. Trodde jag hade fått med den infon.
  • En del av oss

41 år första barnet Stockholm

Har kämpat på i 3 år, varit gravid men fått mf/Ma upprepade gånger så det är mycket oro. Är i v.4+4 idag och jag får väl räkna med att hjärtaktivitet inte kommer synas om man gör VUL nästa vecka. Menar ni att embryot var 6 veckor eller graviditetslängden? Embryot är runt 2 veckor yngre än graviditeten.

• Marty88
    En del av oss skrev 2015-10-30 22:23:04 följande:

41 år första barnet Stockholm

Har kämpat på i 3 år, varit gravid men fått mf/Ma upprepade gånger så det är mycket oro. Är i v.4+4 idag och jag får väl räkna med att hjärtaktivitet inte kommer synas om man gör VUL nästa vecka. Menar ni att embryot var 6 veckor eller graviditetslängden? Embryot är runt 2 veckor yngre än graviditeten.

När du är i graviditetsvecka 6, alltså att embryot är 4 veckor gammalt. Nästa vecka bör du alltså kunna se hjärtaktivitet, men det kan också inte visa beroende på om du gör vul i början eller slutet av vecka 6. Utvecklingen går så fort så det är ofta stor skillnad på fostret bara på sju dagar.
  • JaninaH
    Pyretsmamma82 skrev 2015-10-30 22:13:44 följande:
    33 år. Första barnet. Göteborg. Trodde jag hade fått med den infon.
    jag tog bara vad ts hade skrivit där uppe och kopierade och skrev in mitt namn
    Den dagen som jag får hålla dig i min famn, den dagen kommer mitt liv vara fullbordat!
  • odie
    JaninaH skrev 2015-10-30 21:54:07 följande:

helt otroligt, grattis! jag är rädd att detta inte ska gå vägen för jag hade ett utomkveds, men med alla dessa symptom som jag har och har gjort vul som visar att jag inte har utomkveds denna gång så håller jag alla tummarna! dock gjorde jag ett vul 1 vecka sedan som visade att jag va 1 vecka mindre gången, och man inte kunde se ett foster (trodde jag va 6+2 men tillbaka flyttad till 5+2) så är jag lite orolig, men ska dit på torsdag så håller tummar och tår igen, då är jag 7+2

Håller också tummarna för dig! Ska på vul 18/11 känns som en hel evighet dit, har haft över en vecka med växtvärk så har så klart varit orolig men eftersom det inte kommit nån blödning försöker jag vara cool!
  • JaninaH
    odie skrev 2015-10-30 22:39:11 följande:
    Håller också tummarna för dig! Ska på vul 18/11 känns som en hel evighet dit, har haft över en vecka med växtvärk så har så klart varit orolig men eftersom det inte kommit nån blödning försöker jag vara cool!
    jo samma här, haft förfärlig växtvärk där några gånger vilket har oroat mig, riktigt stark utöver det vanliga..känns som om min "mens" ska komma hela tiden med, springer in på toa flera gånger för att kolla.. imorgon är det 3 veckor sedan jag fick mitt plus. har vul 5e nov, kryper sakta frammåt dagarna när man vill något haha! har du andra symptom med?
  • En del av oss

[quote=75941405][quote-nick]Marty88 skrev 2015-10-30 22:34:34 följande:[/quote-nick]

När du är i graviditetsvecka 6, alltså att embryot är 4 veckor gammalt. Nästa vecka bör du alltså kunna se hjärtaktivitet, men det kan också inte visa beroende på om du gör vul i början eller slutet av vecka 6. Utvecklingen går så fort så det är ofta stor skillnad på fostret bara på sju dagar.

[/

Jag går in i v.5+0 på måndag och kommer troligtvis göra VUL på torsdag eller fredag (v.5+3 eller v.5+4) då gynekolgen bara arbetar på mottagningen dessa dagar.

Jag hade tidig ÄL denna gång och testade plus i v.3+1.

• En del av oss

Jag kan inte lägga in mig på länken på BF-listan från min ipad så någon får gärna lägga till mig.

Svar på tråden Första barnet BF juni 2016