• Elliott94

Första barnet BF juni 2016

Har testat svaga plus och idag vågade jag mig på ett clearblue digital.
    Hade tyckte de hade varit roligt att följas åt.
    Om jag tar från min sista mens första dag så är jag beräknad till 6/6-2016.
    Någon mer med första barnet och BF i juni 2016?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-04 10:56
    ? tillägg

3 Juni
    little­missE - 24år, 1:a barnet, Öland

6 Juni
    Tessan120 - 30 år, 1:a barnet, Bålsta

6 Juni
    Elliott94 - 21 år, 1:a barnet, Trelleborg

9 Juni
    Knaappeen - 25 år, 1:a barnet, Västerås

10 Juni
    Erla4 - 26 år, 1:a barnet, Mellerud

13 Juni
    Ellaria - 26 år, 1:a barnet, Ängelholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-09 06:49
    8 Juni
    Pyretsmamma82 -

• Svar på tråden Första barnet BF juni 2016
  • annieh897
    Erla skrev 2015-10-28 18:09:49 följande:

Skönt att få berätta :) hur tog de det?

Mamma och min syster blev jätteglada. Pappa var mer avvaktande, han vågar inte ta ut nåt "i förskott."

Längtar efter att berätta för resten!
  • Erla
    annieh897 skrev 2015-10-28 21:42:39 följande:

Mamma och min syster blev jätteglada. Pappa var mer avvaktande, han vågar inte ta ut nåt "i förskott."

Längtar efter att berätta för resten!

Åh vad härligt! Längtar tills vi ska berätta ^^
  • En del av oss

[quote=75932672][quote-nick]Erla skrev 2015-10-28 18:59:04 följande:[/quote-nick]

Men vilken kul idé!! Kan tänka mig att det blir en rolig överraskning för dem när de får julkorten. Ja jag var också supersvullen för ett par veckor sedan, men det har lagt sig lite efter att jag börjat promenerat flera dagar i veckan. Höga byxor går inte men vanliga låga jeans är ok :) så häftigt att alls reagerar olika!

[/

Ja vi får se hur dom reagerar. Vi har inte bestämt oss för hur vi ska berätta och när.

Ja jag tränar flera dagar i veckan men magen är lika svulen för det då tarmarna slappnar av i början och maten passerar långsammare vad jag förstått och jag gör inte nr 2 lika ofta längre ha ha. Har inte märkt att vissa byxor är bättre än andra men det är inte så skönt att klämma in den svullna magen i tighta jeans nu.

• En del av oss

[quote=75932690][quote-nick]Erla skrev 2015-10-28 19:03:39 följande:[/quote-nick]

Jag var också mer kissnödig i början. Kunde vakna några gånger på nätterna och vara kissnödig. Inte mycket sånt nu efter plusset, men hoppas att det inte behöver vara negativt. Jag tror inte du behöver oroa dig :)

[/

Det var samma här att jag vaknade vissa nätter innan plusset att jag var kissnödig, händer aldrig annars eller ytterst sällan. Nu är jag däremot kissnödig tidigt på morgonen men inte så mycket annars.

Har tyvärr erfarenhet av MF och MA sedan tidigare och vid dom gångerna avtog symtomen rätt så snart efter jag plussat så orolig nu då jag inte känner så mycket symtom.

• doktorquinn
    Erla skrev 2015-10-28 18:33:02 följande:
    Ja man blir ju inte lugnare för att man mår bra liksom :P fick till mig att det var den vanligaste orsaken till oro, att man mår för bra. BM berättade dessutom att det ofta beror på hur man mår allmänt. Jag trivs på mitt jobb, har ett stabilt förhållande och mår även fysiskt bra och det kan vara orsaken till att jag mår prima även nu :) det kanske är samma hos dig?

Skönt att ni lyckades stanna ihop :) tror man får jobba mycket på relationen så att man är införstådd med vad som händer och vad som kommer hända.
    Haha, ja så dumt. Man oroar sig för man mår bra...
    Jag skulle nog påstå att mitt liv är lite kaosigt, så jag har det nog bara för mig att inte känna så mycket symptom. Mamma säger att hennes tre graviditeter varit oproblematiska, inga missfall. Syrran är gravid och har inte mått nåt särskilt dåligt, men hon kände lite känningar av illamående när hon blev hungrig i början... Så egentligen har jag väl inget att oroa mig för! 

