• Anonym (Hjälp)

Åka och trösta honom i sorgen eller inte?

Är i ett svårt dilemma..

Min kille har precis förlorat en nära släkting. Han säger att jag inte behöver komma dit, att han vill vara själv och så vidare. Jag hade kunnat acceptera det om det inte var för faktumet att jag tror att det hela är en fasad. Jag tror att han vill att jag ska komma till honom egentligen, då han är en sån som aldrig någonsin skulle be om stöd från någon. Jag har varit där för honom av en slump när han fått dåliga besked om denna släkting tidigare, och då har han sökt tröst hos mig för att jag fanns där och försökte trösta honom. Det krävs lite tid innan öppnar han upp sig men då är han så tacksam att jag är där.

Vad ska jag göra?? Tänk om han verkligen vill vara själv, eller att det är en fasad som det varit tidigare. Är så förvirrad och vet inte hur jag ska agera. Vill inte lämna honom själv i detta.

• Svar på tråden Åka och trösta honom i sorgen eller inte?
  • Anonym (:()

Det är svårt med det där med sorg... Bor han långt borta? Annars skulle jag åka dit med tex mat och säga ska inte stanna utan jag vill ge dig en kram och säga att jag finns här. Många gånger gör sorgen att man stöter bort andra, men man tänker inte riktigt klart. Och man behöver i bland en "paus" i sorgen så man årkar fortsätta. Så jag skulle åkt en sveng, utan att tränga mig på..

• Anonym (Hjälp)
    Anonym (:() skrev 2015-09-26 12:30:06 följande:

Det är svårt med det där med sorg... Bor han långt borta? Annars skulle jag åka dit med tex mat och säga ska inte stanna utan jag vill ge dig en kram och säga att jag finns här. Många gånger gör sorgen att man stöter bort andra, men man tänker inte riktigt klart. Och man behöver i bland en "paus" i sorgen så man årkar fortsätta. Så jag skulle åkt en sveng, utan att tränga mig på..

Tyvärr bor han en bra bit iväg, annars hade jag nog åkt förbi och sagt att jag inte skulle stanna. Men man åker liksom inte bara förbi bara förbi varandra med detta avståndet..

Jag är själv så himla ledsen för jag vet att han behöver mig. Han har svårt att öppna upp sig men känslorna finns där inne, det har jag sett. Jag tror att han skulle tycka att det var skönt att jag var där, men han vill absolut inte visa sig svag eller "be" om hjälp.
  • Anonym (B)
    Anonym (Hjälp) skrev 2015-09-26 11:41:40 följande:

Är i ett svårt dilemma..

Min kille har precis förlorat en nära släkting. Han säger att jag inte behöver komma dit, att han vill vara själv och så vidare. Jag hade kunnat acceptera det om det inte var för faktumet att jag tror att det hela är en fasad. Jag tror att han vill att jag ska komma till honom egentligen, då han är en sån som aldrig någonsin skulle be om stöd från någon. Jag har varit där för honom av en slump när han fått dåliga besked om denna släkting tidigare, och då har han sökt tröst hos mig för att jag fanns där och försökte trösta honom. Det krävs lite tid innan öppnar han upp sig men då är han så tacksam att jag är där.

Vad ska jag göra?? Tänk om han verkligen vill vara själv, eller att det är en fasad som det varit tidigare. Är så förvirrad och vet inte hur jag ska agera. Vill inte lämna honom själv i detta.

Att du respekterar honom genom att låta honom sörja i fred!

Du kan säga till honom t.ex " du kan höra av dig till mig om det är något"
  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (daf) skrev 2015-09-26 12:21:49 följande:

Han kanske var ledsen, men spelade att han ville att du var där.

Sen behöver man inte vara ledsen bara för någon dör heller.

Vilken tur att jag känner honom då, och inte du.
  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (B) skrev 2015-09-26 13:15:21 följande:

Att du respekterar honom genom att låta honom sörja i fred!

Du kan säga till honom t.ex " du kan höra av dig till mig om det är något"

Jovisst kan jag säga så, men då kommer han ändå inte att höra av sig.
  • Anonym (Hjälp)
    Ushyyyy skrev 2015-09-26 12:17:25 följande:

Män är heller inte som kvinnor som säger en sak men menar något annat eller säger något i ett speciellt tonläge.

Jo tydligen, om du läser mitt inlägg.
  • Anonym (B)
    Anonym (Hjälp) skrev 2015-09-26 13:17:03 följande:
    Jovisst kan jag säga så, men då kommer han ändå inte att höra av sig.
    Kanske inte.

Men då har du i varje fall försökt.

Vi alla reagerar olika vid sorg/sörjer på olika sätt/ sörjer olika länge.
  • Anonym (Hjälp)
    Ushyyyy skrev 2015-09-26 12:16:29 följande:

Tycker du kan skicka ett meddelande eller ringa säga att du förstår att om han vill vara själv men skulle han ändra sig eller vill göra något annat för att skingra tankarna så finns du där

Mer än så tycker inte jag att du ska göra. Alla sörjer olika och man ska inte tvinga nån till något de inte vill. Du är ingen tankeläsare och säger han en sak men hoppas att du gör motsatsen så är det fel av honom.

Nej det är sant. Tycker bara det är så tråkigt att se någon man älskar må dåligt. Han vill ha mig där är jag nästan hundra på, men han kan inte säga det..
  • Anonym (****)

Varför inte respektera det han säger?

• Anonym (daf)
    Anonym (Hjälp) skrev 2015-09-26 13:15:41 följande:
    Vilken tur att jag känner honom då, och inte du.
    Haha ibland tycker man att tjejer borde få vara kille för en dag.

Och du känner ju uppenbarligen honom inte så bra eftersom du kände behovet att starta denna tråden.

Lämna honom ifred.
Svar på tråden Åka och trösta honom i sorgen eller inte?