• Penida

Köper ni skolfoton?

Som rubriken lyder.

Jag tänker på porträttbilder, klassfoton och skolkataloger.

Avskyr CIO-metoder
  • Svar på tråden Köper ni skolfoton?
  • Embla twopointoh

Här får barnen varsin skolkatalog, men jag brukar köpa klassfoto och ett par mindre porträttbilder (typ 9x12), om de är bra.

• Penida
    Embla twopointoh skrev 2015-09-11 17:12:51 följande:

Här får barnen varsin skolkatalog, men jag brukar köpa klassfoto och ett par mindre porträttbilder (typ 9x12), om de är bra.

Generöst:) Här kostar den runt en hundring. Katalogen och klassfotona kommer  vi köpa i alla fall. Tycker det är skoj att se dagisfotona idag. Är lite kluven när det kommer till porträttfotona dock då de ser hemskt tillgjorda ut, tycker jag tar bättre foton själv;)
    Avskyr CIO-metoder
  • Penida
    Drottningen70 skrev 2015-09-11 17:26:59 följande:

Ja.

Allt? Oavsett?
    Avskyr CIO-metoder
  • Natulcien

Nu har vår son inte börjar skolan ännu, men vi kommer aldrig att köpa skolfoton. Vi tar bättre porträttbilder själva.

• Drottningen70
    Penida skrev 2015-09-11 18:13:22 följande:

Allt? Oavsett?

Ja standardpaketet. Hur han ser ut kvittar.
  • Penida
    Natulcien skrev 2015-09-11 18:16:05 följande:

Nu har vår son inte börjar skolan ännu, men vi kommer aldrig att köpa skolfoton. Vi tar bättre porträttbilder själva.

Skönt att höraGlad Jag känner precis likadant men så gillar jag bilder som gärna är fångade i ett spontat ögonblick och där minerna är äkta. Jag ser det inte på våra skolfoton.
    Hur känner du för skolkatalog och klassfoton? Jag har sparat klassfotona (eller dagisfotona) sen de började förskolan så den fortsätter jag med. Svårt att få till ett sånt tillfälle själv och här har det varit i stort sett samma barn år efter år så det är skoj.
    Avskyr CIO-metoder
  • Penida
    Drottningen70 skrev 2015-09-11 18:25:06 följande:
    Ja standardpaketet. Hur han ser ut kvittar.
    Okej, här kostar ett standardpaket ungefär 500 kr och vi har två barn så runt  en tusenlapp. Även om vi har råd känner jag att vi hellre lägger en del av de pengarna på annat kul när vi inte känner äktheten i porträttbilderna.
    Avskyr CIO-metoder
  • Natulcien
    Penida skrev 2015-09-11 18:35:38 följande:
    Skönt att höraGlad Jag känner precis likadant men så gillar jag bilder som gärna är fångade i ett spontat ögonblick och där minerna är äkta. Jag ser det inte på våra skolfoton.
    Hur känner du för skolkatalog och klassfoton? Jag har sparat klassfotona (eller dagisfotona) sen de började förskolan så den fortsätter jag med. Svårt att få till ett sånt tillfälle själv och här har det varit i stort sett samma barn år efter år så det är skoj.
    Ja, grupp-/klassbild är ju roligt att ha, så den kommer vi sannolikt att köpa den dagen det bli aktuellt. Då är ju inte heller kvaliteten på bilden superviktig, utan mer bara kul som en dokumentation av barnen och hur de blir äldre.
    Men hittills, på förskolan, så har vi fått gruppbilden gratis, så har inte behövt ta ställning ännu. Glad
    Det är ju så enkelt nu för tiden när nästan alla har digitalkameror och färgskrivare, att ordna sånt där själv, så länge man kan knäppa en bra bild. Jag undrar om inte skolfotots dagar är räknade..?
Svar på tråden Köper ni skolfoton?