Jag trodde nog inte själv att det skulle ta slut, men jag var helt övertygad då. Men visste innerst inne att vi skulle komma till samförstånd och be om ursäkt. Och visst blev det så! Sen åkte vi på husvisning. Som det svänger ibland alltså...
  • doktorquinn
    En del av oss skrev 2015-10-28 18:51:45 följande:

Exalt likadant här, inget illamående och den extra kissnödigheten har avtagit. Något tröttar lite mer hungrig, oftare ont i huvudet, varmare i kroppen med 0.5-0.7 grader högre temp, rikligare flytningar och kolosalt ömma bröst til och från och svullen mage. Oroväckande att man kan må så här och vara gravid. Förra gången jag var gravid försvann alla symtom några dagar efter plus och fick då veta i v.7+ att fostret varit dött sedan 2-3 veckor tillbaka och är nu orolig för samma sak igen.

Fast du verkar ju ändå lida av både det ena och det andra! :) Förhoppningsvis nån som gör sig påmind.

Har alla symptom försvunnit nu, eller?
  • En del av oss

[quote=75933768][quote-nick]doktorquinn skrev 2015-10-29 00:02:42 följande:[/quote-nick]

Fast du verkar ju ändå lida av både det ena och det andra! :) Förhoppningsvis nån som gör sig påmind.

Har alla symptom försvunnit nu, eller?

[/

Ja alla symtom har försvunnit, känner mig inte det minsta gravid och tyckte mig tom se något svagt aprikosfärgat på toapappret i morse. Känner mig inte ett dugg trött har knappt fått en blund i ögonen då sambon pratar snarkar och har sig på nätterna, brösten ömmar knappt alls, nej känner mig hur ogravid som helst och såhär var det när jag fick MA och fick reda på i v7+ att bebis slutat utvecklas i v 4-5 då hade jag gått med ett dött embryo i 3 veckor och känt att något var fel och inte haft ett enda symtom. Jag vet att man inte kan se något ännu som hjärtslag eller kanske ens en graviditet såhär tidigt. Jag mår deppigt då jag är helt säker att det inte är något längre. Har inte vul förrän den 19 november och min gyn svarar inte på mitt mail. Det brukar han inte göra så ofta iofs.

• Erla
    En del av oss skrev 2015-10-28 23:16:55 följande:

[quote=75932690][quote-nick]Erla skrev 2015-10-28 19:03:39 följande:[/quote-nick]

Jag var också mer kissnödig i början. Kunde vakna några gånger på nätterna och vara kissnödig. Inte mycket sånt nu efter plusset, men hoppas att det inte behöver vara negativt. Jag tror inte du behöver oroa dig :)

[/

Det var samma här att jag vaknade vissa nätter innan plusset att jag var kissnödig, händer aldrig annars eller ytterst sällan. Nu är jag däremot kissnödig tidigt på morgonen men inte så mycket annars.

Har tyvärr erfarenhet av MF och MA sedan tidigare och vid dom gångerna avtog symtomen rätt så snart efter jag plussat så orolig nu då jag inte känner så mycket symtom.

Ja jag förstår. Försöker inte tänka på det men ibland blir det oundvikligt. Får helt enkelt lita på att de flesta graviditeter ser olika ut och att det oftare går bra än dåligt.
  • Erla
    doktorquinn skrev 2015-10-29 00:00:36 följande:

Haha, ja så dumt. Man oroar sig för man mår bra...

Jag skulle nog påstå att mitt liv är lite kaosigt, så jag har det nog bara för mig att inte känna så mycket symptom. Mamma säger att hennes tre graviditeter varit oproblematiska, inga missfall. Syrran är gravid och har inte mått nåt särskilt dåligt, men hon kände lite känningar av illamående när hon blev hungrig i början... Så egentligen har jag väl inget att oroa mig för! 

Jag trodde nog inte själv att det skulle ta slut, men jag var helt övertygad då. Men visste innerst inne att vi skulle komma till samförstånd och be om ursäkt. Och visst blev det så! Sen åkte vi på husvisning. Som det svänger ibland alltså...

Ja! Och vad skönt ändå att man någonstans vet att man kan må bra och vara gravid samtidigt :) ibland spelar det dock ingen roll. Då är man orolig oavsett vad man vet och inte.

Härligt med husvisning och att ni blev sams! Vi ska också på visning, på lördag :)
  • Erla

Tyvärr får jag lämna er här och önska er lycka till med era små :)

Svar på tråden Första barnet BF juni 2016